Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، رئیس اداره حفاظت خاک و آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی استان آذربایجان شرقی، ظهر امروز در مراسم آغاز عملیات احداث اولین سد زیرزمینی استان آذربایجان شرقی در روستای لیوار که با حضور داود گرشاسبی معاون استاندار آذربایجان شرقی و فرماندار ویژه مرند و جمعی از مسئولان شهرستان به مناسبت هفته دولت برگزار شد، ابراز داشت: مرحله مطالعاتی این پروژه به اتمام رسیده و وارد مرحله اجرایی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رضا اکبرزاده افزود: این سد زیرزمینی برای اولین بار در استان آذربایجان شرقی انجام می شود که پیش از این نیز احداث اولین سد بتن غلطکی در حوزه لیوار آغاز شده است که این پروژه نیز مراحل پایانی خود را طی می کند.

وی تاکید کرد: دانشگاه شهید مدنی آذربایجان به عنوان مشاور این پروژه انتخاب شده و با اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان در حال اجراست.

رئیس اداره حفاظت خاک و آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی استان آذربایجان شرقی ابراز داشت: با به بهره برداری رسیدن این سد زیرزمینی، تمام قنوات پایین دست سیراب شده و ۶ خروجی نیز از دیواره های آن ایجاد می شود.

اکبرزاده با اشاره به اینکه عملیات احداث این سد از سال ۱۳۹۱ آغاز شده است، اذعان داشت: با احداث این سدۀ در حوزه لیوار شهرستان مرند شاهد هیچ گونه سیلی نخواهیم بود که هدف اصلی اجرای این پروژه نیز کنترل سیل بود.

افتتاح ۴ پروژه سد آبخیزداری در مرند

همچنین رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مرند تاکید کرد: ۴ پروژه سد آبخیزداری در استان آذربایجان شرقی همزمان با این پروژه افتتاح می شود که ۲ پروژه در روستای جواش و ۲ پروژه نیز در روستای لیوار شهرستان مرند است.

 اصغر عادلی نیک افزود: برای افتتاح این سدهای آبخیزداری در کل ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی هزینه شده است.

گفتنی است، همچنین در دومین روز هفته دولت، معاون استاندار آذربایجان شرقی و فرماندار ویژه مرند با حضور در شهر یامچی، چند پروژه را افتتاح کرد؛ جایگاه اختصاصی سوخت شهید اصولی، اولین پارک کودک با اعتباری بالغ بر ۱۶۰ میلیون تومان در زمینی به مساحت هزار مترمربع، راه شهرک یولی روستای مرکید با ۲۵۲ میلیون اعتبار و افتتاح از جاده آسفالت خیابان شمس تبریزی یامچی به طول ۲۵۰ متر از جمله این پروژه ها بود.

کد خبر 4701775

منبع: مهر

کلیدواژه: مرند هفته دولت سدسازی هفته دولت بوشهر قزوین شیراز ایلام شهرکرد عید غدیر خم گرگان یاسوج خطبه های نماز جمعه سانحه تصادف کهگیلویه و بویراحمد استانداری سمنان اربعین حسینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۸۸۸۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز اعزام کاروان‌های عمره مفرده آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی امیر روحی ملکی با اشاره به برگزاری عمره مفرده زائران ایرانی پس از ۹ سال وقفه گفت: دو کاروان با ظرفیت‌های ۸۵ نفر از استان آذربایجان شرقی و یک کاروان ۸۵ نفره از استان‌های آذربایجان غربی و اردبیل، امروز ساعت ۱۶ به سرزمین وحی اعزام می شوند.

وی افزود: اعزام این کاروان آغازی بر عمره مفرده بعد از ۹ سال است که بعد از حج تمتع با کاروان‌های بیشتری اعزام خواهند شد.

وی در ادامه از آغاز اعزام زائران حج تمتع از ۲۴ اردیبهشت ماه خبر داد و افزود: زائران استان آذربایجان شرقی با ۲۸ کاروان ۴۰۹۵ نفره که از این تعداد ۱۲۳نفر از شهرستان ارومیه هستند به حج تمتع اعزام می‌شوند.
روحی ملکی خاطرنشان کرد: پرواز حج تمتع از ۲۴ تا ۲۹ اردیبهشت ادامه دارد که برگشت زائران از یکم تیرماه آغاز می‌شود

دیگر خبرها

  • وزیر راه و شهرسازی به آذربایجان شرقی سفر می کند
  • آغاز اعزام کاروان‌های حج عمره آذربایجان شرقی
  • آغاز اعزام کاروان‌های عمره مفرده آذربایجان شرقی
  • برنامه‌ریزی برای افتتاح ۴۵ پروژه زیرساختی گردشگری
  • تزریق ۵.۵ هزار میلیارد اعتبار به گردشگری آذربایجان‌شرقی
  • اجرای عملیات احداث وتکمیل کمربندی آران و بیدگل به طول ۴۶ کیلومتر
  • عملیات حفاری تونل گردنه الماس سرعت می‌گیرد
  • آغاز عملیات پروژه انتقال آب کارون ۳ به ایذه
  • اولین پارک ورزش محور در کرمان افتتاح می‌شود
  • افتتاح اولین پروژه‌های نهضت ملی مسکن در سهند با حضور وزیر راه