Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-06@03:05:44 GMT

وبگاه روس: سوریه از ایران باور 373 می‌خرد

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۰۳۸۷۸

یک رسانه روس گزارش داد، سوریه به دلیل کارایی کم «اس 300» روسیه، در نظر دارد که از ایران سامانه پدافندی «باور 373» را خریداری کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ وبگاه «Avia.Pro» روسیه که اخبار هوانوردی را دنبال می‌کند، گزارش داد: «سوریه تصمیم گرفته است که به جای اس ۳۰۰ روسیه، سامانه «باور ۳۷۳» ایران را خریداری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این رسانه روس در گزارش خود نوشت: «با اینکه بیش از یک سال از تحویل اس ۳۰۰ به سوریه می‌گذرد اما این سامانه پدافند هوایی کارایی و راندمان پایینی از خود نشان داده است و به همین دلیل، سوریه در نظر دارد که سامانه باور ۳۷۳ ایران را بخرد».   وبگاه «Avia.Pro» این خبر را به نقل از خبرنگاران سوری منتشر کرده است؛ خبرنگارانی که منبع اصلی خبرشان «یک منبع ارتش سوریه» اعلام کرده‌اند.   در این گزارش ادعا شده است که طی یک سالی که از تحویل اس ۳۰۰ روسیه به سوریه گذشته است، هرگز از این سامانه‌ برای دفع حملات استفاده نشده است.   طبق گفته «برخی منابع» استنادی این وبگاه، دلیل اولیه عدم استفاده از اس ۳۰۰ در سوریه به رغم حملات متعدد یک سال اخیر رژیم صهیونیستی آن است که این سامانه «هواپیماتهای اسرائیلی را نمی‌بیند».   البته برخی دیگر از منابع به Avia.Pro گفتند که دلیل عدم استفاده از اس ۳۰۰ در سوریه برای مقابله با حملات اسرائیل، «موضع خاص روسیه» بوده است.   تاکنون مقام‌های سوریه و ایران اظهارنظری درباره فروش باور ۳۷۳ نکرده و خبر اینم وبگاه روسی را تایید یا تکذیب نکرده‌اند.   سامانه پدافندی «باور۳۷۳» ۳۱ مردادماه و همزمان با روز صنعت دفاعی با حضور رئیس جمهور ایران به طور رسمی رونمایی شد (جزئیات بیشتر).   انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۰۳۸۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا ارسال مهمات به اسرائیل را متوقف کرد؛ نگرانی در کابینه رژیم صهیونیستی

یک وبگاه آمریکایی امروز مدعی شد که آمریکا هفته پیش (به وقت محلی) ارسال یک محموله مهمات برای اشغالگران قدس را متوقف کرد!

به گزارش مهر، وبگاه خبری آکسیوس امروز یکشنبه در گزارشی به نقل از ۲ مقام رژیم صهیونیستی ادعا کرد که آمریکا هفته گذشته (به وقت محلی) انتقال یک محموله مهمات به اشغالگران قدس را متوقف کرده است.

آکسیوس به نقل از مقامات رژیم صهیونیستی که نامشان فاش نشده در این باره اعلام کرد: هفته گذشته، دولت بایدن یک محموله مهمات ساخت آمریکا به اسرائیل را متوقف کرده است.

این رسانه می نویسد: مقامات اسرائیل اعلام کردند که ایالات متحده برای اولین بار پس از ۷ اکتبر، ارسال مهمات به اسرائیل را متوقف کرده است.

به گزارش آکسیوس، مقامات رژیم صهیونیستی گفتند که این رخ‌داد نگرانی های جدی داخل کابینه اشغالگران قدس ایجاد کرده و مقامات را به تکاپو انداخته است تا بفهمند چرا محموله مذکور ارسال نشده است.

این وبگاه خبری اضافه کرد: رئیس جمهور «بایدن» در میان آمریکایی‌ هایی که مخالف حمایت او از اسرائیل هستند، با انتقادهای شدید مواجه است. دولت آمریکا در ماه فوریه از اسرائیل خواسته بود تا تضمین دهد که تسلیحات ساخت ایالات متحده توسط نیروهای اسرائیل در غزه مطابق با قوانین بین المللی استفاده می شود!

تلاش این رسانه آمریکایی برای تبرئه آمریکا از همدستی با تداوم جنایت های رژیم کودک کش اسرائیل در حالی است که مقامات ارشد واشنگتن بارها اذعان کرده اند که به حمایت های همه جانبه از تل آویو ادامه خواهند داد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: آمریکا به اسرائیل مهمات می دهد آمریکا به اسرائیل اف ۳۵ می‌دهیم

دیگر خبرها

  • آمریکا ارسال مهمات به اسرائیل را متوقف کرد؛ نگرانی در کابینه رژیم صهیونیستی
  • اتفاق عجیب و باور نکردنی در لیگ برتر ایران
  • اتفاق عجب و باور نکردنی در لیگ برتر ایران
  • ادامه پیشروی های گسترده ارتش روسیه با تصرف یک شهر دیگر/ پیش بینی روزهای سخت در انتظار ارتش اوکراین
  • روسیه: ۲ پایگاه تروریست‌ها را در سوریه منهدم کردیم
  • روسیه ۲ پایگاه تروریست‌ها را در سوریه منهدم کرد
  • روسیه ۲ پایگاه تروریست‌ها در سوریه را منهدم کرد
  • انهدام ۲ پایگاه متعلق به تروریست‌ها در سوریه
  • رشد خیره‌کننده ایران در بازار تسلیحات پیشرفته جهانی
  • گزارش چند سازمان حقوق بشری در مورد رابطه رهبران کشور‌ها با مطبوعات