Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@03:07:51 GMT

۲۵ هزار خانوار عشایری از پنل های خورشیدی بهره مند شدند

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۰۴۶۷۹

۲۵ هزار خانوار عشایری از پنل های خورشیدی بهره مند شدند

به گزارش خبرنگار مهر، کرمعلی قندالی ظهر شنبه در شورای عشایری استان چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: سه موضوع معیشت، استقرار و جمعیت در حوزه عشایر دنبال می‌شود.

وی افزود: در این زمینه کار مطالعاتی دو ساله انجام شده و برنامه راهبردی ساماندهی عشایر در هر استان نیز تهیه و در سطح ملی مصوب شده است.

قندالی تصریح کرد: در حوزه معیشت به دنبال تک محصولی نیستیم زیرا با تغییرات اقلیمی این امر جوابگو نیست و تنوع معیشت مطرح شده و طرح گیاهان دارویی، گردشگری و صنایع دستی را با جدیت پیگیر هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: چهارمحال و بختیاری دارای ظرفیت های متعدد بوده و نگینی بر کوه های زاگرس است و در زمینه گردشگری و صنایع دستی دارای پتانسیل های فراوانی است که باید به این موضوع پرداخته شود.

قندالی با بیان اینکه رفاه نسبی از سیاست های سازمان امور عشایر است، ادامه داد: تحقق این مهم با زیرساخت مناسب ممکن می شود که به تدریج انجام خواهد شد و باید این امر در چهارمحال و بختیارزی بیشتر تقویت شود که اکنون تمام مسیرهای قانونی و مصوبات موجود است.

۵۳ درصد عشایر از آب آشامیدنی سالم برخوردار هستند

رئیس سازمان امور عشایر ایران بیان کرد: تمام دانشگاه های علوم پزشکی کشور در حوزه بهداشت و درمان عشایر پیشتاز هستند.

وی با اشاره به سه نوع سرشماری بعد از پیروزی انقلاب در ایران، گفت: بعد از انقلاب جمعیت عشایر کشور تغییر نداشته که اتفاق مطلوبی است و جمعیت سرریز نیز ساماندهی شده است.

قندالی با بیان اینکه براساس آمار سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور سالانه ۱۰ میلیون تن علوفه تولیدی مرتع است، تصریح کرد: باید از این ظرفیت استفاده کرد زیرا استفاده از مرتع به صورت اکوسیستم ضروری است.

رئیس سازمان امور عشایر ایران اظهار داشت: یارانه سوخت و آرد از دغدغه ها است و در حال پیگیری است.

وی در خصوص تامین تجهیزات بیان کرد: با استانداران کشور تعهد شده تا کمی از منابع از استان و کمی از سازمان تامین شود تا برای چندین سال مشکلات برطرف شوند.

قندالی گفت: نگران اعتبار ارائه تسهیلات به عشایر نیستیم و با ظرفیت ایجاد شده و امسال در شش ماهه ابتدای سال ۴۰۰ میلیارد تومان از محل صندوق اخذ شده است.

وی از تجهیز ۲۵ هزار خانوار عشایری به پنل خورشیدی خبر داد و گفت: این موضوع در دو سال آینده محقق می شود که چهارمحال و بختیاری از استان های مورد توجه است.

قندالی تصریح کرد: در سال جاری در اعتبارات عمرانی سهم چهارمحال و بختیاری حدود ۱۵ میلیارد تومان است که در حوزه آب شرب عشایر، تجهیز منابع آب و خاک و آبرسانی سیار هزینه خواهد شد.

وی بیان کرد: عمده محصولات تولیدی عشایر محصولات پاک و سالم هستند و چهارمحال و بختیاری یکی از استان‌هایی که به صورت پایلوت برای تولید ارگانیک محصولات عشایر کار خواهد شد.

قندالی اظهار داشت: حدود ۵۳ درصد عشایر از آب آشامیدنی سالم برخوردار هستند.

کد خبر 4717979

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرکرد ماه محرم قزوین بوشهر شیراز مراسم عزاداری عاشورا ایلام اربعین حسینی شهرکرد خطبه های نماز جمعه گرگان ماه محرم و صفر تاسوعا و عاشورا سانحه تصادف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۰۴۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره روستایی و عشایری در استان قزوین برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر سعید ابیت اظهار کرد: همزمان با آئین سنتی طلب باران و پنجاه به در دومین جشنواره روستایی و عشایری در این استان قزوین دایر می‌شود.

وی افزود: با برنامه ریزی و هماهنگی‌های انجام شده عشایر این استان در این جشنواره با برپایی سیاه و سفید چادر حضور فعال خواهند داشت.

وی اظهار داشت: عشایر از طوایف، ایلات و مناطق مختلف استان با عرضه محصولات لبنی، گیاهان دارویی، صنایع دستی، پخت نان و آش‌های محلی توانمندی‌های خود را بعنوان جامعه مولد به معرض نمایش خواهند گذاشت.

ابیت یادآور شد: این نمایشگاه از ۱۷ تا ۲۱ اردیبهشت امسال در محل شرکت نمایشگاه‌های بین المللی استان قزوین از ساعت ۱۵ الی ۲۱ همراه با بازی‌های محلی و بومی اقوام ایرانی برگزار خواهد شد.

کد خبر 6097703

دیگر خبرها

  • عشایر لرستان سالانه ۱۷ تن روغن حیوانی تولید می‌کنند
  • روایت خبرنگار صداوسیمای لرستان از کوچ عشایر
  • جشنواره روستایی و عشایری در استان قزوین برگزار می‌شود
  • رعد و برق بلای جان دام‌های عشایر در فارس شد
  • تلف شدن ۵۰ راس گوسفند عشایر در اثر رعد و برق
  • رعد و برق ۵۰ راس گوسفند عشایر حومه شیراز را تلف کرد
  • آذرخش، ۵۰ رأس دام عشایر فارس را تلف کرد
  • رعدوبرق، جان دام‌های عشایری را در فارس گرفت
  • امدادرسانی به ۸۰ خانوار عشایری شهرستان کوهرنگ
  • امدادرسانی به ۸۰ خانوار عشایری در کوهرنگ