Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، نصرت الله علیرضایی در جلسه ستاد توسعه شهرستان آوج که عصر شنبه در استانداری برگزار شد اظهارداشت: شهرستان آوج با دو شهر، دو بخش، ۱۰۰ روستا، ۵ دهستان و ۸۵ دهیاری، تنها شهرستانی است که ۷۵ درصد مردم آن در روستاها و ۲۵ درصد جمعیت در دو شهر زندگی می کنند.

وی بیان کرد: این شهرستان ۱۷.۵ درصد مساحت استان را شامل می شود و با فاصله ۱۲۰ کیلومتری از مرکز استان با استانهای مرکزی، همدان و زنجان همسایه است که ۹۰ درصد آن کوهستانی و ۱۰ درصد آن دشت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار شهرستان آوج تصریح کرد: این شهرستان ۴۳ هزار نفر جمعیت دارد و شغل اصلی مردم کشاورزی، باغبانی و دامداری است و سالانه ۶۰ هزار تن گندم در آن تولید می شود اما سلیو و کارخانه آرد نداریم که مشکل ساز است.

وی بیان کرد: اطلاق عنوان محروم بودن به شهرستان آوج می تواند هم پیامدهای مثبت و هم منفی داشته باشد لذا نباید این کلمه را همیشه بکار ببریم و موجب یاس مردم شویم.

علیرضایی یاداورشد: اگر گفتن کلمه محروم موجب اختصاص اعتبار بیشتر و توجه جدی تر شود می تواند نتیجه بخش باشد اما شاید موجب فرار سرمایه گذار شود لذا بهتر است از عنوان توسعه نیافته و یا کمتر برخوردار برای آن استفاده کنیم.

آوج ظرفیت های گردشگری فراوانی دارد

فرماندار شهرستان آوج گفت: وجود ظرفیت های گردشگری مانند غار، برج های خرقان، کاروان سرای شاه عباسی، آبشار،  دریاچه و کوهستان، صخره، تنوع جانوری و گیاهی از قابلیت های این شهرستان است که اگر مورد توجه قرار گیرد می تواند موجب شکوفایی اقتصادی شود.

وی اظهارداشت: وجود ۳۰ معدن که ۱۵ معدن آن فعال است، می تواند از دیگر توانمندی ها برای شکوفایی منطقه باشد که امیدواریم مورد توجه مسئولان استانی قرار گیرد.

علیرضایی یادآورشد: در بخش صنایع تبدیلی و کشاورزی جای کار زیاد است و هنر ما باید جذب سرمایه گذاری برای شکوفا کردن این بخشها باشد.

جنوب استان نیازمند توسعه جدی است

وی بیان کرد: شهرستانهایی که در شمال استان قزوین قرار دارند در مسیر رشد و توسعه قرار گرفته اند اما بخش جنوبی که آوج در آن قرار دارد از این نگاه ویژه محروم است و کمتر توسعه یافته است.

علیرضایی گفت: باید در این شهرستان حمایت های ویزه و تشویق های قابل توجه داشته باشیم تا سرمایه گذار رغبت حضور در این منطقه را داشته باشد و از استاندار انتظار مساعدت بیشتری داریم.

فرماندار شهرستان آوج بیان کرد: از نظر سازمانی با کمترین نیروی انسانی این شهرستان اداره می شود و هنوز همه ادارات در آن مستقر نشده اند و مردم با مشکل مواجهند.

وی اظهارداشت: از مجموع ۱۰۰ روستای منطقه تعداد ۳۶ روستا هنوز تحت پوشش خدمات آب بهداشتی قرار ندارد و در شش روستا کیفیت آب مطلوب نیست و در ۳۰ روستا مشکل اینترنت داریم و در ۲۰ روستا شبکه استانی هم پوشش ندارد که این مشکلات باید در دستور پیگیری قرار گیرد.

علیرضایی گفت: نداشتن استخر، سالن اجتماعات، از دیگر مسائلی است که باید مورد توجه قرار گیرد تا رضایت مردم را جلب کنیم.

وی اظهارداشت: از مجموع ۶۶۰ کیلومتر راه روستایی در شهرستان آوج حدود ۵۶۰ کیلومتر آن آسفالت شده و ۱۰۰ کیلومتر دیگر نیازمند روکش اسفالت است و در این میان ۴۰ طرح تولیدی، کشاورزی و گردشگری با پیشرفت بالای ۶۰ درصد داریم که باید برای تکمیل آن اقدام شود.

فرماندار شهرستان آوج اضافه کرد: اولین پل معلق در غرب کشور را افتتاح کرده ایم اما زیرساخت لازم برای حضور گردشگر را ندارد که باید از سوی دولت برای جذب سرمایه گذار و اجرای طرح های گردشگری حمایت لازم صورت گیرد.

وی بیان کرد: چند طرح بزرگ گردشگری و مجتمع رفاهی در این شهرستان آغاز شده که تاکنون میلیاردها تومان هزینه داشته که تکمیل آنها نیازمند پرداخت تسهیلات مناسب است که امیدواریم پیگیری لازم صورت گیرد.


 

کد خبر 4718222

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری قزوین آوج ماه محرم قزوین بوشهر شیراز مراسم عزاداری عاشورا شهرکرد ایلام اربعین حسینی خطبه های نماز جمعه گرگان ماه محرم و صفر تاسوعا و عاشورا سانحه تصادف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۰۷۶۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰۷ مولد خود تامین در استان قزوین در مدار قرار می گیرد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، یوسف اینانلو افزود: امسال ۲۰۷ دیزل ژنراتور در استان شناسایی شده است و صاحبان مولد‌های خودتامین برق در بخش‌های صنعتی، کشاورزی و اداری و تجاری این استان برای عبور از اوج بار مصرف مشارکت خواهند داشت.

 به گفته وی، از سال گذشته کلیه مولد‌ها به کنتور هوشمند مجهز شده اند.

سرپرست شرکت توزیع نیروی برق استان یکی از اقدامات جهت عبور بدون خاموشی از دوران اوج مصرف تابستان را آماده به کاری و وارد مدار شدن مولد‌های سازمان‌ها و مراکز دولتی عنوان کرد و اظهار داشت: ادارات، نهاد‌ها و ارگان‌ها باید در روز‌های کاری هفته و در ساعات اوج مصرف برق، مولد‌های خود تامین (دیزل ژنراتور) را وارد مدار کنند و ارتباط را با شبکه عمومی توزیع برق، قطع کنند.

اینانلو تاکید کرد:دستگاه‌های اجرایی و دولتی باید در وقت اداری ۳۰ درصد و خارج از وقت اداری ۶۰ درصد کاهش مصرف داشته باشند و تحقق این موضوع با جدیت و به صورت مستمر مورد بررسی و پایش قرار خواهد گرفت.

دیگر خبرها

  • مهارت‌آموزی دانش‌آموزان زمینه‌ساز تقویت چرخه تولید و اقتصاد کشور است
  • ۲۰۷ مولد خود تامین در استان قزوین در مدار قرار می‌گیرد
  • ۲۰۷ مولد خود تامین در استان قزوین در مدار قرار می گیرد
  • نقص فنی در ترمز مینی بوس در هوره حادثه آفرید
  • حادثه رانندگی در شهر هوره
  • اهل سنت بر اساس روش و سیره امام صادق(ع) حرکت کرده است
  • لزوم توجه به توسعه باغات زیتون در شهرستان رودبار
  • استفاده محققان از باد به عنوان ابزاری برای جابجایی اشیا
  • حرکت دومین محموله ریلی افغانستان از مسیر ایران به ترکیه
  • کارنامه سیاستهای مسکن پس از انقلاب و نتایج آن در یک قاب