Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-08@11:36:39 GMT

اقامه نماز اول وقت از نشانه های حکومت مهدوی است

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۴۴۹۹۹

اقامه نماز اول وقت از نشانه های حکومت مهدوی است

حجت الاسلام و المسلمین فروزان نژاد، اقامه نماز اول وقت را از نشانه های حکومت مهدوی دانست و گفت: اولین اقدام امام زمان(عج) پس از ظهور، اقامه نماز در جامعه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، حجت الاسلام و المسلمین « محمد حسن فروزان نژاد » در نشست شورای اقامه نماز شرکت گاز استان هرمزگان ضمن تسلیت ایام و حزن سوگواری سرور و سالار شهیدان، اظهار کرد: واقعه ای دلخراش تر از عاشورا در تاریخ بشریت به ثبت نرسیده است و تاکنون نیز کسی نتوانسته است آن گونه که باید، واقعه کربلا را توصیف کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: در روز عاشورا از یکسو لشکر30 هزار نفری دشمن و از سوی دیگر شمار اندک یاران امام حسین(ع) که تعدادشان از 100 نفر کمتر بود، آن حضرت در ظهر آن روز در  زیر باران تیرهای دشمن، نماز ظهر خود را به همراه یاران باوفایش در اول وقت  و به جماعت و در  زیر آفتاب سوزان و با لب تشنه اقامه کرد.

 

مدیر ستاد اقامه نماز استان هرمزگان با یادآوری اینکه در جنگ نماز خوف خوانده می شود، خاطرنشان کرد: نماز خوف دو رکعت است و این دو رکعت تقریبا 30 کلمه دارد؛ اما دشمن هنگامی که امام به نماز ایستاده بود30 تیر به سمت حضرت پرتاب کرد که چندین نفراز یاران امام به شهادت رسیدند.

 

وی اقامه نماز اول وقت را موجب خشنودی امام زمان(عج) دانست و  تصریح کرد: اقامه نماز اول وقت یکی از نشانه های حکومت مهدوی است.

 

حجت الاسلام و المسلمین فروزان نژاد ادامه داد: اولین اقدام امام زمان(عج) پس از ظهور، اقامه نماز در جامعه است.

 

وی با استناد به آیه 41 سوره حج که می فرمایند: « الَّذِینَ إِنْ مَکنَّاهُمْ فِی الأَرْضِ أَقامُوا الصَّلاةَ وَآتَوُا الزَّکاةَ وَأَمَرُوا بِالْمَعْرُوفِ وَنَهَوْا عَنِ الْمُنْکرِ وَللهِ عاقِبَةُ الأُمُور »، تصریح کرد: در بین چهار موضوع اقامه نماز، پرداخت زکات، امر به معروف و نهی از منکر، نماز، شاکله اصلی است.

 

مدیر ستاد اقامه نماز استان هرمزگان یادآور شد: در قرآن کریم 90 آیه قرآن در خصوص نماز و 900 آیه نیز در رابطه مشتقات نماز وجود دارد و در 30 جای قرآن نیز کلمه نماز و زکات با هم ذکر شده است.

 

وی به نقش و اهمیت نماز در جامعه اشاره کرد و افزود: سلامت فرد و جامعه در سایه اقامه نماز است و هرجا که نماز کم رنگ شود بی شک زمینه برای ترویج فساد مهیا می شود.

 

فروزان نژاد در بخش دیگری از سخنانش به برگزاری بیست و هشتمین اجلاس سراسری نماز اشاره کرد و گفت: تاکنون 27 اجلاس نماز با پیام مقام معظم رهبری در سطح کشور برگزار شده است و در اجلاس بیست و هفتم نماز که به میزبانی سمنان برگزار خواهد شد تاکید معظم له بر مزین کردن  مدارس به نماز  و احیای  این امر واجب در بدنه آموزش و پرورش است.

 

وی از تعلیم و تربیت به عنوان زیرساخت نظام اسلامی نام برد و عنوان کرد: برقراری پیوند بین مدرسه و مسجد، تضمین کننده بقای جامعه اسلامی است

 

مهندس « فواد حمزوی »، مدیرعامل شرکت گاز استان هرمزگان نیز گفت: نماز در دین اسلام والاترین فریضه بعد از ولایت می باشد و از ارزش زیادی بر خوردار است.

 

وی با بیان اینکه هر بنایی با ستون هایش پا بر جاست و بنای بدون پایه و ستون دمی بیش نمی پاید، افزود: ستون دین اسلام نیز نماز است و این امر واجب به بهترین شکل ممکن در این مجموعه اقامه می شود.

 

مدیرعامل شرکت ملی گاز استان هرمزگان از احداث نمازخانه، بهره مندی از وجود امام جماعت، تجلیل از فعالان و خادمان نماز به عنوان اقدامات شش ماهه این شرکت در حوزه نماز یاد کرد.

 

 

پایان پیام/88

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد ماه محرم اربعین حسینی عاشورا عزاداری محرم شیراز استان بوشهر خبرگزاری شبستان مسجد طراز اسلامی استان همدان شرکت گاز استان هرمزگان شورای اقامه نماز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۴۴۹۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا بانوان می‌توانند امام جماعت شوند؟ + نظرات مراجع تقلید

پخش زنده نماز جماعت ظهر به امامت یکی از بانوان در دبستان عترت لویزان در روز گذشته، سوالاتی را در فضای مجازی به همراه داشته که آیا امامت بانوان در نماز جماعت، صحیح است یا خیر؟ که به انتشار نظر مراجع عظام تقلید خواهیم پرداخت:

* حضرت آیت الله خامنه ای:

امامت زن در نماز جماعت فقط برای زنان جایز است.

* حضرت آیت الله سیستانی:

در صورتی که امام زن باشد احتیاط واجب آن است که امام زن در صف مأمومین باشد و از صف آن ها جلوتر نباشد.

* حضرت آیت الله مکارم شیرازی:

پیشنماز بودن زن برای زنان اشکالی ندارد.

* حضرت آیت الله نوری همدانی:

امامت زن برای زنان در صورتی که دارای شرایط نماز جماعت باشند، مانع ندارد.

* حضرت آیت الله وحید خراسانی:

امامت زن برای زن صحیح است.

* حضرت آیت الله شبیری زنجانی:

امامت زن بر زنان جایز است و بهتر است که در ردیف یکدیگر بایستند و امام جلوتر از دیگران نایستد.

دیگر خبرها

  • کمک ۱۲۸ میلیارد تومانی مردم برای ساخت مسجد در کشور
  • (ویدئو) پخش اقامه نماز جماعت به امامت یک زن روی آنتن تلویزیون
  • نشانه جامعه متمدن در گرو توجه به مقام معلم است
  • ببینید | اقدام خارج از عرف صداوسیما؛ پخش اقامه نماز جماعت به امامت یک زن روی آنتن تلویزیون
  • درگذشت امام جماعت مسجدی در اندونزی هنگام نماز صبح+ فیلم
  • روش تربیتی امام خمینی(ره) و نقطه اوج حکومت مهدوی
  • مزیت اصلاح‌طلبان رو به اضمحلال؛ بالشتک ضربه‌گیر بین جامعه و حکومت از میان رفته
  • آیا بانوان می‌توانند امام جماعت شوند؟ + نظرات مراجع تقلید
  • بسیاری از آسیب‌های اجتماعی ناشی از بی‌توجهی به امر نماز است
  • برگزاری جلسه شورای فرهنگ عمومی بناب