Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزارت ارشاد با تأکید بر اینکه کانون های مساجد باید دو بخش «جریان سازی» و «معرفت سازی» فعالیت و در نسل سوم اعتمادسازی کنند؛ اظهار داشت: جامعه را دوزیستی ها خراب کردند و رفتارهای متناقض، اعتماد عمومی را به حداقل می رساند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، «محمدمهدی احمدی» امروز پنج شنبه (28 شهریور) در نشست مدیران و کارشناسان منطقه (4) کشور با تأکید بر اینکه کانون های مساجد باید دو بخش «جریان سازی» و «معرفت سازی» فعالیت کنند؛ برگزاری اردوها، همایش ها، مراسم شبی با قرآن، سرود و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

..را جزو برنامه های جریان ساز دانست و گفت: جریان سازی اما با گذر زمان کم رنگ و گاهی فراموش می شود اما آنچه جاودان است، حوزه معرفتی است.

 

 

مدیرکل امور استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: چنانچه کانون ها با مخاطب خود که عمدتاً نوجوانان هستند و زمان شکل گیری شخصیت آنها است؛ در حوزه معرفت و شناخت و از هویت دینی و فرهنگی خود آگاه شوند و فعالیت کنند، مصونیتی برای آن نوجوان در جامعه ای که این مقطع سنی آسیب پذیر است، ایجاد کردید.

 

 

وی با بیان اینکه نسل سوم نه فساد زمان طاغوت و نه معنویت دوره جبهه و جنگ را درک کرده و فقط آن را شنیده؛ این نسل را آسیب پذیر دانست که ساختار روحی او به راحتی تغییر می کند و با تحلیل جدید، نگاه او عوض می شود و با برخورد یک مسئول دیدگاه او تغییر می کند.

 

 

احمدی با افزودن اینکه نسلی که با کانون های مساجد مرتبط است عمدتاً نسل سوم است و این نسل باید بداند برخوردار از هویت و پیشینه قوی تاریخی است؛ افزود: آنها که به راحتی به فرهنگ های دیگر پناه می برندبرای آن است احساس خلأ می کنند و می خواهند کمبود خود را با وصل به فرهنگ های دیگر تأمین کنند اما اگر این نسل احساس کند دارای پیشینه و خمیرمایه است در برابر هیچ فرهنگی احساس ضعف نمی کند زیرا فرهنگ قوی برای خود قائل است.

 

وی دو عامل «آشنایی با منش و بینش ائمه و بزرگان» و «اخلاق» را نقش آفرین در حوزه معرفتی عنوان و بیان کرد: در این بخش باید سبک زندگی در اولویت باشد؛ رفتار شما و امثال ما که انتقال دهنده پیام پیامبران و بزرگان هستیم بسیار مهم است.

 

 

مدیرکل امور استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تکمیل این بخش از سخنانش با متذکر شدن این نکته که گاهی گفتم نسل جوان باید نسبت به حسین بن علی(علیهماالسلام)بینش پیدا کند و حسین بن علی جدید نسازید؛ اظهار داشت: بعضی رفتارها که به امام حسین علیه السلام نسبت داده می شود نشان از تعریف جدید است در حالی که حسین بن علی همان است که در تاریخ ثبت شده و با بعضی رفتارها هماهنگ نیست؛ آن حضرت گذشته حرّ{بن یزید ریاحی} که جلوی تردد حسین را گرفت یادآوری نکرد و این یعنی در اسلام برای برخورد با دشمن هم قوانین داریم.

 

 

وی با بیان اینکه این تکامل اسلام است که برای دوست و دشمن قوانین تعریف کرده و این قوانین بر اساس انسانیت و اخلاق و ... شکل گرفته، افزود: باید این نوجوانی که با ما ارتباط پیدا کرده از سبک زندگی امامان به او منتقل کنیم و این الگوی عملی همین الان راهنمای آن بزرگانی است که سبک زندگی متعالی داشتند.

 

 

احمدی ادامه داد: الگوی عملی باید برای شکل گیری و سبک زندگی و اخلاق به کار برده شود؛ با تأکید بر اینکه بچه های کانون ها نباید دو زیستی باشند؛ افزود: جامعه ما دوزیستی شده و وقتی به زیست خصوصی بعضی از افراد {ظاهرالصلاح}مراجعه می کنید فاجعه است، همان ها که فکر می کنند از آسمان نازل شده و منزه و پاک هستند اما حتی ادبیات حرف زدن را با اعضای خانواده خود ندارد.

 

 

وی با اشاره به اینکه قرآن به ما نسخه داده و نسخه سختی هم نیست؛ تنها راه موفقیت پیامبر را خُلق عظیم دانست و با تصریح به اینکه خدا از منظر بدبینی به بندگان نگاه نمی کند بلکه به انسان ها نگاه خوب دارد؛ افزود: بر اساس این نگاه، پل های پشت سر انسان ها را خراب نمی کند، انسان خطاکار را نصیحت و شهر را{از خطای او} پر نمی کند و تمام مسیر هدایت را به روی او نمی بندد و مثل امروز نیست که کل فضای مجازی را پخش کنند که طرف از روز بعد نتواند سر بلند کند؛ چرا حیات طیبه انسان ها را می بیندیم.

 

معاون امور استان های وزارت ارشاد با توصیه به این مطلب نگذارید نوجوانان از ما و شما رفتار خلاف ببینند؛ اعتماد را سرمایه اجتماعی دانست و با بیان اینکه این اعتماد را فقط رفتار متناقض ما می شکند؛ گفت: اگر اعتماد عمومی جایی شکسته شود، کلام شما از خدا هم که باشد، تأثیر نخواهد گذاشت لذا کانون های فرهنگی هنری مساجد باید مرکز اعتماد سازی باشند و اعتمادسازی با رفتار است.

 

 

وی ادامه داد: جامعه را فقط آدم های دوزیستی خراب کردند و اینگونه است که اعتماد عمومی در آن جامعه به حداقل می رسد؛ باید اعتماد در نسل سوم ایجاد کرد تا این نسل، خود، مدافع ارزش های انقلاب باشند.

 

احمدی در بخش دیگری از سخنانش پشتوانه قانونی برای کانون های مساجد پس از ۲۵ سال با تصویب اساسنامه و نیز اجرای طرح «پایتخت فهما» را اتفاقات خوب دوره جدید وزارت ارشاد دانست و افزود: از این پس، استانی که در همه زمینه ها فعالیت خوب داشته باشد به عنوان پایتخت فهما انتخاب می شود.

 

 

 

پایان پیام/80

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد اربعین حسینی ماه محرم عزاداری محرم مسجد طراز اسلامی کانون های فرهنگی هنری مساجد شیراز کانون های مساجد فعالیت های مسجدی محرم نشست منطقه ۴ محمدمهدی احمدی کانون های مساجد کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۶۳۱۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یزد عزادار صادق آل محمد (ع)

مردم مومن و ولایی استان یزد با حضور در مساجد، حسینیه ها، تکایا و امامزاده‌ها ضمن برگزاری آیین‌های ویژه سوگواری سالروز شهادت رییس مذهب جعفری با به راه انداختن دسته عزا، در سوگ امام ششم شیعیان امام صادق (ع) اشک ماتم ریختند.

همچنین مردم در یزد باحضور در هیئت ها، مساجد و مجموعه‌های فرهنگی منطقه صفائیه و شهر حمیدیا، در سوگ رییس مذهب شیعه امام جعفر صادق (ع) از میدان ابوذر به سمت چهار راه جانباز به عزاداری و سینه زنی پرداختند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • تجلیل از ۱۰۰۰ پاکبان کرمانشاه در جشن «خداقوت کارگر»
  • خانواده بافضیلت موجب تعالی جامعه می شود
  • کارگاه آموزشی کارآفرینی و اشتغال «همت در مسجد» در بندرعباس برگزار شد
  • جامعه ما با شبیخون فرهنگی دشمن روبروست/پاسدار و نگهبان مساجد، علما و طلاب هستند
  • توجه به عفاف و حجاب ارزش نهادن به کرامت زن است
  • کانون‌های مساجد ظرفیت مؤثری برای غنی‌سازی اوقات فراغت هستند
  • پایان مسابقات فوتسال جام مساجد در میامی
  • برگزاری جشن‌های مادرانه در مساجد برای ترغیب مادران به فرزندآوری
  • هامبوگ جشن صعود دشمنش را خراب کرد
  • یزد عزادار صادق آل محمد (ع)