Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس دانشگاه صنعتی کرمانشاه به مشکل نداشتن خوابگاه در این دانشگاه اشاره کرد و گفت: امسال به هرشکلی که شده باید برای احداث خوابگاه که به 15 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، اقدام کنیم.

علی اکبر اختری به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید با حضور در دفتر ایسنا، به تشریح مهمترین برنامه‎های دانشگاه صنعتی کرمانشاه برای سال تحصیلی جدید پرداخت و بابیان اینکه کیفی سازی آموزش را برای سالجاری در دستورکار قرار داده‌ایم، اظهار کرد: در این راستا اساتید دانشگاه را مکلف کرده‌ایم تا طرح درس خود را طی مهرماه در سامانه ثبت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با انجام این کار، مراجع نظارتی دانشگاه و خود دانشجویان می‌توانند تمام برنامه‌ها و نحوه تدریس اساتید را در ترم پیش‌رو مشاهده کنند که این موضوع کیفیت آموزش ها را بالا می‌برد.

رئیس دانشگاه صنعتی کرمانشاه بابیان اینکه این دانشگاه برای سالجاری اقدام به راه‌اندازی رشته جدید نکرده، گفت: باتوجه به اینکه در سالهای اخیر به سمت توسعه کیفی به جای توسعه کمی رفته‌ایم، تمرکز ما روی رشته‌های بین رشته‌ای است و در این رابطه هم تلاش می‌کنیم رشته‌هایی را راه‌اندازی کنیم که استان در آن نیازمند نیروی متخصص است.

وی تصریح کرد: در نظر داریم برای مقطع کارشناسی سال تحصیلی آینده از میان پنج رشته صنایع غذایی، صنایع فلزی، کنترل و حفاظت فیزیکی و رشته‌های زیرمجموعه راه آهن سه رشته را انتخاب و راه‌اندازی کنیم.

اختری اضافه کرد: در بحث کارشناسی ارشد هم تا سال 1401 سه رشته راه ‌اندازی خواهیم کرد که در یکی از آنها برای سال تحصیلی آینده جذب دانشجو خواهیم داشت.

هر ماه یک رویداد کارآفرینی خواهیم داشت

رئیس دانشگاه صنعتی  کرمانشاه در ادامه بابیان اینکه برای سال تحصیلی جدید هر ماه یک رویداد کارآفرینی در این دانشگاه برگزار خواهد شد، گفت: برگزاری استارتاپ‌ها و دعوت از صاحبان سرمایه برای ایجاد اتصال بین دانشجویان و آنها از جمله برنامه‌های حوزه کارآفرینی دانشگاه در سال تحصیلی جدید خواهد بود.

وی باتاکید براینکه دانشگاه صنعتی کرمانشاه به سمت دانشگاه نسل سوم یعنی دانشگاه کارآفرین پیش می‌رود، اعلام کرد: کارآفرینی، نوآوری و انجام پژوهش‌های کاربردی از برنامه‌هایی است که آن را دنبال می‌کنیم.

 اختری ایجاد تعامل با صنایع استان را از جمله سیاست‌های مهم کنونی دانشگاه صنعتی کرمانشاه برشمرد و اظهار کرد: دانشجویان دانشگاه ما این قابلیت و توانایی را دارند درصورتی که صنایع استان نیاز به بروزرسانی تجهیزات خود داشته باشند، آن را انجام دهند و در تعمیر قطعات معیوب هم به صنایع کمک کنند.

این مسئول متذکر شد: در کنار واحدهای تئوری که دانشجویان این دانشگاه می‌گذرانند، دوره‌های مهارت آموزی را نیز برای آنها برگزار می‌کنیم، چراکه زمانی که دانشجویان فارغ التحصیل و جویای کار می‌شوند با داشتن مهارت به راحتی می توانند شغل پیدا کنند.

 رئیس دانشگاه صنعتی کرمانشاه با بیان اینکه دانشجویان این دانشگاه با سطح علمی بالایی فارغ التحصیل می‌شوند، عنوان کرد: بخش عمده‌ای از فارغ التحصیلان این دانشگاه که ورودی 94-93 بوده‌اند برای سالجاری در مقطع ارشد دانشگاه‌های مطرح کشور همچون امیرکبیر و تهران و... قبول شده و تعدادی از آنان هم به دلیل توانمندی‌های خوبی که دارند جذب صنایع مختلف شده‌اند.

درآینده باید از استان‌های مجاور مهندس وارد کنیم

وی در ادامه با بیمار خواندن نظام آموزش عالی استان کرمانشاه، گفت: در بین 31 استان کشور از نظر شاخص دانشجو به جمعیت در رده 23 تا 24 هستیم که وضعیت خوبی نیست.

اختری به کاهش ورودی‌های رشته‌های فنی در دانشگاه‌های استان هم اشاره کرد و افزود: میانگین جذب دانشجو در رشته‌های فنی در استان‌های کشور 12 درصد و در کرمانشاه هفت درصد است و باتوجه به اینکه دانشجویان این رشته‌ها می‌توانند بلافاصله وارد توسعه شوند، کاهش تعداد آنها باعث می‌شود تا در آینده نیازمند واردات مهندس از استان‌های مجاور شویم.  

ورودی‌های جدید بی انگیزه‌اند

وی در ادامه به افول فضای انگیزشی میان دانشجویان جدیدالورود اشاره کرد و افزود: اخباری که در خصوص نبود اشتغال و بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها منتشر می‌شود، باعث شده تا دانشجویان جدیدالورود انگیزه چندانی در تحصیل نداشته باشند.

اختری تاکید کرد: برای ایجاد اشتغال دانشجویان یا باید برای آنها کار دولتی ایجاد کنیم که آن هم با شرایطی که دولت دارد امکانپذیر نیست و یا اینکه باید به سمت ایجاد اشتغال از طریق کارهای دانش بنیان برویم که این امر با کمک دانشگاه ها قابل اجرایی شدن است.

اختری به بالا بودن سطح علمی اساتید این دانشگاه هم اشاره کرد و گفت: افرادی که می‌خواهند به عنوان مدرس در این دانشگاه مشغول به کار شوند، پیش از جذب باید یک دوره پژوهشی شش ماهه را در صنایع استان بگذرانند و با اینکه دو طرح پژوهشی کاربردی ارائه دهند.

باید مشکل خوابگاه دانشگاه را برطرف کنیم

وی در ادامه نداشتن خوابگاه برای اسکان دانشجویان را یکی از مهمترین مشکلات این دانشگاه برشمرد و گفت: برای احداث یک خوابگاه در این دانشگاه به حدود 15 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم و برای جذب این میزان اعتبار تاکنون رایزنی‌های بسیاری را با بخش‌های دولتی، خیرین و... انجام داده‌ایم که بی‌نتیجه بوده است.

رئیس دانشگاه صنعتی کرمانشاه اضافه کرد: در این دانشگاه حدود دو هزار دانشجو تحصیل می‌کنند که قریب به هزار نفر از آنها خوابگاهی هستند و در شرایط کنونی در خوابگاه‌های خودگردان اسکان داده شده‌اند.

وی تاکید کرد: متاسفانه دانشجویانی که در خوابگاه های خودگردان هستند باید دو برابر دیگر دانشجویان خوابگاهی هزینه پرداخت کنند و از سوی دیگر بسیاری از خانواده‌ها نیز حاضر نیستند فرزندانشان را به دانشگاهی بفرستند که خوابگاه ندارد.

اختری یادآورشد: هرچند اعتباری برای احداث خوابگاه نداریم، امسال به هر شکلی که شده کار احداث فضای خوابگاهی دانشگاه را آغاز خواهیم کرد.

بدنبال ایجاد فضای بانشاط سیاسی در دانشگاه هستیم

وی در بخش دیگری از سخنانش به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی در اواخر سال جاری اشاره کرد و گفت: باتوجه به فعال و پیشرو بودن قشر دانشجو در انتخابات، در تلاشیم بدون آنکه دانشگاه را به شدت سیاسی کنیم، شرایط یرا بوجود آوریم تا دانشجویان مطالبات خود را از نمایندگان مجلس بخواهند و با این درخواست‌ها به نمایندگان برنامه بدهند.

رئیس دانشگاه صنعتی کرمانشاه تصریح کرد: با این کار فضای بانشاط سیاسی و فرهنگی را در دانشگاه ایجاد خواهیم کرد.

وی در ادامه از راه‌اندازی سامانه‌ای برای فعالیت‌های فرهنگی دانشجویان در دانشگاه خبرداد و گفت: برای سالجاری اختصاص اعتبارات به حوزه‌های زیرمجموعه بخش فرهنگی دانشگاه براساس عملکرد این بخش‌ها خواهد بود.

اختری همچنین به فعال بودن 64 نشریه دانشجویی در دانشگاه هم اشاره کرد و گفت: هرچند که وجود این تعداد نشریه دانشجویی نشان از این است که دانشجویان حرف‌های زیادی برای گفتن دارند، اما از سوی دیگر این تعداد خارج از نیاز واقعی دانشگاه است و باید آنها را ساماندهی کنیم.

وی گفت: چهار تشکل دانشجویی در دانشگاه داریم و در صدور مجوز برای فعالیت‌های قانونمندانه دانشجویان سخت‌گیری نمی‌کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دانشگاه صنعتی کرمانشاه خوابگاه دانشجویی استانی علمی و آموزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۳۸۱۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۶ رشته محل مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد زاهدان

 کامبیز نرماشیری، سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا از افزایش ۶ رشته محل در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان خبر داد و اظهار کرد: این واحد دانشگاهی به‌منظور پاسخگویی به نیاز استان و با هدف توسعه و تعالی منطقه اقدام به گسترش، راه‌اندازی و تصویب رشته‌های تحصیلی به‌ویژه در مقطع کارشناسی ارشد کرده است.

وی با اشاره به سیل مشتاقان به تحصیل در مقاطع عالی تحصیلات تکمیلی در استان سیستان و بلوچستان، اضافه کرد: دانشگاه آزاد اسلامی استان با توجه به رسالت اصلی خود، یعنی هموار کردن مسیر پیشرفت و مرتفع کردن مشکلات آموزشی، توانست بر اساس ظرفیت مناسب علمی خود موفق به افزایش ۶ رشته محل در مقطع کارشناسی ارشد شود.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه افزایش رشته محل‌ها در استان بستری مناسب برای اجرای عدالت آموزشی و رفاه داوطلبان است، گفت: رشته‌های روانشناسی تربیتی، مشاوره (گرایش مشاوره خانواده)، فیزیولوژی ورزشی (گرایش فیزیولوژی ورزشی کاربردی)، رفتار حرکتی (گرایش آموزش تربیت‌بدنی) و مدیریت دولتی با دو گرایش توسعه منابع انسانی و مدیریت رفتار سازمانی، رشته‌هایی هستند که بر اساس مصوبه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان مصوب شده و پذیرش دانشجو در این رشته محل‌ها برای سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دانشگاه‌ها از مسائل کشور جدا نشوند
  • رشته شیلات به رشته های تحصیلی محقق اردبیلی افزوده می شود
  • افزایش ۶ رشته محل مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد زاهدان
  • عملیات وعده صادق جهانیان را نسبت به مسئله غزه بیدار کرد
  • قم، پیشرو در تربیت معلمان پرورشی
  • کلنگ خوابگاه متأهلی در دانشگاه کاشان به زمین زده شد
  • استفاده از کاربرد هوش مصنوعی در تمام رشته‌های کارشناسی از مهر آینده
  • مدال‌آوری دانشجویان دانشگاه کاشان در مسابقه ریاضی کشوری
  • استفاده از کاربرد هوش مصنوعی در تمامی رشته‌های کارشناسی از مهر ماه
  • برگزاری نوزدهمين دوره آزمون اعطاي مدرک تخصصي به حافظان قران کريم در کرمانشاه