Web Analytics Made Easy - Statcounter

آلودگی هوای تهران اگرچه هیچ طرح و برنامه‌ای برای نجات جان شهروندان سبب نمی‌شود، اما دستمایه خوبی است که مسئولان مختلف با اتکای به آن، به یکدیگر بتازند.
به گزارش «تابناک»، در حالی که پورسیدآقایی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از ظفرمندی مجموعه اش در پروژه شکایت از تاکسی‌های آنلاین ابراز رضایت می‌کند و بر این باور است که اختصاص ۲ درصد از کرایه هر سفر این تاکسی‌ها به شهرداری، به کاهش ترافیک و آلودگی هوا منجر خواهد شد، علیخانی، یکی از اعضای شورای شهر از نفوذ دلالی در تصمیمات این معاونت خبر می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نفوذ دلالانی که علیخانی تاکید دارد به دنبال فروش «فیلتر دوده» به شهرداری تهران برای نصب روی ناوگان اتوبوس‌های شهری هستند، در حالی که این نماینده می‌گوید: «نصب فیلتر دوده نقشی در کاهش آلودگی هوا ندارد و تنها بحث دلالی و مالی در آن مطرح است؛ معتقدیم این مسئله تنها سبب هدررفت منابع می‌شود.»
علیخانی برای اثبات ادعایش، فرجام نصب ۵۰ فیلتر دوده روی اتوبوس‌های شهری را این گونه شرح می‌دهد: «مدتی پیش برخی از دلالان به شهرداری نفوذ کرده بودند و اصرار داشتند که فیلتر‌های دوده در اتوبوس‌ها نصب شود. در ابتدای کار ۵۰ مورد از این فیلتر‌های دوده بر روی اتوبوس‌ها نصب شد که رانندگان متوجه شدند راندمان موتور اتوبوس‌هایشان کاهش پیدا کرده بنابر این آن‌ها را از اتوبوس‌ها باز کردند.»
وی در ادامه بر مخالفت شورا با نصب این فیلتر‌ها تاکید می‌کند و می‌گوید: «زمانی معاون شهردار [پورسید آقایی]در دفاع از این موضوع به شورا آمد، ولی لایحه مربوطه با موافقت اعضای شورای شهر همراه نبود. اگر دوباره سازمان اتوبوسرانی بخواهد فیلتر دوده بر روی اتوبوس‌ها نصب کند تخلف کرده است؛ این مسئله نه در بودجه و نه در برنامه توسعه دیده شده و استفاده از فیلتر‌های دوده اگر در دستور کار باشد نشان از نفوذ دلالان به شهرداری دارد و ما آن را پیگیری می‌کنیم.»  
این در حالی است که پیمان سنندجی، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران در گفتگو با فارس، روایت متفاوتی از آزمایش فیلتر‌های دوده ارائه می‌دهد و می‌گوید: «پروژه اولیه نصب فیلتر دوده با راندمان ۹۸ درصد نتایج مطلوبی داشته و مورد موافقت شرکت کنترل کیفیت هوای تهران بوده لذا در همین راستا ورود ۱۰۰ فیلتر دوده برای نصب بر روی اتوبوس‌های دو کابین در دستور کار قرار گرفته است.»
اظهارنظری که در ادامه آن، سنندجی از ورود ۵۰ فیلتر دوده به کشور طی روز‌های آینده خبر می‌دهد و یادآوری می‌کند که «۱۰۰ عدد فیلتر دوده در سال جاری بر روی اتوبوس‌های دو کابین شرکت واحد نصب خواهد شد»، تا این گونه به نظر برسد که ماجرای فیلتر دوده به زودی اوج خواهد گرفت و به دعوایی مفصل تبدیل خواهد شد.
دعوایی از جنس نسبت دادن اتهام نفوذ دلالان به شهرداری تهران و همچنین، تخلف از تصمیمات و مصوبات شورای شهر که علیخانی بر آن تاکید داشته و احتمالا استناد شهرداری تهران به نتایج تست این فیلتر‌ها روی ۵۰ اتوبوس که سنندجی تاکید کرده راندمان ۹۸ درصدی داشته و مورد تایید شرکت کنترل کیفیت هوای تهران قرار گرفته است.
ماجرا زمانی جالب‌تر می‌شود که بدانیم سازمان حفاظت محیط زیست کشورمان به مانند بسیاری اتفاقات مرتبط دیگر، در این خصوص نیز سکوت پیشه کرده و نه استفاده از این فیلتر‌ها را ضروری خوانده و نه از بی فایده بودن نصبشان در کاهش آلودگی هوا خبر داده است. سکوتی که می‌تواند به شدت گرفتن این دعوا میان شهرداری تهران و شورای شهر کمک به سزایی کند!
این در حالی است که شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در پاسخ به این سوال که «فیلتر دوده چه تأثیری در کاهش آلودگی تولیدی خودرو‌های دیزل دارد؟»، تاکید کرده که «این فیلترها، در سیستم اگزوز اتومبیل‌های دیزلی حدوداً ۸۵ درصد از دوده‌های خروجی را حذف می‌کنند و تحت شرایط خاص این میزان گاهی به ۱۰۰% نیز می‌رسد.» اظهارنظری که بر اساس آن، راندمان ۹۸ درصدی فیلتر دوده‌های نصب شده روی ۵۰ اتوبوس عجیب و اغراق شده به نظر می‌رسد.
سلسله مباحث و اظهارنظر‌هایی که احتمالا با ورود فیلتر‌های جدید و نصبشان روی اتوبوس‌های ناوگان حمل و نقل عمومی در تهران و بالا گرفتن دعوای جدید میان شورای شهر و زیرمجموعه‌های شهرداری تهران، بیشتر درباره شان خواهیم شنید و چه بسا شاهد تغییر مواضع مسئولان در خصوص شان باشیم!

منبع: تابناک

کلیدواژه: هزینه سفر اربعین حسین فریدون نیکول پاشینیان بیژن قاسم زاده گذرگاه البوکمال القائم مولانا فیلتر دوده شهرداری تهران شورای شهر علیخانی پورسیدآقایی اتوبوس سنندجی دعوا راندمان دلالی هزینه سفر اربعین حسین فریدون نیکول پاشینیان بیژن قاسم زاده گذرگاه البوکمال القائم مولانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۱۷۵۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت ۳۷ عضو شوراهای استان تهران در سال گذشته

معاون استاندار تهران با بیان اینکه سال گذشته ۱۲ جلسه شورای حل اختلاف برای شوراها در استانداری تشکیل شده است گفت: ۳۷ نفر از اعضای شوراها در استان تهران سال گذشته بازداشت و شش نفر از اعضای شورای شهرها و ۱۲ نفر از اعضای شورای روستاها سلب عضویت شدند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، میرمحمد غراوی در همایش روز شوراها که پیش از ظهر امروز در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) برگزار شد، اظهار کرد: در استان تهران ۸ شهر داریم که ترکیب اعضای شورای اسلامی شهر آن‌ها بیش از ۹ نفر است و هفت شهر شورای هفت نفره و ۲۶ شهر نیز شورای شهر پنج نفره دارند.

وی با بیان اینکه تعداد شهرهایی که شورا ندارند و توسط قائم مقامی اداره می‌شوند پنج شهر هستند، افزود: در سطح استان تهران تعداد زنان عضو شورا ۲۰ نفر و تعداد مردان اعضای شورا ۲۳۱ نفر هستند.

معاون استاندار تهران خاطرنشان کرد: از تعداد ۲۵۱ نفر عضو شورا ۴ نفر دارای مدرک دکتری، ۸۲ نفر داری مدرک کارشناسی ارشد، ۱۴۱ نفر دارای مدرک کارشناسی، ۱۵ دارای مدرک کاردانی و مدرک ۹ نفر نیز دیپلم است.

غراوی با بیان اینکه سال گذشته ۱۲ جلسه شورای حل اختلاف برای شوراها در استانداری تشکیل شده است، تصریح کرد: برخی موارد در هیأت تطبیق تأیید و برخی رد شدند که در کل ۱۴۲ مصوبه داشتیم و ۱۰۲ مورد از آنها تأیید نظر شوراها بوده است همچنین ۳۷ نفر از اعضای شوراها در استان تهران سال گذشته به دلیل برخی تخلفات با دستور قضائی بازداشت شدند و ۶ نفر از اعضای شورای شهرها و ۱۲ نفر از اعضای شورای روستاها سلب عضویت شدند.

واریز ۱۱ هزار میلیارد تومان مالیات بر ارزش افزوده به حساب شهرداری‌ها

وی با بیان اینکه انتخاب شهرداران و تعیین اولویت‌های توسعه‌ای از وظایف اصلی شوراها است، اضافه کرد: در سال گذشته ۱۱ هزار میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده به حساب شهرداری‌های استان تهران واریز شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران عنوان کرد: سال گذشته ۲۶ هزار میلیارد تومان بودجه در شهرداری‌های استان تهران محقق شده که رشد ۵۷ درصدی بودجه و اعتبارات را نسبت به سال پیش از آن نشان می‌دهد.

غراوی با اشاره به اینکه سهم هزینه‌های جاری شهرداری‌ها ۶۰ درصد و سهم اعتبارات عمرانی ۴۰ درصد تعیین شده است، گفت: طی سال گذشته در شهرداری‌های استان تهران ۳۹ درصد اعتبارات صرف هزینه‌های جاری و ۶۱ درصد صرف پروژه‌های عمرانی شده است.

منبع: فارس

کد خبر 748843

دیگر خبرها

  • قرارداد در چین؛ دلخوری در شورای شهر تهران/ چرا قرارداد زاکانی با چینی‌ها بحث‌برانگیز شد؟
  • بازداشت ۳۷ عضو شورا‌های تهران در سال ۱۴۰۲
  • مدیریت ششم تکمیل خط ۶ و ۷ است سال گذشته ایستگاه های مهمی در این دو خط راه اندازی شد
  • بازداشت ۳۷ عضو شوراهای استان تهران در سال گذشته
  • قراردادهای شهرداری تهران با چین به شورای شهر ارسال شود
  • از آغاز عملیات احداث خط ۱۱ تا نوسازی ۱۴۵۷ تاکسی
  • کم‌کاری‌ شهرداری موجب خسارت ۲۰۰ میلیاردی در پروژه شهربازی شد
  • پایان حفاری خطوط مترو مشهد تا پایان سال ۱۴۰۴
  • تحمیل خسارت ۲۰۰ میلیارد تومانی به شهرداری گرگان / زمان تکمیل شهربازی مبهم است
  • همراهی دولت و شهرداری باعث شکستن قفل واردات واگن های مترو