Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@22:18:14 GMT

تولید و صادرات تنها راه نجات اقتصاد کشور است

تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۲۵۳۵۶

تولید و صادرات تنها راه نجات اقتصاد کشور است

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قزوین شامگاه چهارشنبه در نشست فعالان اقتصادی و کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان قزوین که با حضور رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، افزود: واحدهای صنعتی استان هم اکنون تولیدی بیش از مصرف داخلی کشور دارند که باید با تمرکز بر صادرات برای شکوفایی اقتصادی استان و کشور تلاش کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهدی بخشنده افزود: در این راستا اتاق بازرگانی استان قزوین برنامه‌هایی را برای حضور در بازارهای صادراتی در چارچوب اقتصاد مقاومتی پیش بینی کرده است که عمده آنها در کشورهای حوزه اوراسیا، ترکیه و آذربایجان اجرا خواهد شد.

این مسئول گفت: در ابتدای سال جاری صحبت از این بود که چه سال سختی در پیش رو قرار دارد اما با نشاط و همدلی میان واحدهای تولیدی و دستگاه‌های اجرایی برای رفع مشکلات اقدام شد.

وی اضافه کرد: پس از ۶ ماه بسیاری از واحدهای تولیدی استان به رونق قبلی خود دست یافته‌اند و امیدواریم در نیمه دوم سال نیز شاهد شکوفایی بیشتر واحدهای تولیدی و اقتصاد استان باشیم.

تامین مواد اولیه، بزرگترین مشکل واحدهای تولیدی استان

رئیس خانه صنعت استان قزوین نیز در این نشست گفت: در بررسی و ارزیابی خانه صنعت از واحدهای تولیدی استان، عمده‌ترین مشکل، تامین مواد اولیه است که اگر بتوان همین مورد را حل کرد در واقع بخش بزرگی از مشکلات واحدهای تولیدی استان حل می‌شود.

علی زمانی با اشاره به ایجاد برخی قوانین دست و پاگیر در مسیر تولید گفت: بسیاری از قوانینی که خود مسئولان و فعالان اقتصادی تعیین و تصویب کرده اند به موانعی در مسیر تولید تبدیل شده اند و باید برای رفع آنها تلاش کرد.

وی گفت:به عنوان مثال آیین نامه تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ مصوب شده تا در بخش نوسازی و طرح‌های نیمه تمام و سرمایه در گردش بتوان برنامه‌هایی را با پرداخت تسهیلات اجرا کرد اما با گذشت ۶ ماه فقط یک درخواست در این خصوص مورد تایید قرار گرفته است.

۶۱۰۱*۸۰۵۴

منبع: ایرنا

کلیدواژه: صنعت و معدن رونق تولید استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۲۵۳۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از هنرمندان نمونه فعال در واحدهای تولیدی فعال صنایع دستی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ محمدرضا قربانی گفت: در شهرستان برخوار دو منطقه صنعتی دولت آباد و حبیب آباد و یک ناحیه صنعتی در کمشچه فعال است که بیش از ۲۱ هزار کارگر بیمه شده دارد و در صنایع کوچک و بزرگ، واحد‌های تولیدی و کارگاهی فعال هستند.


وی افزود: شهرستان برخوار رتبه اول اشتغال از لحاظ کمترین نرخ بیکاری را دارد و پارسال بیش از دو هزار و ۴۰۰ فرصت شغلی جدید در سامانه رصد توسط دستگاه را ثبت کرده است.


در این بازدید فرماندار برخوار از صنایع دستی قالی بافی، نقشه کشی، خیاطی، نقاشی روی مس، نقاشی روی کاشی و سفال، مینا کاری و فیروزه کوبی در مجموعه هنری درنا بازدید

دیگر خبرها

  • تجلیل از هنرمندان نمونه فعال در واحدهای تولیدی فعال صنایع دستی
  • بهسازی معابر شهرک‌های صنعتی اردبیل با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال
  • برپایی نمایشگاه توانمندی‌های تولیدی مدارس قزوین 
  • احیای واحدهای تولیدی راکد در دستور کار دولت است
  • محدودیتی در خرید مرغ مازاد تولیدی استان قزوین وجود ندارد
  • رشد اعتبارات سفر دولت در استان سمنان/ واحدهای تولیدی جان گرفتند
  • اعطای نشان اقتصاد مقاومتی به ۱۲ واحد تولیدی برتر
  • رسیدگی قضایی به مشکلات ۲۶۲ واحد تولیدی خوزستان
  • عمل به شعار سال و مردمی شدن اقتصاد نجات‌بخش تولید است
  • آغاز ایران‌اکسپو از فردا/ نمایش توانمندی‌های تولیدی و تجاری کشور