Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-29@07:18:15 GMT

رکوردشکنی زن ۷۰ ساله در جاده مرگ بولیوی

تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۶۲۴۵۷

رکوردشکنی زن ۷۰ ساله در جاده مرگ بولیوی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز، ساختن یک جمله با عبارت‌های ۷۰ سال، جاده مرگ و دوچرخه شاید عجیب‌ترین کار دنیا باشد. مسیر ۶۰ کیلومتری جاده یونگاس شهرهای لاپاز و کورویکو را در بولیوی به هم می‌رساند؛ جاده‌ای که از جنگل‌های هم‌سطح زمین آغاز می‌شود و تا بلندی ۳۳۰۰ متری قله‌های رشته‌کوه آند بالا می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مه، باران، سنگ‌های کوهستانی و پرتگاه‌های خطرناک جاذبه‌های اصلی مسیری هستند که جان هزاران انسان را گرفته است.

خانم میرتا مونوز که چند سال پیش ناگهان پسرش را از دست داده بود، به توصیه اعضای خانواده و یک دوست روانشناس به دوچرخه‌سواری روی آورد. این زن ۷۰ ساله امسال در رقابت دوچرخه‌سواری اسکای‌ریس در جاده مرگ شرکت کرد و یک رکورد شکست؛ پیرترین زن دنیا که توانسته این مسیر ۶۰ کیلومتری را روی زین یک دوچرخه پشت سر بگذارد.

مونوز پس از گذشتن از خط پایان جاده مرگ به خبرنگاران گفت: «دوست روانشناسم به من گفت با رکاب زدن می‌توانم از درد عبور کنم و خودم را از نو بسازم. اصلا قرار نبود رکوردی شکسته شود. هر چه پیش می‌رفتیم فقط سربالایی بود و سربالایی بدون یک لحظه استراحت.»

این مادربزرگ بولیویایی که از بانیان رقابت اسکای‌ریس در جاده مرگ است، بیش از رقابت کردن دوست دارد با شش نوه خود دوچرخه‌سواری کند. او امیدوار است بزرگ‌ترین نوه‌اش که به زودی ۱۸ ساله می‌شود، راهش را دنبال کند و وارد این مسیر شود.

کد خبر 457776 برچسب‌ها حوادث - رکورد داران

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۶۲۴۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هت‌تریک رکوردشکنی سامیار در آلمان

به گزارش "ورزش سه"، سامیار عبدلی که در روزهای گذشته دو بار در مسابقات مسافت بلند شنا قهرمانی کشور آلمان موفق به جابجابی رکورد ۱۰۰ متر آزاد شده بود امروز بار دیگر رکوردشکنی کرد.

عبدلی در ماده ۵۰ متر آزاد این مسابقات با ثبت زمان ۰۰:۲۲.۷۴ رکورد این ماده که پیش از این به نام خود ثبت بود را بهبود بخشید.

سامیار عبدلی پیش از این در مسابقات شنا بازی‌های آسیایی در مهر ماه سال ۱۴۰۲ با زمان ۰۰:۲۲.۸۰ رکورد این ماده را به نام خود ثبت کرده بود و سریع‌ترین شناگر ایران شناخته می‌شد.

ماده ۵۰ متر آزاد مسافت بلند:

رکورد پیشین :
سامیار عبدلی – بازی‌های آسیایی هانگژو / مهر ۱۴۰۲/ ثبت زمان ۰۰:۲۲.۸۰
رکورد جدید:
سامیار عبدلی – مسافت بلند شنا قهرمانی کشور آلمان/ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ثبت زمان ۰۰:۲۲.۷۴

دیگر خبرها

  • کنایه بایدن به ترامپ: با یک بچه ۶ ساله رقابت می‌کنم
  • گاری سواری، تنها سرگرمی کودکان غزه | ببینید
  • هت‌تریک رکوردشکنی سامیار در آلمان
  • مصدومیت ۶ نفر در پی تصادف تریلی و پراید
  • راننده خودرو سبب مرگ پاکبان شد
  • ۵ مصدوم در برخورد دو خودروی سواری در جاده قم به اصفهان
  • رکوردشکنی شمس و مولانا در سینمای ایران؛ «مست عشق» نیامده از ۵ فیلم سبقت گرفت
  • رکوردشکنی شمس و مولوی در سینمای ایران
  • روسیه : از پیوستن بولیوی به «بریکس» حمایت می‌کنیم
  • راه‌اندازی پایگاه داده ملی مالکیت دوچرخه در بلژیک