Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، همایون هاشمی در واکنش به اظهارات اخیر رئیس سازمان غذا و دارو درباره اصلاح قیمت دارو به عنوان گام اول وزارت بهداشت برای درمان اقتصاد دارو گفت: با توجه به اینکه قیمت تولید دارو از واردات آن کمتر است باید حمایت از تولید کنندگان به عنوان رویه ملی در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: برای اصلاح قیمت دارو باید کمیته‌ای متشکل از نمایندگان سازمان حمایت از مصرف کنندگان و صنوف اعم از تولید کننده و وارد کننده و سازمان‌های متولی یعنی غذا و دارو و وزارت بهداشت به یک نقطه نظر مشترک برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در نهایت نباید اقدامات منجر به ضرر تولید کننده شود و همچنین به مردم فشار وارد کند.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان این‌که «قیمت دارو بر اساس یک سری داده‌ها و معیارهای علمی تعیین می‌شود» گفت: برای جلوگیری از افزایش فشار به مردم باید بیمه‌ها را مکلف کرد که پای کار آیند. ما عمدتا نظام‌های بیمه‌گر وابسته به دولت و قوی داریم که می‌توان آن ها را مکلف کرد که تا حدی پرداختی داشته باشند. در این صورت با اصلاح قیمت دارو به مردم هم فشار وارد نمی‌شود.

هاشمی در جمع بندی گفت: با توجه به این که در طول یکی دو سال گذشته قیمت دارو تغییر نکرده و از آن طرف همه اقلام مرتبط با تولید دارو اعم از مواد اولیه و یا لوازم بسته بندی با افزایش قیمت مواجه شده است، اصلاح قیمت ضروری است البته این عمدتا به معنای افزایش قیمت نیست که ممکن است منجر به یک افزایش مختصری شود. مهم آن است که قبل از اصلاح قیمت جلسات مشترکی بین سه گروه یاد شده برگزار شود.

ایسنا

انتهای پیام/

20 / 20 رئیس فراکسیون غذا و داروی مجلس دارو افزایش قیمت دارو اصلاح قیمت دارو همایون هاشمی افزایش فشار به مردم

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: دارو افزایش قیمت دارو اصلاح قیمت دارو افزایش فشار به مردم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۷۱۶۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمرکز بر افزایش جذابیت تولید با کاهش مالیات در لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم

تولید در هر کشوری از جمله مهم ترین ارکان اقتصاد محسوب می شود. در کشور ما نیز این بخش از اهمیت بنیادین برخوردار است. به همین دلیل شاهد هستیم که طی سال های اخیر همواره مقام معظم رهبری در نام سال ها بر لزوم تقویت تولید، حمایت از این بخش و رونق تولید تأکید کرده اند.

سال جاری نیز عنوان جهش تولید با مشارکت مردم را گرفته است. در نامگذاری این سال، مقام معظم رهبری بر یکی از شاخص های مهم اقتصادی و سیاسی کشور یعنی مشارکت مردم تأکید کرده اند.

دولت در راستای حمایت از تولید و بسترسازی برای مشارکت مردم در اقتصاد، به ارائه لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم به مجلس مبادرت کرده است. این لایحه مهم در انتظار بررسی و تصویب در مجلس است. به زعم کارشناسان، تصویب به موقع این لایحه می تواند بسترساز رونق تولید و از جذابیت افتادن سوداگری در کشور باشد.

واقعیت این است که در شرایط فعلی تولید حاشیه سود بالایی ندارد. در طرف مقابل، سوداگری و بخش های غیرمولد اقتصاد سودآوری بالایی دارند. در همین ارتباط، دولت پیشنهاد کاهش مالیات عملکرد تولید و اخذ مالیات از سرمایه و دارایی افراد را مطرح کرده است.

بسیاری از کارشناسان اذعان دارند که تصویب و اجرای لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم در نهایت به نفع تولید و به ضرر بخش های غیرمولد اقتصاد کشور است.

 حسین محمودی اصل، کارشناس اقتصادی در خصوص پیشنهاد دولت مبنی بر کاهش مالیات بخش تولید در لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم تصریح کرد: دولت در یک اقدام صحیح به دنبال کاهش مالیات بخش تولید است. این اتفاق حتماً باید در راستای حمایت از تولید رخ دهد. در شرایطی که تحت تحریم قرار داریم و تولید با مشکلات عدیده ای روبروست، باید از طریق کاهش مالیات ها به کمک تولید بیاییم و برای این بخش جذابیت ایجاد کنیم.

این کارشناس اقتصادی گفت: از شواهد کاملاً مشخص است که فعالیت های سوداگرانه و مخرب در حال حاضر سودآوری بیشتری دارند و به همین دلیل افراد ترجیح می دهند سرمایه هایشان را در این بخش ها به کار بیندازند. حمایت هایی مانند کاهش مالیات تولید که در لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم مطرح شده است، می تواند وضعیت تولید را بهبود ببخشد.

وی ادامه داد: هر چقدر دولت به سمت کاهش مالیات بخش تولید و بخش های مولد گام بردارد و در مقابل به افزایش مالیات بخش های غیرمولد اقتصاد و حوزه های مخرب و سوداگری بپردازد، به نفع کشور است. از همین رو لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم را مثبت می دانم. این لایحه می تواند مهم ترین لایحه دولت در جهت تحقق شعار سال مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم باشد.

این کارشناس اقتصادی توضیح داد: پیشنهاد در نظر گرفتن مشوق های مالیاتی هوشمند و هدفمند در لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم نیز برای سرمایه های خرد مردمی را هم مثبت ارزیابی می کنم. این طور مشوق ها می تواند زمینه ساز حضور بیشتر مردم در اقتصاد کشور باشد.

محمودی اصل گفت: نیاز است مجلس هر چه سریع تر به بررسی لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم بپردازد. به نحوی که کشور از مزیت های این لایحه همچون معافیت های مالیاتی هدفمند بخش تولید، صادرات و مناطق آزاد بهره مند شود.

دیگر خبرها

  • پیام جدید القسام درباره کشته شدن ده‌ها اسیر اسرائیلی
  • پیام جدید القسام درباره کشته شدن ده‌ها اسیر صهیونیست
  • ببینید | گردان‌های قسام: فشار نظامی به کشته شدن ده‌ها اسیر صهیونیست منجر شده است
  • اصلاح قیمت مواد اولیه برای تولید خودرو امری ضروری است/ افزایش 40 درصدی اعلام نیاز سایپا به ورق خودرو در راستای افزایش تولید خودرو در سال جاری
  • «مشوق‌های مالیاتی هدفمند سرمایه گذاری» گامی مهم درجهت رونق تولید و افزایش مشارکت مردم
  • قیمت خرید تضمینی گندم را اصلاح کنید
  • چالش‌های صنعت داروهای گیاهی در ایران/ انتقاد از قیمت‌گذاری دستوری
  • جدی: حق تولید و سهامداران در اصلاح قیمت پژوپارس رعایت شود
  • افرادی که فشار خون بالا دارند ماست را با این ماده غذایی ترکیب کنند
  • تمرکز بر افزایش جذابیت تولید با کاهش مالیات در لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم