Web Analytics Made Easy - Statcounter

تراهی از ارائه خدمات توسط گروه های جهادی در مناطق محرو استان هرمزگان خبرداد و گفت: گروه های جهادی شریک راهبردی کمیته امداد در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب محسوب می شوند.

« جلیل تراهی »، قائم مقام کمیته امداد هرمزگان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بندرعباس به تعامل سازنده این نهاد با گروه های جهادیاشاره و اظهار کرد: اقدامات ارزشمندی با همکاری مشترک کمیته امداد هرمزگان و گروه های جهادی دانشگاه های سراسر کشور در جهت ارتقای شاخص های بهداشتی، فرهنگی، و معیشتی ممدجویان مناطق محروم استان انجام شده است که نشان‌دهنده پیوند کمیته امداد با گروه‌های جهادی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، نقشه راهی علمی و عملی برای دستیابی به اهدافی روشن درزمینه های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی است در این بیانیه نکات بسیار مهمی، ازجمله مدیریت جهادی در بخش‌های اقتصادی و استفاده از جوانان مؤمن، انقلابی، دانا و کاردان مورد اشاره قرارگرفته است که بر همین اساس کمیته امداد با استفاده از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود سعی دارد با ایجاد بسترهای مناسب و برنامه‌ریزی دقیق شرایطی را مهیا سازد تا با هم‌افزایی و تعامل با گروه‌های جهادی، فقر و محرومیت را از چهره استان بزداید.


قائم مقام کمیته امداد هرمزگان ادامه داد: گروه‌های جهادی بر اساس مأموریت خود خدمات متنوعی را در زمینه‌های پزشکی، دندانپزشکی، علمی، فرهنگی، عمرانی و .... ارائه می‌دهند که در همین راستا در شش ماه سال جاری کمیته امداد استان با مشارکت و همکاری گروه‌های جهادی در زمینه عمرانی اقدام به ساخت 58 واحد مسکونی به ارزش دو میلیارد و 320 میلیون تومان برای خانواده‌های ایتام و مددجویان تحت حمایت شرق استان و به‌ویژه منطقه محروم بشاگرد کرده اند.


تراهی عنوان کرد: یکی دیگر از فعالیت‌های برجسته گروه‌های جهادی مشارکت فعال این گروه‌ها در عرصه بهداشت و درمان خانواده‌های نیازمند مناطق محروم استان است که در شش ماه نخست امسال این گروه‌ها با حضور در مناطق محروم استان اقدام به ارائه خدمات رایگان سه هزار و 67 نفر از نیازمندان کرده اند که از مجموع خدمات ارائه‌شده یک هزار و 341 نفر در زمینه دندانپزشکی و 825 نفر چشم‌پزشکی و 534 نفر خدمات پزشکی زنان و زایمان و 406 نفر نیز از دیگر خدمات عمومی درمانی بهره‌مند شدند که ارزش خدمات ارائه‌شده به این افراد بالغ‌بر یک میلیارد و 450 میلیون تومان است.

 

وی بر ضرورت توجه به نیازهای روحی و معنوی مددجویان تأکید کرده و گفت: جلسات فرهنگی و کلاس‌های قرآنی و مسابقات ورزشی نیز با رویکرد تقویت روحیه خودباوری و تعمیق باورهای دینی مددجویان با مشارکت گروه‌های جهادی در کنار سایر خدمات در مناطق محروم استان هرمزگان برگزارشده است.


تراهی افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته بین کمیته امداد و گروه‌های جهادی تا پایان سال جاری کار ساخت 200 چشمه سرویس بهداشتی و اعزام یک گروه 150 نفری از متخصصان پزشکی به مناطق محروم شرق استان اجرایی خواهد شد.

 

وی اضافه کرد: برگزاری جلسات مشاوره خانوادگی، روانشناسی و برگزاری کلاس‌های کمک‌درسی برای دانش‌آموزان نیازمند از دیگر خدمات گروه‌های جهادی در مناطق محروم در بازه زمانی اعلام‌شده خواهد بود.


گفتنی است؛ در حال حاضر بیش از 89 هزار خانوار در استان از خدمات حمایتی کمیته امداد بهره‌مند می‌باشند که از این تعداد 53 هزار و 852 خانوار ساکن مناطق محروم استان هرمزگان هستند.

 

 

 

پایان پیام/88

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی پیاده روی اربعین مسجد اربعین کانون های فرهنگی هنری مساجد زائران اربعین حسینی بیرجند کانون های مساجد خراسان جنوبي اصفهان بیانیه گام دوم انقلاب گروه های جهادی هرمزگان مناطق محروم کمیته امداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۸۵۹۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر معاون استاندار زنجان از گروه‌های جهادی

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان گفت: با حضور گروه جهادی الکفیل در استان ، شاهد نمونه کاملی از همکاری گروه‌های مردمی با یکدیگر و با حمایت و پشتیبانی دستگاههای مربوطه در خدمت رسانی به مردم هستیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، ابوالفضل رفیعی در حاشیه بازدید از روند ارائه خدمات درمانی گروه جهادی الکفیل و هلال احمر در مجموعه ورزشی انقلاب زنجان افزود: پذیرای این گروه جهادی در استان هستیم و این فرصت خوبی است برای استان و همه دستگاه‌های خدمات رسان و امدادرسان و فعال در حوزه محرومیت زدایی ، همه امکانات خود را در کنارهم قرار داده و نمونه کاملی از همکاری گروه‌های مردمی با یکدیگر با حمایت و پشتیبانی دستگاه‌های مربوطه است و ضمن اینکه اوج هم افزایی بین دستگاهی و بین بخشی را شاهد هستیم.

وی یادآوری شد: از بدو ورود به مجموعه ، برنامه‌های خوبی برای مراجعه کنندگان پیش‌بینی شده و با استفاده حداکثری از ظرفیت گروه‌های جهادی و تشکل‌های مردمی و خیریه در حوزه امدادی، پزشکی ، داوطلبان هلال احمر و گروه‌های فرهنگی در حال ارائه خدمات هستند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان گفت: ارائه خدمات عمدتا در حوزه دندانپزشکی، چشم پزشکی و معاینات عمومی و حتی برخی جراحی‌ها است و در این زمینه امکانات علوم پزشکی نیز در اختیار این عزیزان است. ضمن اینکه علاوه بر اینها، خدمات دیگری در مسیر و حاشیه اقدامات اصلی برای بهره‌برداری از این فرصت در زمان حضور مددجویان و خانواده‌ها پیش‌بینی شده است.

رفیعی اظهار داشت: دارو و بسیاری از خدمات دیگر توسط هلال احمر در خدمات‌ جهادی برای مراجعان به صورت رایگان ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: همه اینها در راستای مردمی سازی امور تعریف می‌شود که از سیاست‌های مسلم نظام و دولت سیزدهم است چرا که مشارکت مردم در کمک به جامعه ، باری از دوش دولت بر می‌دارد ضمن اینکه ارزش مهم تر همان حس مسئولیت پذیر ی و همکاری است و موجب احساس امید و رضایتمندی و ارتقای سرمایه اجتماعی خواهد شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان گفت: حضور و همکاری کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) و جمعیت هلال احمر و داوطلبان آن در تسهیل گری و ارائه خدمات کروه جهادی الکفیل بسیار پر رنگ است که امید داریم این زمینه‌ای باشد تا در طول سال اقدامات مشابهی را داشته باشیم.

گفتنی است، با همکاری مشترک قرارگاه جهادی الکفیل و جمعیت هلال احمر زنجان، 110 دندانپزشک و 200 دستیار دندانپزشک داوطلب به نیازمندان زنجانی خدمات دندانپزشکی ارائه و داروهای مورد نیاز مراجعان رایگان می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اردوی جهادی چشم پزشکان تهرانی در گرگان
  • اردوی جهادی چشم پزشکان تهرانی در گرگان
  • به صرف لبخند ؛ اردوی جهادی چشم پزشکان تهرانی در گرگان
  • مشکلات معلمان خرید خدمت آموزشی مناطق محروم
  • تقدیر معاون استاندار زنجان از گروه‌های جهادی
  • اردوی جهادی دندان پزشکان کشور در شیراز
  • بهره گیری از ظرفیت‌های منطقه آزاد کیش با هدف خودکفایی مددجویان کمیته امداد
  • ارائه خدمات پزشکی گروه جهادی الکفیل در زنجان
  • حضور ۸۰ دندان پزشک از سراسر کشور در اردوی جهادی شیراز
  • ارائه خدمات درمانی و دارویی رایگان در زنجان