Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک کارشناس حوزه کار توجه به صنایع زودبازده و حمایت از کارگاههای خرد و کوچک را در حفظ اشتغال و ایجاد فرصتهای شغلی جدید موثر دانست.

رحمت اله پورموسی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در سال‌های گذشته کمترین توجه را نسبت به شهرکهای صنعتی و بنگاههای خرد و کوچک داشتیم، در حالی که با بکارگیری نیروهای کار در این مجتمع‌ها می‌توانستیم از ظرفیت‌شان به شکل مطلوب‌تری استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه امروز بسیاری از شهرکهای صنعتی راکد و بلااستفاده باقی مانده‌اند، افزود: متاسفانه بخش اعظمی از شهرکهای صنعتی با کمتر از ۳۰ درصد توان و ظرفیت خود کار می‌کنند و به انباری برای دپوی کالا تبدیل شده‌اند.

به گفته این کارشناس حوزه کار در حال حاضر بیش از ٩٠ درصد اشتغال در بنگاه‌های خرد و کوچک و صنایع زودبازده شکل می گیرد، گفت: بنگاههای کوچک و زودبازده در دنیا به دلیل سودآوری و اشتغالزایی بالا روز به روز در حال گسترش است از این رو برای دستیابی به اشتغال پایدار و ایجاد فرصتهای شغلی جدید باید به سمت ایجاد بنگاه‌های کوچک و متوسط و زودبازده برویم.

پورموسی با تاکید بر لزوم اعمال معافیتهای مالیاتی برای بنگاههای تولیدی تاکید کرد: در شرایط فعلی اقتصاد بسیاری از کارخانه‌های تولیدی و صنعتی با مشکل تأمین مواد اولیه و هزینه های بالای تولید مواجه هستند که لازم است با تزریق نقدینگی، پرداخت تسهیلات و کمک به تأمین مواد اولیه، این بنگاهها و نیروهای کار شاغل در آنها را سرپا نگه داریم.

به گزارش ایسنا، بر اساس آمارها تعداد شهرک‌های صنعتی مصوب و در حال بهره‌برداری در ۱۲ ماهه سال گذشته نسبت به سال ۱۳۹۶ افزایش جزیی داشته و میزان اشتغال ایجاد شده در واحدهای صنعتی به بهره‌برداری رسیده حدود ۱.۲ درصد کاهش داشته است. کارشناسان بر این باورند که بسیاری از شهرکهای صنعتی به دلیل مشکلات اقتصادی و ناتوانی در تامین مواد اولیه با کمتر از ظرفیت واقعی خود فعالیت دارند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: فرصت شغلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۲۶۸۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارفرمایان زنجانی در ازای به کارگیری معلولان تا ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات دریافت می کنند

روح اله خدابنده لو گفت: کارفرمایان با جذب مددجویان بهزیستی و ایجاد اشتغال برای این گروه علاوه بر اجر اخروی می توانند از مشوق های بیمه ای بهزیستی و تسهیلات کم بهره استفاده کنند.

به گفته این مسوول، تسهیلات اشتغال برای افراد دارای معلولیت از سن ۱۸ تا ۵۰ سالگی قابل پرداخت است.

وی اظهار داشت: همه مددجویان بهزیستی در حوزه‌های تخصصی توانبخشی، پیشگیری و اجتماعی منوط به اینکه پرونده فعال داشته و فاقد شغل باشند، می‌توانند از تسهیلات اشتغال بهزیستی بهره مند شوند.

مدیر کل بهزیستی زنجان با بیان اینکه مددجویان بعد از گذراندن دوره آماده‌سازی شغلی از سوی مددکار حوزه شغلی بهزیستی احراز صلاحیت می‌شوند، خاطرنشان کرد: مددجویان شاغل و حقوق‌بگیر بخش‌های دولتی و غیردولتی مشمول دریافت تسهیلات اشتغال بهزیستی نمی‌شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • محصولات بیش از ۱۳۰ واحد صنعتی در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی
  • اشتغال ۳۴۱ مددجوی بهزیستی در واحد‌های صنعتی و خدماتی نیشابور
  • ایجاد بیش از ۱۵۰۰ فرصت شغلی توسط تعاونی‌های استان کرمانشاه
  • تحقق ۶۹ هزار شغل در استان اصفهان
  • حمایت از کارگران آرامش صنعتی را به دنبال دارد
  • بیش از ۲ و نیم میلیون فرصت شغلی در دولت سیزدهم ایجاد شد
  • اعطای تسهیلات 4 میلیاردی به کارفرمایان در ازای به کارگیری معلولان + جزییات
  • اعطای تسهیلات 40 میلیاردی به کارفرمایان زنجانی در ازای به کارگیری معلولان + جزییات
  • ایجاد هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی در لردگان
  • کارفرمایان زنجانی در ازای به کارگیری معلولان تا ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات دریافت می کنند