Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «تاس»، "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه امروز (چهارشنبه) در نشستی با مقامات بلندپایه سرویس‌های ویژه، سازمان‌های امنیتی و ارگان‌های انتظامی این کشور، اعلام کرد که آمریکا و اقدامات ائتلاف غربی که به رهبری این کشور در مناطق شمال شرق سوریه صورت گرفته، کردهای سوری را به سمت ایجاد ساختارهای شبه دولتی و رویارویی با قبایل عرب ساکن این منطقه سوق داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر خارجه روسیه گفت: «ما سال‌هاست که سیاست آمریکا و اعضای ائتلاف بوجود آمده توسط آنها در سوریه را زیر نظر گرفته‌ایم، سیاستی که باعث تقسیم سوریه و ایجاد زیرساختارهای شبه دولتی در مناطق شرقی رود فرات شده و سازمان‌های کرد را به سمت تمایلات جدایی طلبانه و مقابله با قبایل عرب سوق داده است. ما پیش از این در مذاکره با همتایان آمریکایی نسبت به عواقب چنین سیاستی هشدار داده بودیم.»

لاوروف همچنین یادآور شد که کشورهای غربی نمی خواهند تا روسیه و چین در شکل گیری قواعد برای فعالیت‌های اطلاعاتی در مبارزه با تروریسم، مشارکت داشته باشند. وی افزود: «متاسفانه فعلاً تمامی وظایف کنونی برای تدوین یک رویکرد مشترک و سیستماتیک علیه استفاده از اینترنت در اهداف تروریستی و افراط گرایی با مشکلاتی مواجه است. شرکای غربی ما ترجیح می دهند تا در گرو‌های محدود در این زمینه فعالیت کرده و تمایلی برای همکاری با کشورهایی مانند روسیه و چین ندارند.»

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۸۳۸۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی مشاور بایدن: اوکراین سال آینده به روسیه ضد حمله می‌زند

در شرایطی که به رغم ادعا‌های مقامات غربی درباره اولین ضد حمله اوکراین به روسیه، آن‌ها به شکست آن اذعان کردند، حالا سالیوان تاریخ جدیدی برای دومین ضد حمله ارائه داده است.

به گزارش فارس، این مقام ارشد آمریکایی گفت که کمک‌های تازه ۶۱ میلیارد دلاری واشنگتن کمک خواهد کرد که اوکراین در سال ۲۰۲۵ ضد حملات علیه روسیه را در دستورکار قرار دهد.

سالیوان در مصاحبه با فایننشال تایمز مدعی شد که اوکراین به «سمت باز پس گیری اراضی که روس‌ها گرفته‌اند، حرکت خواهند کرد».

رئیس‌جمهور اوکراین ولودیمیر زلنسکی ماه گذشته در مصاحبه با مجله آلمانی بیلد اعلام کرد اگرچه برنامه‌ای برای ضد حملات علیه روسیه وجود دارد، اما این موضوع منوط به دریافت کمک‎‌های اضافه متحدان غربی از کی‌یف است.

روزنامه فایننشال تایمز، اما روی این موضوع دست گذاشت که چند ماه طول کشید که کمک اخیر ۶۱ ملیارد دلاری آمریکا به اوکراین از صف کنگره و منازعات سیاسی داخلی عبور کند.

گفته می‌شود که دولت جو بایدن در حال رایزنی‌های فشرده با متحدان خود در گروه ۷ برای بسته کمک‌های ۴۰ میلیارد دلاری به اوکراین است؛ بسته‌ای که هزینه بخشی از آن از محل دارایی‌های مسدود شده روسیه در غرب تامین خواهد شد.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید در مصاحبه جدید خود گفت که با کمک تازه آمریکا، اوکراین به این ظرفیت می‌رسد که «خط (مقدم جنگ)» را حفظ کند البته تا چند ماه آینده اوضاع سختی را تجربه خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • هشدار رییس سیا درباره شراکت ایران و روسیه/ افزایش مجروحان رزمایش دریایی آمریکا به ۳۵ تن/ حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به بندر ایلات/ انهدام دو پایگاه تروریست‌ها در سوریه توسط جنگنده‌های روسیه
  • هشدار رئیس سیا درباره شراکت ایران و روسیه/ افزایش مجروحان رزمایش دریایی آمریکا به ۳۵ نفر/ حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به بندر ایلات/ انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در سوریه توسط جنگنده های روسیه
  • لاوروف: هر دو حزب آمریکا، روسیه و چین را دشمن می‌دانند
  • بالاگرفتن جنگ لفظی بین مقامات فرانسه و روسیه
  • لاوروف: نتایج انتخابات آمریکا بر تمایل برای تحمیل «شکست استراتژیک» به ما اثری ندارد
  • لاوروف: غرب و اوکراین برای مذاکره جدی با روسیه آماده نیستند
  • لاوروف: غرب و اوکراین برای مذاکره جدی آماده نیستند
  • خیزش دانشگاهیان آمریکایی؛ چالشی برای سیاست‌های دوگانه غرب در قبال حقوق بشر
  • پیش‌بینی مشاور بایدن: اوکراین سال آینده به روسیه ضد حمله می‌زند
  • سرنوشت اوکراین در سال انتخاباتی آمریکا و گزینه های کی‌یف