Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@21:07:53 GMT

حضور انجمن زنان ناشر در نمایشگاه فرانکفورت

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۱۹۰۳۷

حضور انجمن زنان ناشر در نمایشگاه فرانکفورت

انجمن فرهنگی و هنری زنان ناشر در نمایشگاه کتاب فرانکفورت با ناشران خارجی دیدار و گفت‌وگو کرد. در این نشست‌ها درباره گرنت؛ حمایت از ترجمه و آثار ایرانی در راستای عرضه در سطح بین‌المللی، کپی‌رایت، و روش‌های مناسب چاپ کتاب‌های دوزبانه و تاثیر آن در ترویج فرهنگ کشورها با ناشران خارجی گفت‌وگو شد.

به گزارش ایسنا بر اساس خبر رسیده، مژگان اکبری یکی از اعضای شورای سیاستگذاری انجمن فرهنگی هنری زنان ناشر به نقل از مریم جدلی رییس هیات مدیره و مریم‌السادات ظهوریان مدیرعامل انجمن زنان ناشر گفت: انجمن فرهنگی هنری زنان ناشر با ۱٣٠ عنوان کتاب در حوزه ادبیات و علوم انسانی در هفتاد و یکمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت شرکت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او افزود: یکی از اهداف انجمن در این عرصه بزرگ بین‌المللی فعالیت و تعاملات فرهنگی به ویژه در حوزه زنان و آشنایی با تشکل‌های خارجی و شناساندن چهره غنی فرهنگ ایرانی است. انجمن فرهنگی و هنری زنان ناشر در نخستین روز با چندین ناشر خارجی دیدار و گفت‌وگو کرد و گرنت و چاپ آثار دوزبانه از جمله محورهای گفت‌وگو در این دیدارها بود.
اکبری گفت: شورای سیاستگذاری انجمن فرهنگی هنری زنان ناشر همچنین در دومین روز از نمایشگاه با دو ناشر فرانسوی و چینی برای تبادل و خرید رایت آثار ایرانی مذاکره کرد. ناشران خارجی متقاضی چاپ کتاب‌هایی با محوریت زن، غیرداستانی، اجتماعی، موضوعات روز و جنگ ایران و عراق هستند. در تبادل رایت آثار برتر ایرانی کتاب‌ها نیز با استقبال از اجرای طرح گرنت، ترجمه و انتشار کتاب ایرانی مورد حمایت قرار خواهد گرفت.
او افزود: پیرو مذاکرات انجام‌شده با ناشران خارجی، آن‌ها برای خرید رایت کتاب‌های داستان‌ کهن فارسی، کتاب‌های کودک و موضوعات جامعه‌شناختی و نسبت به همکاری‌های آینده ابراز تمایل کردند.
عضو شورای سیاستگذاری انجمن فرهنگی هنری زنان ناشر اظهار کرد: در سومین روز نمایشگاه کتاب فرانکفورت، اعضای انجمن فرهنگی و هنری ناشران زن با چند ناشر خارجی ازجمله یک ناشر مالزیایی دیدار کردند و در این دیدار قرارداد سه عنوان کتاب کودک که مذاکرات درباره آن در تهران صورت گرفته بود در نمایشگاه کتاب آلمان نهایی شد.
اکبری در پایان گفت: مقرر شد پس از پایان هفتادویکمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت مذاکرات صورت‌گرفته ادامه پیدا کند تا براساس آن، فروش رایت کتاب‌ها نهایی شود. البته تا پیش از پایان نمایشگاه، مذاکرات ادامه خواهد داشت.
به گفته او، این ملاقات‌ها با همتایان فرهنگی و ناشران خارجی درنمایشگاه کتاب فرانکفورت با هماهنگی هایی که توسط مسئول امور بین‌المللی انجمن در ایام نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران انجام شده است، صورت گرفت.
هفتاد ویکمین نمایشگاه کتاب فرانکفورت ۲۰۱۹ تا ۲۸ مهر ۱۳۹۸ ادامه دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: نمايشگاه كتاب فرانكفورت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۱۹۰۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«یمن» به جای «هند» مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد

به گزارش گروه فرهنگ و هنر ایسکانیوز، علی رمضانی قائم مقام و سخنگوی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در توییتی «یمن» را به عنوان مهمان ویژه این رویداد معرفی کرد.

رمضانی در صفحه توییتر خود چنین نوشت:

«علی رغم تلاش جامعه فرهنگی هند، نظر به ادامه محدودیت اتباع این کشور در ایران پس از عملیات وعده صادق و اتمام فرصت رفع محدودیت بعد از دیدار اخیر سفیر هند، حضور این کشور منتفی و یمن مهمان ویژه سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران خواهد بود»

صبح امروز در برخی رسانه‌ها خبر لغو حضور کشور هند در سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در شرایطی که تنها ۱۰ روز به برگزاری این رویداد باقیمانده است منتشر شد. تقریباً چند ماه پیش خانه کتاب و ادبیات ایران به نمایندگی از صنعت نشر جمهوری اسلامی ایران حضور فعالانه را در نمایشگاه بین المللی کتاب هند داشت و در این نمایشگاه تفاهمنامه هایی برای حضور هند به عنوان مهمان ویژه و همچنین ایران به عنوان مهمان ویژه دور بعدی این نمایشگاه امضا شد.

انتهای پیام/

کیانوش رضایی کد خبر: 1228627 برچسب‌ها کتابخوانی یمن

دیگر خبرها

  • افزایش در اعتبار بن‌ دانشجویی نمایشگاه کتاب/ انصرافی از سوی ناشران خارجی نداشتیم
  • افزایش در اعتبار بن‌دانشجویی نمایشگاه کتاب/انصرافی از سوی ناشران خارجی نداشتیم
  • سرمایه‌گذاری خارجی در گردشگری در دولت سیزدهم ۱۸ برابر شد
  • مهم‌ترین نکته جشنواره امام رضا(ع) امسال، حضور میدانی است/ جشنواره فیلم رضوان به برکت جشنواره امام رضا(ع) برگزار می‌شود
  • «یمن» به جای «هند» مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد
  • هند به نمایشگاه کتاب تهران نرسید،‌ یمن جایگزین شد
  • تغییر در مهمان ویژه نمایشگاه کتاب / یمن جایگزین هند شد
  • هندی‌ها به نمایشگاه کتاب تهران نمی‌آیند؟
  • بودن یا نبودن کتابفروشان؛ مسئله ناشران چیست؟
  • جمع‌آوری «نامزد گلوله‌ها» سال گذشته از نمایشگاه کتاب به شدت غیرفرهنگی بود!