Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@01:14:08 GMT

کلاهبرداران اینترنتی در مهاباد دستگیر شدند

تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۶۳۴۲۹

کلاهبرداران اینترنتی در مهاباد دستگیر شدند

سرهنگ برزو تجاری روز پنج‌شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: پس از شکایت تعدادی از شهروندان به خاطر برداشت‌های غیرمجاز از حساب آنان، پیگیری موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی اضافه کرد: در بررسی‌های اولیه مشخص شد که سه جوان کمتر از ۱۸ سال با استفاده از نرم‌افزارهای جعلی از سادگی شهروندان سوء استفاده کرده و با اخذ شماره کارت و رمز دوم آنان به بهانه خرید اینترنتی اقدام به برداشت وجه از حساب آنان می‌کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این سه متخلف از ۱۲۰ کارت بانکی توانسته بودند این مبلغ را از حساب شهروندان برداشت کنند، افزود: این افراد پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی تحویل داده شدند.

وی گفت: یک کلاهبردار حرفه‌ای دیگر نیز که در بازارچه‌های این شهرستان ۲ میلیارد ریال را از شهروندان به‌ویژه میهمانان کلاهبرداری کرده و با رفتن به یکی از استان‌های عمقی کشور خود را مخفی کرده بود، شناسایی و دستگیر شد.

فرمانده انتظامی مهاباد همچنین با اشاره به دستگیری چهار سارق خودرو و موتورسیکلت افزود: این متخلفان در بازجویی‌ها به سرقت ۹ دستگاه خودرو و هفت دستگاه موتورسیکلت اعتراف کردند.

وی اضافه کرد: عوامل انتظامی این شهرستان در یک هفته اخیر ۹ سارق را نیز دستگیر کرده‌اند که قطعات و لوازم داخل خودرو را سرقت می‌کردند.

سرهنگ تجاری گفت: این متخلفان نیز در بازجویی ها به ۲۲ فقره سرقت اعتراف کردند.

وی از شهروندان خواست از پارک خودرو خود در کوچه‌های خلوت و فاقد دید و روشنایی خودداری کرده و خودرو را به تجهیزات ایمنی از جمله قفل فرمان و دزدگیر مجهز کنند.

فرمانده انتظامی مهاباد با اشاره به دستگیری ۶ خرده فروش موادمخدر در این شهرستان گفت: در چند عملیات مختلف در روزهای اخیر ۵.۵ کیلوگرم انواع موادمخدر از قاچاقچیان و توزیع کنندگان مواد کشف شد.

وی افزود: علاوه بر این با همکاری مردم ۱۰ معتاد متجاهر نیز شناسایی و با تشکیل پرونده به کمپ ترک اعتیاد معرفی شدند.

وی از همکاری و تعامل مردم با عوامل انتظامی در این شهرستان قدردانی کرد و افزود: تا زمانی که این همکاری و همراهی بین مردم و پلیس وجود داشته باشد، تمام مناطق این شهرستان برای افراد متخلف ناامن خواهد بود.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مهاباد فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران دستگیری سارقان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۶۳۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع کننده غیر مجاز دارو در فلاورجان دستگیر شد

سرهنگ مرتضی هادیان در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در پی دریافت اخباری مبنی بر فعالیت مجرمانه متصدی یک واحد صنفی در یکی از محلات شهرستان فلاورجان در خصوص فروش غیرمجاز داروهای ترک اعتیاد، بررسی موضوع در دستور کار مأموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: در این راستا مأموران انتظامی کلانتری ۱۳ با اقدامات میدانی خود از صحت موضوع اطمینان حاصل کرده و ضمن هماهنگی با مرجع قضائی به این واحد صنفی اعزام و در بازرسی از محل موفق به کشف مقادیری شربت و هزار و ۵۰۰ عدد انواع قرص‌های ترک اعتیاد شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان فلاورجان با اشاره به معرفی متصدی متخلف این واحد صنفی به مرجع قضائی از شهروندان خواست اخبار و اطلاعات خود پیرامون موارد مشکوک و مجرمانه را از طریق تماس با مرکز فوریت‌های ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کد خبر 6091004

دیگر خبرها

  • عاملان تیراندازی در ایرانشهر زمین گیر شدند
  • کشف ۷ کیلوگرم تریاک در شهرستان گناباد
  • توزیع کننده غیر مجاز دارو در فلاورجان دستگیر شد
  • گنج‌یاب‌ها در ساوه به گنج نرسیدند
  • ۲۵ سارق دستگیر شدند
  • ۲۷ متهم متواری در اصفهان دستگیر شدند
  • کلاهبردار فراری پس از ۱۳ سال دستگیر شد
  • کلاهبرداری با ترفند رسیدساز جعلی
  • قاتل سه عضو یک خانواده در شادگان دستگیر شد
  • سارق سیم و کابل برق در سمنان دستگیر شد