Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@04:31:19 GMT

مردم در موقوفات سرمایه‌گذاری کنند

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۴۲۷۲۰

مردم در موقوفات سرمایه‌گذاری کنند

حجت الاسلام حاجی زین‌العابدینی در سخنرانی پیش از خطبه نمازجمعه شهر همدان بیان کرد: این اداره کل از آمادگی برای مشارکت سرمایه گذاران بر روی املاک وقفی برخوردار است.  

وی گفت: وقف یکی از اعمال صالحی است که در دین مبین اسلام بسیار بر آن تاکید شده و اجر و ثواب انسان در صورت صدقه دادن در زمان حیات و صدقه وقفی، بعد از مرگ نیز ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه همدان با بیان اینکه تکلیف این مجموعه در سه سرفصل تعریف شده افزود: استان همدان از نظر تعداد موقوفات و املاک وقفی در مقایسه با دیگر استان ها در حد متوسط قراد دارد.

حجت الاسلام زین العابدینی اضافه کرد: اما از نظر شهرستانی رتبه ها مطلوب بوده و به عنوان مثال شهرستان ملایر جزو پنج شهرستان کشور در تعداد املاک وقفی است.

وی اظهار داشت: ۴۵ تا ۴۶ هزار ملک وقفی در همدان وجود دارد که وظیفه این اداره کل حفظ و حراست، سنددار کردن آنها، عمران و آبادانی، مرمت و فراهم کردن زمینه سرمایه گذاری است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه همدان افزود: وظیفه دوم این اداره کل اجرای دقیق نیات واقفان است و بفرموده رهبر فرزانه انقلاب حق نداریم کوچکترین انحرافی از نیت واقف داشته باشیم.

حجت الاسلام زین العابدینی از شهروندان و افرادی که تمکن مالی دارند خواست به صورت فردی و خانوادگی یک سرمایه را وقف کنند به عنوان مثال صنف پزشکان یک موقوفه ایجاد و نیت آن را تعریف کنند.

وی ادامه داد: از محل درآمد موقوفات این استان پنج هزار بسته نوشت افزار به ارزش یک میلیارد تومان امسال خریداری و طبق نیت واقفان بین دانش آموزان نیازمند توزیع شد.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: همدان اوقاف و امور خیریه نماز جمعه سرمایه گذاری داخلی وقف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۴۲۷۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت قانون ساماندهی اجاره بها را تا قبل از شروع فصل جا به جایی مستاجران اجرایی کند

اقبال شاکری، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با پارس نیوز، با اشاره به ساماندهی و کنترل اجاره بها املاک مسکونی، اظهار داشت: در ماده 11 این طرح، امکان بسیار خوبی فراهم شده تا امور مربوط به معاملات خرید، فروش و اجاره در سامانه‌های الکترونیکی و بدون نیاز به حضور در دفاتر مشاوران املاک انجام شود.

وی در ادامه با اشاره به مزایای دیگر طرح ساماندهی اجاره بها املاک مسکونی ادامه داد: این طرح دارای نکات و ویژگی‌های بسیار خوبی است که امیدواریم دولت بعد از تایید شورای نگهبان و ابلاغ، تا قبل از شروع فصل جا به جایی مستاجران اجرایی کند. از جمله ویژگی های این طرح مداخله دولت برای تعیین سقف متعادل افزایش اجاره بهاست در مواردی که نرخ تورم مسکن افزایش پیدا می‌کند تا حقوق مستجر و موجر حفظ شود.

شاکری در رابطه با تقابل این سامانه‌ها با فعالیت دفاتر ثبت اسناد و مشاوران املاک تصریح کرد: این سامانه ها با دفاتر مذکور رقابتی نداشته و تنها به عنوان تسهیلات اختیاری و کاملا به روز در کنار دفاتر اسناد رسمی در اختیار مردم قرار داده شده و منجر به تعطیلی مراکز یاد شده نمی‌شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: هم اکنون این تجربه برای سامانه املاک و اسکان با عنوان "سامانه خودنویس" انجام شده و مردم خود مختار هستند برای ثبت قراردادهای خود به دفتر مشاوران املاک مراجعه و یا از این سامانه استفاده کنند. تاکنون نیز بیش از 180 هزار قرار داد در این سامانه ثبت شده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: در طرح ساماندهی اجاره بها املاک مسکونی ایجاد سامانه‌ها اکترونیکی را در اختیار سازمان ثبت اسناد و املاک قرار دادیم تا تمامی ملاحظات قانونی و نظارتی در آن دیده شده و قوانین حاکم اعمال کند و از توسعه قراردادهای دستی و  قولنامه‌ای غیر استاندارد جلوگیری شود. این یک اتفاق رو به جلو و یک امکان مناسب برای مردم بوده در که در طرح مذکور دیده شده است.

دیگر خبرها

  • موقوفات زنجان صاحب درآمد پایدار می‌شوند
  • شروط مجلس برای معافیت مالیات بر سرمایه در انتقال املاک
  • شروط معافیت از مالیات بر عایدی سرمایه در انتقال املاک تعیین شد
  • نامگذاری روزی به نام سروستان گامی برای اعتلای این شهر است
  • دولت قانون ساماندهی اجاره بها را تا قبل از شروع فصل جا به جایی مستاجران اجرایی کند
  • حضور همدان با بسته‌های سرمایه‌گذاری جدید در نمایشگاه اکسپو
  • معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری همدان در نمایشگاه اکسپو
  • افتتاح نمایشگاه وقف
  • معافیت مردم شهرستان محمودآباد از پرداخت پذیره اولیه موقوفات
  • کارفرمایان به کارگران به دید سرمایه‌های انسانی نگاه کنند