Web Analytics Made Easy - Statcounter

«محمدعلی آذرشب» مشاور دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و عضو هیأت علمی دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب، پیرامون موضوع سی و سومین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی (وحدت امت در دفاع از مسجد الاقصی) اظهار داشت:مسئله فلسطین و مسجد الاقصی جزء مسائل مهم امروز جهان اسلام است، هرگاه غربی‌ها می‌خواستند به جهان اسلام ضربه وارد کنند، از فلسطین و حمله به مسجد الاقصی اقدام می‌کردند که از جمله این اقدامات تخریبی، می توان به انتقال سفارت آمریکا به قدس، تلاش برای یهودی سازی فلسطین و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. اشاره کرد؛ در واقع نقطه تمرکز کشور‌های غاصب بر روی فلسطین است و تمام تلاش خود را در این زمینه انجام می‌دهند.

وی در ادامه تاکید کرد: چنانچه ما بخواهیم  از جهان اسلام و عزت آن دفاع کنیم، باید از کرامت فلسطینیان و قدس شریف دفاع کنیم، می‌توان گفت که کل قضایای جهان اسلام در مسئله مسجد الاقصی که قبله اول مسلمانان جهان اسلام است، تجلی پیدا کرده است.

آذر شب افزود: آن دسته از کشور‌های جهان اسلام که تسلیم فشار‌های غرب و اسرائیل شده‌اند،  به دنبال سازش با اسرائیل و برقراری رابطه با آن هستند، در مقابل کلیه تلاشهای جهان اسلام باید به سمت دفاع از حقانیت مسجد الاقصی و فلسطین  برود و همه باید آگاه باشند که مسئله فلسطین فقط مربوط به خودشان نیست، بلکه کل جهان اسلام را شامل می‌شود.

مشاور دبیرکل مجمع تقریب در ادامه با اشاره به ابتکار هفته وحدت و تلاشهای تقریبی رهبر معظم انقلاب، اظهار داشت:ایشان قبل از انقلاب اسلامی در زاهدان مشغول فعالیت های تقریبی و وحدت گرا بوده‌اند و در این زمینه کتاب هایی را نیز ترجمه کرده‌اند؛پایه گذاری هفته وحدت در اوایل انقلاب اسلامی  و برگزاری کنفرانس وحدت، از راههای تداوم وحدت بوده که الان سی و سومین دوره آن را پیش رو داریم.

وی در مورد دستاورد‌های سی و دو دوره گذشته کنفرانس وحدت اظهار کرد: مطرح کردن مسئله فلسطین که یکی از مسائل مهم جهان اسلام است، مهمترین دستاورد این کنفرانس است؛ در این کنفرانس از اندونزی گرفته تا مراکش و ... همه و همه به دنبال گرفتن حق مسلمانان مظلوم فلسطین و گرامی داشتن قدس هستند؛ البته می‌توان گفت؛ بخشی از این دستاوردها از برکات تبلیغاتی است که در طول سال در رابطه با مسئله فلسطین در جمهوری اسلامی ایران انجام می‌شود؛ وظیفه کنفرانس وحدت اسلامی این است که این قضایا را برای وحدت هرچه تمام تر امت اسلامی، اطلاع رسانی کند؛ تا مسئله فلسطین حل نشود، امت واحده اسلامی ایجاد نخواهد شد.

وی ادامه داد:کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی در این سالها دچار فراز و نشیب های زیادی شده است، اما همچنان با صلابت به راه خود ادامه می‌دهد و هرسال شاهد پیشرفت چشمگیر آن در زمینه افزایش کمیسیون های داخلی و همچنین بیانیه های پربار تر آن نسبت به سال های گذشته هستیم.

آذر شب در پایان خاطر نشان کرد: یکی از مشکلات پیش روی جهان اسلام این است که سیاستمداران با مردم همراه نیستند؛ اگر بتوانیم جوامع مدنی تقریبی را راه اندازی کنیم، برخی از مشکلات در این زمینه حل خواهد شد.

وی ادامه داد: باتوجه به اینکه امروز، برخی رسانه ها بیشتر به دنبال تفرقه در جهان اسلام هستند تا تقریب و اتحاد مسلمانان، رسانه‌های اسلامی می‌توانند در زمینه تقریب و مقابله با تفرقه دشمن کمک شایانی کنند.

انتهای پیام/
 
 

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۹۱۸۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخست‌وزیر عراق: جامعه بین‌المللی جنگ غزه را متوقف کند

نخست‌وزیر عراق در اظهاراتی از جامعه بین‌المللی خواست که به مسئولیت‌های خود عمل کرده و جنگ ظالمانه علیه مردم غزه را متوقف کند.

به گزارش ایسنا، محمد شیاع السودانی، نخست‌وزیر عراق امروز -شنبه- در یک سخنرانی در کنفرانس کار کشورهای عربی که به میزبانی بغداد در حال برگزاری است، گفت: برگزاری این کنفرانس در شرایط سخت و استثنایی در دو سطح منطقه و جهان برگزار می‌شود، زیرا تجاوزهای رژیم جنایتکار اسرائیل علیه مردم مقاوم غزه همچنان ادامه دارد.

طبق گزارش خبرگزاری المعلومه، وی تاکید کرد: رژیم صهیونیستی با تجاوزهای خود قوانین بین‌المللی، عرف جنگ و قطعنامه‌های بین‌المللی را نقض کرد. صهیونیست‌ها با سیطره خود باعث شدند که برادران فلسطینی نیازهای زندگی روزانه از جمله غذا، دارو و مسکن امن نداشته باشند.

نخست‌وزیر عراق از جامعه بین‌المللی و موسسات آن خواست تا به مسئولیت خود عمل کرده و براساس قوانین و قطعنامه‌های بین‌المللی و مسئولیت انسانی و اخلاقی، جنگ ظالمانه رژیم صهیونیستی علیه نوار غره را متوقف کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: جهان امروز شاهد بحران‌هایی است که بر اقتصاد تمام جهان و اوضاع اجتماعی، روانی و اقتصادی ملت‌های عربی تاثیر منفی گذاشته است.

بر اساس این گزارش، فعالیت پنجاهمین دوره از کنفرانس کار کشورهای عربی صبح امروز در بغداد آغاز و تا چهارم ماه مه ادامه خواهد داشت. در این کنفرانس مسائل مرتبط با بازارهای کار و کارگران در کشورهای عربی بررسی خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دهه کرامت فرصت معرفی الگوهای برتر جهان اسلام به دختران است
  • جبهه متحد دیپلماسی پارلمانی برای اقدام هماهنگ علیه رژیم صهیونیستی ایجاد شود
  • اراده ملت ایران بود که عملیات «وعده صادق» را رقم زد
  • نخست‌وزیر عراق: جامعه بین‌المللی جنگ غزه را متوقف کند
  • مشکلات جهان اسلام در نتیجه عدم توجه به توصیه های علمای جهان اسلام است/ هدف صهیونیسم بین الملل ایجاد فاصله میان کشورهای اسلامی است
  • جمهوری اسلامی ایران؛ پرچمدار تقریب/ مسئله فلسطین اولویت اول جهان اسلام است
  • اقتدار جمهوری اسلامی تکیه گاهی برای آزادی خواهان جهان است
  • 200 روز سکوت در مقابل جنایت صهیونیست‌ها مایه شرمساری بشریت است
  • زنان نباید از تحصیل محروم شوند
  • کارگر خالق و محور در امر تولید است