Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@00:12:19 GMT

تلاش برای اعتماد سازی میان شهروندان و مدیران شهری

تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۹۵۶۸۴

تلاش برای اعتماد سازی میان شهروندان و مدیران شهری

به گزارش خبرنگار مهر، زهرا نژاد بهرام پس از پایان جلسه علنی روز سه شنبه شورای شهر تهران با اشاره به آغاز کمپین آرزوهای تهران از یکی از محلات منطقه ۶ تهران گفت: موضوع پویش آرزوهای تهران اتفاق مبارکی است که می تواند به یک اتفاق بزرگ منتهی شود. براساس نظرسنجی ها، فاصله زیادی میان اعتماد عمومی و مدیریت شهری وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کمپین می تواند در ترمیم این نگاه و فاصله نقش مهمی داشته باشد و یک فضای تعاملی میان شهروندان و مدیریت شهری باشد.

وی افزود: کمرنگ شدن اعتماد به شهروندان به مدیریت شهری باید در تعامل و گفتگو ترمیم شود. یکی از مهمترین مسائل عدم وجود فضای گفتگو است و اینکه کجا و در چه شرایطی و راجع به چه موضوعی گفتگو کنیم، است.

نژاد بهرام تصریح کرد: مدیریت شهری باید با روش های مختلفی این مشکل را برطرف کند. رویکرد محله محوری در برنامه توسعه سوم شهر تهران پاسخ به این نیاز بود. معمولاً شوراهای محلات با شهروندان وارد گفتگو می شوند اما شرایط آن محدود بود اما این پویش امکان بیان نیازها، آرزوها و درخواست های شهروندان را با مدیریت شهری فراهم می کند. سه سال پیش آژانس بین المللی اسکان حقوق بشر یک پروژه عمومی با نام شهر دلخواه را اجرایی کرد که سه کشور در این پویش شرکت کردند که یکی از آن کشورها، ایران بود. این پویش الگو برداری از همین پویش سازمان جهانی اسکان حقوق بشر است. اینکه روش های تسهیل گری برای گفتگو میان مدیران و شهروندان فراهم شود.

وی توضیح داد: برای اجرایی کردن این ایده، مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران، شورای شهر، مرکز ارتباطات شهرداری، فاوا وارد عمل شدند. ابتدا نام این پویش امید برای تهران بود که احساس کردیم آرزو عبارت بهتری است و اگر آرزوها برآورده شوند، شهروندان حس بهتری می گیرند. حضور مرکز مطالعات در این پویش این بود که نگاه، نظرات و دغدغه های مردم را استخراج و به زبان علمی تبدیل کند. شرکت فاوا برای استفاده از تجهیزات روز و مرکز ارتباطات نیز به عنوان یکی از بخش های مرتبط، منطقه ۶ و شورای شهر دبیرخانه مشترکی ایجاد کرده اند که طی دو ماه گذشته تبدیل به یک دبیرخانه دائمی شده است.

این عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران اضافه کرد: این پویش از یک نامه به آقای افشانی شروع شد که به معاونت برنامه ریزی ارجاع شد و سپس فاوا به عنوان یک سازمان چابک در شهرداری که وظایف هوشمندسازی در شهر را نیز برعهده دارد، پای کار آمد. جامعه هدف ما دانش آموزان و جوانان هستند که آینده شهر نیز متعلق به آنان است. ما باید اعتماد این قشر را ترمیم کنیم. همچنین بیشتر این قشر از تجهیزات روز استفاده می کند.

نژاد بهرام تصریح کرد: سایت «باهم» که متعلق به شرکت فاوا بود به دلیل اهداف مشترکی که با این کمپین داشت صفحه کمپین آرزوها را نیز در آن ایجاد کرد. در حال حاضر شهروندان یکی از محلات منطقه ۶ می توانند با حضور در این سایت تا ۳۰ آذر آرزوهای خود را ثبت کنند و آرزوهایی که بیشتر مورد پسند قرار گیرد و رأی بالاتری داشته باشد احصاء و سه تا چهار آرزو طی ۴۵ تا دو ماه بعد اجرایی می شود. اجرایی شدن این آرزوها می تواند به اعتماد سازی میان شهروندان و شهرداری کمک کند.

وی افزود: برای آنکه استقبال از این کمپین بالا رود روی جامعه هدف به آن تأمل زیادی شد برای همین دانش آموزان و جوانان جامعه هدف آن قرار گرفتند. همچنین برای آنکه کار چندان گسترده نشود از سطح محلی آغاز کردیم.

وی ادامه داد: محله اولیه که به صورت پایلوت این طرح در آن اجرایی شده است، دیگر برای همیشه به این کمپین پیوسته و به تدریج محلات دیگری به این کمپین اضافه خواهند شد. تفاوت کمپین آرزوها با سامانه ۱۳۷ این است که در این کمپین فقط مشکلات پیگیری نمی شود بلکه خلاقیت های شهروندان نیز مورد توجه قرار می گیرد و شهروندان می توانند برای حل مشکل، راهکار نیز ارائه دهند.

کد خبر 4764656 نورا حسینی

منبع: مهر

کلیدواژه: شورای شهر تهران شهرداری منطقه 6 زهرا نژادبهرام شهرداری تهران شورای شهر تهران وزارت آموزش و پرورش قوه قضاییه شهر تهران یوم الله 13 آبان نیروی انتظامی آبگرفتگی معابر محسن هاشمی سازمان تامین اجتماعی کمیته امداد امام خمینی بارندگی وضعیت معابر سازمان هواشناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۹۵۶۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دشمن تلاش دارد اعتماد مردم به نهادهای دینی را مخدوش کند

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم رونمایی از کتاب «رضای انقلاب» عصر امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت در تالار اندیشه سوره مهر انقلاب اسلامی برگزار شد.

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این‌مراسم گفت: در جنوب تهران کسی نیست نام حجت الاسلام مطلبی را بشنود و ایشان را تکریم نکند. مطلبی از امنای محله فلاح است. امنا حلال مشکلات مردم و رسیدگی کننده مسائل شهروندان است. ایشان سلوک و طلبگی خود را با وجود جایگاهی که دارند فراموش نکردند. امروز جامعه جوان ما در معرض انواع تهدیدات روانی است. دشمن در تلاش است اعتماد مردم را به نهادهای دینی و روحانیت مخدوش کند. غرب کوچک‌ترین خطا را با بمباران تبلیغاتی بزرگ می‌کند و به این‌دلیل بر ما فرض است چهره‌هایی مانند مطلبی را به مردم معرفی کنیم. چنین شخصیت‌هایی را به تصویر بکشیم و درباره آنان کار هنری تولید کنیم.

وی افزود: نسل جوان باید بداند این انقلاب با همت روحانیت انقلابی، خدوم و مجاهد شکل گرفته و به حرکت خود ادامه داده است. مطلبی نیازمند تمجید ما نیست. این ما هستیم که باید چنین شخصیت‌هایی را به عنوان مفاخر خود تجلیل کنیم. اولین گام این مسیر تولید کتاب و در مرحله بعد فیلم و محتوای فرهنگی است.

وزیر ارشاد به رویداد ۶ تیرماه ۱۳۶۰ در مسجد ابوذر اشاره کرد و گفت: ترور رهبر انقلاب در این مسجد رخ داد. حوزه خدمات عمومی در منطقه با همت و حمایت اهالی توسعه یافته و حوزه علمیه کوچکی با تلاش این مجاهد انقلابی شکل گرفته است. اقدامات ایشان انتظار را از یک روحانی مجاهد و انقلابی به خوبی برآورده کرده است.

اسماعیلی ابراز کرد امیدواری کارهای ترویجی و تبلیغی بیشتری در معرفی چنین عالم پرهیزگاری انجام شود.

کد خبر 6098584 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • دشمن تلاش دارد اعتماد مردم به نهادهای دینی را مخدوش کند
  • ۱۴ سال از بلاتکلیفی بزرگترین پروژه شهرداری می‌گذرد؛ برج‌های دو قلو چالش مدیران شهرکرد
  • ۱۴ سال از بلاتکلیفی بزرگ ترین پروژه شهرداری می گذرد برج های دو قلو چالش مدیران شهرکرد
  • گلایه شهروندان تهرانی از وضعیت نامناسب برخی از بی آر تی‌ها + فیلم
  • مشارکت شهروندان در مدیریت شهری موجب کاهش هزینه‌ها می‌شود
  • بهره‌گیری از بازی‌های ویدئویی در برنامه‌ریزی شهری
  • بهره‌گیری از گیمیفیکیشن در برنامه‌ریزی شهری
  • شهردار تهران: اتصال بزرگراه یادگار امام به بروجردی و آزاد راه ساوه
  • شهر و حیات مدنی
  • آغاز طرح بازآفرینی شهری محله جامی اصفهان