Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس انجمن گردشگری اروپا می‌گوید دورنمای تغییر قوانین مرزی، برای دوران پس از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، صنعت گردشگری این کشور را نابود کرده است.

«تام جنکینز» رئیس انجمن گردشگری اروپا در میزگردی که در حاشیه نمایشگاه بازار سفرهای جهانی لندن برگزار شد گفت تغییر قوانین مرزی از هم اکنون منجر به کاهش آمار گردشگران شده و افراد از ترس تغییر قوانین مرزی، به انگلیس سفر نمی‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال حاضر اتباع کشورهای عضو اتحادیه اروپا قادر هستند تا با ارائه کارت ملی و بدون گذرنامه وارد انگلیس شوند. اما دولت لندن قصد دارد تا پس از اجرای برگزیت، این رویه را متوقف کند تا افراد تنها با گذرنامه وارد این کشور شوند.

رئیس انجمن گردشگری اروپا گفت:‌ ما جاذبه‌های انگلیس را بیش از اندازه دست بالا گرفته‌ایم، در حالی که تغییر قوانین به ویژه برای قشر نوجوان و محصل مانع قابل توجهی بشمار می رود.

وی با بیان اینکه در گذشته انگلیس مقصد پر ترددی بشمار می رفت عنوان کرد که این کشور اکنون برای اتباع اروپایی مقصد گیج کننده‌ای شده است.

چهلمین نمایشگاه سالانه «بازار سفرهای جهانی» دیروز (دوشنبه) با حضور شرکت‌های فعال در حوزه گردشگری از جمله تعدادی از تورگردانان ایرانی، مقامات دولتی و علاقه‌مندان به صنعت توریسم، در نمایشگاه‌ دائمی لندن موسوم به «اکسل» (EXCEL) گشایش یافت.

در این نمایشگاه سه روزه، بیش از پنج هزار شرکت فعال در حوزه گردشگری از ۱۸۲ کشور حضور دارند و پیش بینی می‌شود حدود ۵۱ هزار نفر از آن بازدید کنند. این نمایشگاه که بخشی از «نمایشگاه جهانی مسافرتی رید» به شمار رود، فرصتی است تا فعالان صنعت توریسم ضمن معرفی آخرین فعالیت ها و برنامه های خود، از آخرین تحولات این صنعت با خبر شوند.

تحولات اقتصادی و تجاری انگلیس در آستانه خروج رسمی این کشور از اتحادیه اروپا تعریف چندانی ندارد و بانک مرکزی انگلیس پیش‌ بینی کرده که این کشور دچار رکود اقتصادی خواهد شد.

تاکنون بسیاری از شرکت های تجاری و فروشگاه‌های زنجیره‌ای در انگلیس تعطیل و یا نیروهای خود را تعدیل داده‌اند. در یک ماه گذشته غول گردشگری تامس کوک با ۱۷۸ سال قدمت، ۲۰ میلیون مشتری، ۱۰۵ هواپیما و ۲۰۰ هتل در ۱۶ کشور جهان و همچنین بزرگترین شرکت سازنده اتوبوس انگلیس موسوم به «رایت‌باس» ورشکست شدند.

انگلیس قرار بود ۵ روز پیش یعنی ۳۱ اکتبر (۹ آبان)، از اتحادیه اروپا خارج شود اما به دلیل مخالفت پارلمان با طرح برگزیت دولت بوریس جانسون، این مهلت به ۳۱ ژانویه (۱۱ بهمن) موکول شد./ ایرنا

بیشتر بخوانید:

عذر خواهی جانسون برای اجرایی نشدن برگزیت

 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۹۷۷۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور ۲ هزار بازرگان خارجی و ۸۰ کشور در «ایران اکسپو ۲۰۲۴»

علی اصغر شالبافیان معاون گردشگری کشور ظهر امروز شنبه ۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ با حضور در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (ایران اکسپو ۲۰۲۴) که صبح امروز در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران افتتاح شد از سالن فرش دست‌باف، صنایع‌دستی و گردشگری بازدید کرد.

شالبافیان با اشاره به استقبال بیش از ۸۰ کشور و دو هزار تاجر و بازرگان خارجی از اکسپو ۲۰۲۴ ایران افزود: وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با دو ماموریت در این نمایشگاه حضور دارد.

او معرفی ظرفیت‌ها و محصولات گردشگری کشور را به‌عنوان ماموریت اصلی مطرح کرد و ادامه داد: متناسب با این ماموریت محتوا‌های مکتوب و ویدئویی متعدد و متنوعی تهیه شده است که علاوه بر پاویون وزارتخانه در نقاط مختلف نمایشگاه به بازدیدکنندگان ارائه می‌شود.

معاون گردشگری کشور تصریح کرد: در درب ورودی سالن‌های نمایشگاه استند‌هایی همراه با کیو آر کد به هشت زبان جانمایی شده است که برای بازدیدکنندگان امکان دسترسی کامل و متنوعی را به جاذبه‌ها و واقعیت‌های جامعه ایران فراهم می‌کند.

شالبافیان با بیان اینکه در تولید محتوای امسال تنها معرفی جاذبه‌های گردشگری مدنظر نبوده است، نشان دادن ویژگی‌های جامعه ایران و برقراری امنیت در پهنه کشور را در محتوا‌های عرضه شده حائز اهمیت عنوان کرد.

او حضور فعالان گردشگری و صنایع‌دستی را به‌منظور تعامل با تجار سایر کشور‌ها دومین ماموریت وزارتخانه عنوان کرد و افزود: دو سالن برای عرضه و ارائه محصولات صنایع‌دستی در اختیار فعالان این حوزه قرار گرفته است و در حوزه گردشگری نیز برخی دفاتر خدمات مسافرتی برای تسهیل سفر تجار و ارائه بسته‌های سفر آتی در نمایشگاه حضور دارند.

معاون گردشگری کشور برگزاری این نمایشگاه را با توجه به وقایع اخیر کشور حائز اهمیت دانست و از آن به‌عنوان مهم‌ترین ویژگی اکسپو امسال نام برد و ادامه داد: برگزاری این نمایشگاه نشانگر امنیت موجود در کشور است که این واقعیت تصویری می‌تواند توسط تجار و بازرگانان به دنیا مخابره شود و اندک تردید‌های به وجود آمده به دلیل شرایط اخیر را خنثی کند.

شالبافیان در توضیح ارائه بسته‌های سرمایه‌گذاری در این نمایشگاه گفت: یکی از محور‌های فعالیت بازرگانان و تجار می‌تواند سرمایه‌گذاری روی پروژه‌های گردشگری باشد که به این منظور ۶۰۰ بسته سرمایه‌گذاری که فعالیت‌های اداری و مجوز‌های آنها اخذ شده آماده شده است.

معاون گردشگری کشور ادامه داد: همچنین از ۶۰۰ بسته سرمایه‌گذاری آماده شده ۱۶۰ پروژه دارای حجم سرمایه‌گذاری بالای ۴ میلیون دلار هستند.

او با بیان اینکه رویداد‌های این چنینی می‌تواند به جذب سرمایه‌گذاری خارجی کمک کند، افزود: از ابتدای دولت سیزدهم حجم سرمایه‌گذاری خارجی در حوزه گردشگری رشد ۱۸ برابری داشته و تا پایان سال ۱۴۰۲ به رقم ۲۵۶ میلیون دلار رسیده است.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری میراث و گردشگری

دیگر خبرها

  • سرمایه‌گذاری خارجی در گردشگری در دولت سیزدهم ۱۸ برابر شد
  • حضور ۲ هزار بازرگان خارجی و ۸۰ کشور در «ایران اکسپو ۲۰۲۴»
  • استاندار مرکزی: آموزش فنی و حرفه‌ای راه نجات کشور است
  • وزیر صنعت: از کشور‌هایی کالا می‌خریم که از ما کالا بخرند
  • تغییر میهمان ویژه نمایشگاه کتاب تهران
  • تغییر در مهمان ویژه نمایشگاه کتاب / یمن جایگزین هند شد
  • کنعانی تحریم‌های سه‌کشور آمریکا، انگلیس و کانادا را به شدت محکوم کرد
  • رئیسی: ایران تحریم ناپذیر است
  • رئیسی: جمهوری اسلامی تحریم‌ناپذیر است
  • ساماندهی فضای کسب و کار؛ جهش تولید و صنعت در استان اردبیل