Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@05:31:34 GMT

ایران از نظر اینترنت ارزان چهارمین کشور در جهان است

تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۹۷۸۴۳

ایران از نظر اینترنت ارزان چهارمین کشور در جهان است

به گزارش خبرگزاری مهر، امیر ناظمی روز سه‌شنبه در جلسه کارگروه اطلاعات و فناوری اطلاعات مراغه افزود: با وجود ادعای برخی رسانه ها مبنی بر قیمت بالای تعرفه های اینترنت، هزینه های اینترنتی در مقایسه با سبد های هزینه و قدرت خرید خانوارها و شرکت ها، پایین است.

وی ادامه داد: با توجه به محدودیت های بودجه ای، ساخت دیتاسنترها و هزینه های نگهداری بالای این مراکز و مصرف بالای برق آنها، امری مقرون به صرفه نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ناظمی با اشاره به توسعه زیرساخت های ارتباطی در کشور گفت: هم اکنون ۸۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور از پوشش تلفن همراه و اینترنت پرسرعت برخوردار هستند و اتصال روستاها به شبکه ملی اطلاعات و تلفن همراه از رویکردهای توسعه ای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

وی با اشاره به نقش استارت آپ ها در توسعه فناوری اطلاعات و اشتغال زایی در کشور گفت: هم اکنون حدود ۲۵۰ اپلیکیشن ایرانی در کافه بازار فعال بوده که بیشتر آنها توسط بیش از یک هزار و ۵۰۰ تیم استارت آپی طراحی و تولید شده است.

ناظمی اضافه کرد: اجرای طرح نوآفرین با ثبت نام از استارت آپ ها در سامانه ویژه در کشور از جمله اقداماتی است که برای ساماندهی شرکت های دانش بنیان و استارت آپی از سوی وزارت ارتباطات اجرا می شود.

وی با بیان اینکه مراغه از ظرفیت های بالایی در زمینه کارآفرینی های نوین و استارت آپی برخوردار است گفت:  ایجاد پهنه هوشمند در این شهر و نیز طرح شهر هوشمند در ماه های آینده با مصوبه این وزارت اجرایی می شود.

کد خبر 4764842

منبع: مهر

کلیدواژه: مراغه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات یوم الله 13 آبان بوشهر راهپيمايي 13 آبان ایلام گرگان بارش باران پدافند غیرعامل شهرکرد خطبه های نماز جمعه بیرجند قزوین مشهد تئاتر کودک و نوجوان شهادت امام رضا ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۹۷۸۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کره شمالی: بدترین وضعیت حقوق بشر در جهان را در آمریکا داریم

سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی در واکنش به گزارش وضعیت حقوق بشری وزارت خارجه آمریکا درباره این کشور گفت: بدترین وضعیت حقوق بشری را در جهان در ایالات متحده داریم که با سرکوب سیستماتیک، رویارویی قومی و مذهبی در آنجا ادامه دارد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری تاس، سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی در بیانیه‌ای که در رسانه دولتی این کشور منتشر شد، گفته است: «وزارت امور خارجه کره شمالی انتشار گزارش حقوق بشر توسط وزارت امور خارجه آمریکا بر اساس دروغ، جعل، تعصب و خصومت را قاطعانه محکوم و رد می‌کند و آن را اقدامات مداخله جویانه واشنگتن در امور داخلی کره شمالی می‌داند.»

در ادامه این بیانیه همچنین آمده است: «آیا در ایالات متحده نقض جدی حقوق بشر از جمله سرکوب سیستماتیک مردم خود، رویارویی قومی و مذهبی و جنایات مختلف خشونت آمیز را شاهد نیستیم؟»

وی همچنین به ادعای مقام‌های آمریکایی درباره ضرورت نفوذ اطلاعاتی در کره اشاره کرد و ادامه داد: این نمایش یک دسیسه سیاسی بسیار بدخواهانه و یک چالش سیاسی خطرناک است که هدف آن تخریب نظام ما از درون است. واکنش پیونگ یانگ به این اقدامات هیچ محدودیتی ندارد.»

۲۳ آوریل سال جاری میلادی، وزارت امور خارجه آمریکا گزارشی درباره وضعیت حقوق بشر در جهان منتشر کرد که نارضایتی تعدادی از کشور‌ها از جمله مجارستان، ویتنام، مکزیک، پاکستان و ترکیه را برانگیخت.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز خاطرنشان کرد که این گزارش صرفا نمایش استاندارد‌های دوگانه نیست، بلکه یک تبعیض نژادی آشکار است.

دیگر خبرها

  • سال گذشته گرم‌ترین سال در جهان ثبت شد
  • ۲۰۰روستای بالای بیست خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند
  • بیمه البرز، حامی چهل و چهارمین دوره جام جهان پهلوان تختی
  • ایران آماده تعامل است/ ۱۵۳ میلیارد دلار حجم تجارت خارجی داریم
  • توسعه همکاری های دفاعی و نظامی ایران و هند 
  • توسعه همکاری‌های دفاعی و نظامی ایران و هند
  • کره شمالی: بدترین وضعیت حقوق بشر در جهان را در آمریکا داریم
  • شهرام عظیمی خبر داد: بدنبال سهم بیشتر تولیدات داخلی با استفاده از توان بالای هموطنان در مناطق روستایی و عشایری هستیم
  • اتصال ۲۳۲ روستاهای لرستان به اینترنت پرسرعت
  • جزییات بودجه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات