Web Analytics Made Easy - Statcounter

سعادت علی نیا روز سه‌شنبه در حاشیه بازدید از طرح‌ها و مجتمع‌های تولید دام و طیور گناباد طی گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تعداد کشتارگاه‌های صنعتی و زنجیره تولید این بخش متناسب با توان و ظرفیت خراسان رضوی توسعه نیافته‌اند.

وی اظهار داشت: با راه‌اندازی کشتارگاه صنعتی طیور در دست احداث گناباد طی سالجاری از چهار زنجیره تولید تا صادرات و بازار مصرف این بخش در استان یک زنجیره در این شهرستان ایجاد می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی مهمترین رویکرد دولت برای جلوگیری از افزایش قیمت نهاده های دامی در این استان را کاهش واسطه ها دانست و گفت: با دستور وزیر جهاد کشاورزی نهاده های دامی فقط با حواله های صادره از سوی سازمان و مدیریت‌های جهاد کشاورزی به کشور وارد می‌شود که این اقدام نقش مهمی در کاهش دست واسطه ها و ثبات قیمت این بخش دارد.

علی نیا افزود: با وجود این اقدام افزایش کرایه‌های حمل و نقل موجب افزایش هزینه تولید این بخش در برخی نقاط استان مانند گناباد شده است.

وی اظهار داشت: با وجود خسارت‌های خشکسالی سنوات اخیر به بخش تولید دام سبک و سنگین و طیور و آبزیان خراسان رضوی، بارندگی مطلوب یکسال گذشته وضعیت و ارزش افزوده تولیدات این بخش را بهبود بخشیده است.

وی گفت: استان خراسان رضوی با تولید ۳۰ میلیون قطعه مرغ گوشتی، ۱۱ میلیون قطعه مرغ تخم گذار، ۱۵۰ هزار تن گوشت مرغ و ۱۳۰ هزار تن تخم مرغ در هر دوره سالانه بعد از استان تهران دومین استان کشور در تولیدات این بخش به شمار می رود.

علی نیا افزود: گناباد با توجه به ظرفیت‌های خود در تولید دام سبک و سنگین و طیور از قطب‌های این بخش در خراسان رضوی است و با  ۱۷ هزار و ۵۰۰ راس دام سنگین چهارمین شهرستان استان در تولید گوشت قرمز است.

وی اظهار داشت: برای کاهش مشکلات بخش تولید دام مجوز راه اندازی دامداری به افرادی که توانایی تامین علوفه مورد نیاز دام را داشته باشند، داده می شود.

فرماندار گناباد نیز گفت: این شهرستان با توجه به موقعیت و توان خود ظرفیت خوبی برای ایجاد بارانداز محصولات کشاورزی و نهاده های دام و طیور دارد و طرحی بدین منظور از طریق مسوولان ذیربط در دست پیگیری است.

حامد قربانی افزود: مسافت حدود ۳۰۰ کیلومتری گناباد تا مرکز استان خراسان رضوی توان رقابت تولیدکنندگان این شهرستان با سایر نقاط را کاهش داده و موجب ضرر و زیان آنها شده است ولی با راه اندازی  بارانداز مشکلات این بخش کاهش می‌یابد.

وی اظهار داشت: افزایش مجتمع‌های دامداری و دامشهر مهمترین رویکرد برای افزایش رونق اقتصادی و نقش آفرینی این بخش در توسعه گناباد است و ۶ دامشهر در این شهرستان در آینده نزدیک راه اندازی خواهد شد.

وی گفت: از مجموع ۲۲۰ تن تولید روزانه شیر در گناباد ۱۸۰ تن به صورت خام به دیگر نقاط ارسال و بقیه در شهرستان مصرف می شود لذا ایجاد و توسعه واحدهای  فرآوری شیر در این شهرستان ضروری است.
 گناباد با تولید ۲ هزار و ۲۰۶ تن تخم مرغ، ۶۳ هزار و ۵۰۰ تن شیر، ۲ هزار و ۱۵۹ تن گوشت قرمز و ۱۳ هزار و ۲۱۶ تن گوشت مرغ به ترتیب رتبه های اول، دوم، سوم و چهاردهم استان خراسان رضوی را به خود اختصاص داده است.
۳۴ هزار بهره بردار بخش کشاورزی گناباد با ۲۰ هزار هکتار کشتزار آبی، ۱۷۰۰ هکتار دیمزار و ۵۰۰ هزار راس دام سالانه ۸۷ هزار تن محصولات زراعی، باغی و دامی تولید می‌کنند.
شهرستان ۸۹ هزار نفری گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

برچسب‌ها دام و طيور گناباد خراسان رضوی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دام و طيور گناباد خراسان رضوی دام و طيور گناباد خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۹۹۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چند خبر کوتاه از شهرستان های سبزوار و سرخس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان رضوی، مراسم راه اندازی و معرفی رئیس نمایندگی استاندارد و تحقیقات صنعتی سبزوار در ساختمان مرکز رشد واحد‌های فناور دانشگاه حکیم سبزواری با حضور مسولان اداره کل استاندارد خراسان رضوی برگزار شد.

 در این مراسم، جواد رستم زاده به عنوان نخستین رئیس نمایندگی استاندارد و تحقیقات صنعتی سبزوار معرفی شد و محل موقت دفتر نمایندگی استاندارد سبزوار نیز، در مرکز رشد فناوری دانشگاه حکیم سبزواری تعیین شد.

مرکز مشاوره دانشگاه حکیم سبزواری سبزوار، جزو مراکز برتر کشوری

مدیر روابط عمومی دانشگاه حکیم سبزواری گفت: در آیین اختتامیه دومین گردهمایی مشترک مدیران مراکز مشاوره و سبک زندگی و مدیران مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌های سراسر کشور به میزبانی زاهدان، مراکز مشاوره برتر، نمونه و فعال دانشگاهی کشور، معرفی شدند.

 این گردهمایی از  مرکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه حکیم سبزواری سبزوار به عنوان مراکز برتر و فعال دانشگاه‌های کشور تجلیل شد.

سفر مدیر عامل شرکت توزیع برق خراسان رضوی به شهرستان سرخس

 نائب رییس شورای اسلامی شهرستان سرخس در این نشست با  مدیر عامل شرکت توزیع برق خراسان رضوی با اشاره به طولانی شدن اجرای طرح تعرفه برق مناطق گرمسیری در سرخس گفت: در  شهرستان سرخس بطور میانگین حدود ۵ ماه در سال ما شاهد گرما و درجه بالای هوا هستیم که ریزگرد‌ها هم مزید بر علت شده است که با توجه به تعرفه بالای برق و استفاده مدام از کولر گازی، توان پرداخت این تعرفه بالا در خانواده‌ها وجود ندارد

مهدی علیمیرزایی با اشاره  به قطعی ۵ ساعته چاه‌های کشاورزی در تابستان افزود: بطور میانگین با این قطعی برق شاهد افت ۲۰ درصدی محصولات کشاورزی کشاورزان هستیم و تلاش شود خبر‌های خوبی در این راستا به ما بدهید و قطعی به حدااقل و یا صفر کاهش پیدا کند.

علیرضا خدابنده، مدیرعامل شرکت توزیع برق خراسان رضوی هم در این دیدار با توجه به دغدغه جدی وکلای مردم در راستای مطالبات مردمی در سرخس گقت: تلاش می‌کنیم به زودی خبر خوبی را درباره طرح تعرفه برق مناطق گرمسیری در سرخس بدهیم همچنین درباره مشکل  قطعی برق چاه‌های کشاورزی هم اقدام خواهد شد تا کشاورزان متضرر نشوند

دیگر خبرها

  • شوراهای اسلامی برای تولید و رونق اقتصادی روستاها برنامه‌ریزی کنند
  • حرکت چرخه تولید موجب رونق اقتصادی می‌شود
  • ایجاد بخش مدیریت بحران در دستگاه‌های اجرایی ضروری است
  • اختصاص اعتبار برای تکمیل خط ریلی چهارمحال‌وبختیاری ضروری است
  • چند خبر کوتاه از شهرستان های سبزوار و سرخس
  • توسعه صنعت نوغانداری، نیازمند تغییر الگوی مصرف 
  • اصلاح قیمت مواد اولیه برای تولید خودرو امری ضروری است/ افزایش 40 درصدی اعلام نیاز سایپا به ورق خودرو در راستای افزایش تولید خودرو در سال جاری
  • توسعه صادرات گیاهان دارویی با تکمیل زنجیره ارزش
  • بزرگترین سایت طرح نهضت ملی مسکن خراسان رضوی در گناباد است
  • صادرات دام راهکاری برای ایجاد رونق صنعت دامپروری