Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@01:27:29 GMT

علم و فرهنگ دو بال توسعه پایدار

تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۰۰۴۳۷

علم و فرهنگ دو بال توسعه پایدار

ایسنا/قزوین استاندار قزوین گفت: علم و فرهنگ دو بال توسعه پایدار هستند و اگر هر یک از آن‌ها آسیب ببیند شاهد توسعه نامتوازن خواهیم بود چراکه این دو مکمل هم هستند.

هدایت‌الله جمالی‌پور استاندار قزوین در کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری استان قزوین که شب گذشته ۱۴ آبان در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: چالش کشور ما در این است که آموزش به‌صورت یکپارچه نیست و سیستم آموزشی مدرسه و دانشگاه باید یکسان باشد ولی در حال حاضر آموزش وپرورش، آموزش‌عالی و آموزش پزشکی تحت سه وزارت‌خانه قرار دارند و این در حالی است که آموزش در دنیا یک متولی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی اشاره کرد: سند آمایش علم و فناوری استان قزوین باید به توسعه صنعت، درمان، گردشگری و کشاورزی استان منجر شود؛ پیوستگی‌هایی که در سند شکل می‌گیرد باید مبتنی بر ظرفیت‌های واقعی استان باشد و در این سند باید به جای باز کردن گره‌ها به‌دنبال راهبردهای مفید برای آینده باشیم.

استاندار قزوین با تاکید بر اینکه توسعه بدون برنامه محقق نخواهد شد، تشریح کرد: فرهنگ و علم دو بال توسعه هستند و اگر هر یک از این دو آسیب ببینند شاهد توسعه نامتوازن خواهیم بود.

وی عنوان کرد: توسعه پایدار منجر به ایجاد رفاه برای عموم جامعه خواهد شد و عدالت اجتماعی را در پی دارد.

جمالی‌پور بیان کرد: در عرصه‌های بسیاری توفیق کسب کرده‌ایم که علم از جمله آن‌ها است ولی در فرهنگ ارتقاء پیدا نکرده‌ایم و به اجماع نرسیدن نظرات و نگاه فردی و جزیره‌ای یکی از نشانه‌های عدم اتقاء فرهنگ است.

وی در خصوص سند آمایش علم و فناوری استان قزوین عنوان کرد: ساعت‌ها کار مطالعاتی و علمی برای این سند انجام شده که این امر جای خرسندی دارد و باید متولیان را تشویق و ضعف‌ها را در کوتاه مدت برطرف کنیم.

استاندار قزوین در خصوص نقد کردن گفت: اگر نقد منصفانه باشد می‌تواند حرکت را بهبود ببخشد ولی متأسفانه رویکرد کنونی جامعه نقد نیست بلکه تیشه زدن است که این امر می‌تواند خسارت‌های جدی به جامعه وارد کند.

در این جلسه مقرر شد؛ نهادهایی که درخصوص سند آمایش نظری دارند طی یک هفته نظرات خود را به سازمان برنامه و بودجه ارائه کنند تا پیوست سند قرار گیرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی سند آمایش علم و فناوری استاندار قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۰۰۴۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار مدیران کل امور اتباع و فنی و حرفه‌ای استان قزوین

خسرو طریقی مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان قزوین در دیدار با صارمی مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان ضمن قدردانی از تلاشهای این اداره کل، اعلام نمود: این اداره کل آمادگی دارد تا طی سنوات گذشته برای جذب کمک های بین المللی جهت آموزش و توانمند سازی تعداد بیشتری از پناهندگان در استان را فراهم نماید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان قزوین، طریقی در این دیدار افزود: بحمدالله با همکاری لازمه فی مابین و بدنبال نیاز سنجی های انجام شده و تحقیقات میدانی بعمل آمده رشته هایی که پناهندگان مقیم استان متقاضی آموزش میباشند احصاء شده و انشالله با هماهنگی لازم برای اجرای دوره های آموزشی از طریق اداره کل فنی و حرفه ای بعمل خواهد آمد.

وی هم چنین افزود در صورت نیاز سنجی و وجود تقاضا میتوان برای برگزاری دوره هایی که برای بازگشت پناهندگان در بازسازی کشورشان موثر باشد نیز برنامه ریزی کرد.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان از برگزاری دوره های مختلف حرفه آموزی و توانمند سازی طی سالهای اخیر برای پناهندگان استان تقدیر و تشکر نمود و اعلام کرد: اداره کل فنی و حرفه ای توان و آمادگی لازم برای اجرای کلیه دوره های درخواستی پناهندگان را دارا می‌باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • ارتقای فرهنگ و سواد سلامت از اولویت‌های حوزه بهداشت است
  • حوزه نظارت بر کیفیت آموزش دانشگاهی در قزوین احیا شد
  • همایش بزرگ هفته فرهنگ پهلوانی در قزوین برگزار شد
  • ۳۰۲ نفر جذب آموزش و پرورش قزوین خواهند شد
  • جوی پایدار برای آسمان استان قزوین
  • حوزه ارزیابی و نظارت بر کیفیت آموزش عالی در قزوین احیا شد
  • دیدار مدیران کل امور اتباع و فنی و حرفه‌ای استان قزوین
  • رئیس سازمان برنامه و بودجه: آمادگی تأمین انرژی پایدار مورد نیاز کشور‌های منطقه و اروپا را داریم
  • منظور: با وجود تحریم‌ها آمادگی تامین انرژی پایدار منطقه و اروپا را داریم
  • رویداد روز جهانی مالکیت فکری برگزار می‌شود