Web Analytics Made Easy - Statcounter

دیدار مسئولان نظام و میهمانان کنفرانس وحدت اسلامی‌ با رهبری، امکان افزایش ظرفیت غنی‌سازی بالای ۲۰ هزار سو ظرف یک ماه، بررسی استیضاح وزیر جهاد کشاورزی و تحقیق و تفحص از شهرداری تهران برخی از اخبار سیاسی امروز شبستان است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، دیدار مسئولان نظام و میهمانان کنفرانس وحدت اسلامی‌ با رهبری، امکان افزایش  ظرفیت غنی‌سازی بالای ۲۰ هزار سو ظرف یک ماه، بررسی استیضاح وزیر جهاد کشاورزی و تحقیق و تفحص از شهرداری تهران از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در جمعه ۲۴ آبان ماه است که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نحوه توزیع واحدها در طرح ملی مسکن میان دهک‌های مختلف جامعه نامشخص است

«مجید کیانپور» شب گذشته (پنجشنبه 23 آبان) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما درباره طرح ملی مسکن با اشاره به اینکه هر طرح که به خانه دار شدن مردم و تعادل عرضه و تقاضا و تعادل بخشی به بازار مسکن کمک می‌کند به کاهش رکورد مسکن هم کمک می‌کند، گفت: از یک سال و نیم پیش تاکنون صحبت از ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در قالب طرح اقدام ملی مسکن است.

 

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این کار قطعا برای تاثیر در بازار مسکن، محرک است، گفت: اما نحوه توزیع این واحد‌ها میان اقشار و دهک‌های مختلف جامعه، نامشخص است و بسیاری از مردم از نحوه ثبت نام این طرح هم ناراضی هستند و برخی به اینترنت پرسرعت دسترسی ندارند.

 

دیدار مسئولان نظام و میهمانان کنفرانس وحدت اسلامی‌ با رهبر انقلاب

در عید بزرگ میلاد باسعادت پیامبراعظم (ص) و امام صادق (ع)، سران قوا، جمعی از مسئولان نظام، سفرای کشورهای اسلامی و میهمانان شرکت کننده در اجلاس بین المللی وحدت اسلامی، صبح امروز با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.

 

می‌توانیم ظرف یک ماه ظرفیت غنی‌سازی را به بالای ۲۰ هزار سو برسانیم

علی‌اکبر صالحی در یک گفت‌وگوی رادیویی اظهار کرد: ما با قبول کردن محدودیت‌هایی که به ماهیت برنامه ما لطمه نمی‌زند اقدامات فنی را انجام دادیم. یک محدودیت این بود که فلز اورانیوم نسازیم؛ خب ما اصلا بنای ساخت آن را نداشتیم، یا فلز پلوتونیوم که برای آن هم بنایی برای ساخت نداریم؛ اما این محدودیت‌ها لطمه‌ای به استخراج و اکتشاف، ساخت نیروگاه اتمی قدرت، چرخه سوخت و ... نزد.

 

رئیس سازمان انرژی اتمی ادامه داد: ترامپ با خروج از برجام فرصتی پیش آورد که ملت ایران به این واقعیت دست یابند که فرزندان ایران به گونه‌ای برجام را تدوین کردند که ظرف دو ماه بیش از ۱۰ نوع ماشین جدید را ساختند و تست کردند. واقعا متخصصان ما به شکل عاشورایی شبانه‌روز کار کردند تا نشان دهند صنعت هسته‌ای نشاط خود را دارد.

 

وی تاکید کرد: ما بنا نداریم این ماشین‌ها را به مرحله تولید برسانیم، اما یک چالش سیاسی بود و باید ظرفیت و توان و اراده ایران را به طرف مقابل در برابر بدعهدی‌شان نشان می‌دادیم تا بدانند اگر خلف وعده کردند ایران آنقدر هوشمند بوده است که پل‌های پشت سرش را خراب نکند و به علاوه پل‌های دیگری هم زده که بهتر از گذشته به صحنه برگردد. در آخرین گزارش آژانس هم این اقدامات مورد تأیید قرار گرفت.

 

حضور وزرای اقتصاد و ارتباطات در کمیسیون اقتصادی

دستور کار کمیسیون اقتصادی مجلس از تاریخ شنبه 25 الی سه شنبه 28 آبان ماه به شرح ذیل اعلام شد:

نمایندگان روز شنبه هفته آینده ادامه بررسی طرح بانکداری جمهوری اسلامی ایران را در دستور کار خود دارند.  

همچنین روز یکشنبه 26 آبان ماه بررسی لایحه توسعه محدوده منطقه آزاد تجاری- صنعتی چابهار و بررسی لایحه توسعه منطقه آزاد تجاری- صنعتی انزلی در دستور کار کمیسیون اقتصادی قرار دارد.

نمایندگان این کمیسیون دوشنبه 27 آبان ماه نیز ادامه طرح بانکداری جمهوری اسلامی ایران، طرح مالیات بر عایدی سرمایه املاک (الحاق یک ماده به قانون مالیات‌های مستقیم و مقابله با سوداگری و کاهش التهابات بازار مسکن) و لایحه اصلاح قانون پولی و بانکی کشور(حذف چهار صفر از پول ملی) را بررسی خواهند کرد.

روز سه‌شنبه نیز علاوه بر برگزاری جلسه هیأت رئیسه کمیسیون اقتصادی درخصوص نحوه رسیدگی به طرح‌ها و لوایح موجود وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات جهت بررسی سوالات سیده حمیده زرآبادی نماینده قزوین و نصرالله پژمانفر نماینده مشهد و کلات به این کمیسیون می آید و همچنین وزیر امور اقتصادی و دارایی جهت بررسی سوالات نمایندگان در کمیسیون اقتصادی حضور می یابد.

 

واکنش وزارت خارجه به تصویب قطعنامه حقوق بشری علیه ایران در کمیته سوم مجمع عمومی

سید عباس موسوی در واکنش به تصویب قطعنامه حقوق بشری علیه جمهوری اسلامی ایران در کمیته سوم مجمع عمومی،  این قطعنامه را منعکس کننده دورویی و نفاق بانیان آن دانسته و بر همین اساس، آنرا فاقد مشروعیت و اعتبار دانست.

 

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: جانیان عصر حاضر را که از بانیان و حامیان این قطعنامه هستند و از هیچگونه جنایتی علیه بشریت - از کودک کشی گرفته تا مثله کردن منتقدان و تا اِعمال تروریسم اقتصادی علیه ملت های آزاده و مستقل - فروگذار نکرده اند با "حقوق بشر" چه کار!؟

 

موسوی افزود: دولتهایی که تاریخی طولانی در نقض سیستماتیک حقوق بشر داشته و مردم سراسر جهان تجربیات تلخ و گزنده ای از دخالت های آنان در خاطر دارند و حتی امروزه هم قربانی جنگ های بی پایان و دیکتاتوری و اشغالگری متحدین آنها هستند در جایگاهی قرار ندارند که به دولت و مردم ایران توصیه های حقوق بشری داشته باشند.

 

سخنگوی دستگاه دیپلماسی با یکسویه و غیر واقع بینانه دانستن این قطعنامه اظهار داشت: در حالی این قطعنامه علیه کشورمان طرح می شود که یکی از بانیان اصلی آن یعنی ایالات متحده آمریکا از طریق اعمال تروریسم اقتصادی علیه مردم ایران، درحال نقض اساسی ترین حقوق بیش از ۸۳ میلیون شهروند ایرانی بویژه زنان و کودکان و سالمندان و بیماران است.

 

بررسی استیضاح وزیر جهاد کشاورزی و تحقیق و تفحص از شهرداری تهران

نمایندگان مجلس در جلسات هفته آینده کمیسیون های تخصصی استیضاح وزیر جهاد کشاورزی و تقاضای تحقیق و تفحص از شهرداری تهران را مورد بررسی قرار می‌دهند. دستور کار جلسات کمیسیون‌های تخصصی مجلس در هفته آینده به شرح زیر است:

کمیسیون اصل نودم (۹۰) قانون اساسی

دعوت از معاون حقوقی و امور مجلس  وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، بازرسی ودجا و رئیس بیمارستان شهید چمران برای بررسی پرونده مطروحه

نشست هیات رئیسه کمیسیون برای بررسی گزارش تهیه شده در خصوص صنعت خودرو یکشور، استماع گزارش هیات اعزامی به گمرکات استان سیستان و بلوچستان و سایر مسائل مطروحه

نشست با رئیس مرکز آمار ایران، مسولین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، استانداری، سازمان برنامه و بودجه و تامین اجتماعی استان سیستان و بلوچستان و نمایندگان سازمان بازرسی کل کشور و مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی  در خصوص پرونده مطروحه در کمیسیون.

نشست با مسئولان وزارت‌خانه‌های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، راه و شهرسازی، اطلاعات، نیرو، کشور، ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی، دادستانی کل کشور، سازمان بازرسی کل کشور، دیوان محاسبات کشور، استانداری و دادگستری استان مرکزی، سازمان امور اراضی و مناطق آزاد ویژه تجاری و اقتصادی در خصوص پرونده مطروحه

کمیسیون آیین‌نامه داخلی مجلس

بررسی طرح اصلاح موادی از قانون آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی  

بررسی پیشنهادات اصلح آیین‌نامه داخلی در اجرای سیاست‌های کلی نظام قانونگذاری ابلاغی مقام معظم رهبری

کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی اصل چهل و چهارم (۴۴) قانون اساسی

بررسی مشکلات نیروگاه‌های خصوصی برق تجدیدپذیر با حضور مسئولین دولتی وزارت نیرو و غیر دولتی

ارائه گزارش مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی  پیرامون خصوصی سازی و اجرای صحیح سیاست‌های اصل ۴۴

بازدید از شرکت ایران خودرو و آشنایی با برنامه‌های جدید شرکت در حوزه رونق تولید و ساخت داخل

 

دیدار رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با «بشار اسد»

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در دمشق با بشار اسد رییس جمهور سوریه دیدار و گفتگو کرد. حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در دیدار با بشار اسد، پیروزیهای مقتدرانه در عرصه میدانی و دیپلماسی را به رییس جمهور سوریه تبریک گفت و بیان کرد: «پیروزی‌های سوریه و حوزه مقاومت در مقابله با تروریست‌های تکفیری در عرصه میدانی به شکست اقتدار نظام سلطه و استکبار جهانی منجر گشته است».

وی تروریست‌های داعش را محصول و دست پرورده آمریکایی - صهیونیستی نامید و خاطرنشان کرد: «کینه و خباثت آمریکا و رژیم صهیونسیتی نتوانست تغییری در نقشه منطقه و کشورهای حامی محور مقاومت ایجاد کند و سوریه با قدرت به مقابله تروریست‌ها و اضمحلال آنها در قلب حوزه مقاومت پرداخت».

ذوالنوری سوریه را دوستی دیرینه و سنتی جمهوری اسلامی ایران با اشتراکات دینی و تاریخی خواند و تصریح کرد: « جمهوری اسلامی ایران و سوریه در یک جبهه و با دشمنی مشترک در حال مبارزه هستند».

وی همچنین تاکید کرد:« خط مقدم جمهوری اسلامی ایران و سوریه مبارزه با رژیم اشغالگر قدس است و ایران با قدرت از منافع خود و متحدین در منطقه دفاع خواهد کرد».

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی استمزاج خون شهدای ایرانی و ارتش سوریه را ثمره تحکیم، همدلی و وفاق دو کشور دانست و گفت: «ثبات و امنیت کنونی سوریه و منطقه مدیون خون شهدای دو کشور است که در مبارزه و مقابله با دشمنان دو ملت بدست آمده است»./

 

 

 

 

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد هفته وحدت کانون های فرهنگی هنری مساجد اصفهان مساجد کنفرانس وحدت اسلامی هفته کتاب و کتابخوانی وحدت کانون های مساجد شیراز اخبار سیاسی خبرگزاری شبستان اخبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۰۱۹۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از تصمیم ترکیه در قطع روابط اقتصادی و تجاری با رژیم صهیونیستی

حسین امیرعبداللهیان ضمن تقدیر از تصمیم اخیر دولت ترکیه در قطع روابط اقتصادی و تجاری با رژیم صهیونیستی، این اقدام را مهم توصیف کرد.

به گزارش ایسنا، حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه  جمهوری اسلامی ایران  در ادامه دیدارهای خود در حاشیه اجلاس سران اسلامی در بانجول، با «هاکان فیدان » وزیر امور خارجه ترکیه دیدار و گفتگو کرد.

مذاکرات وزیران  امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و ترکیه بر روند تحولات منطقه بویژه تحولات غزه، همچنین تبادل نظر در خصوص آخرین تلاش ها و تحرکات برای توسعه و گسترش مناسبات دوجانبه تهران و آنکارا بویژه بر نتایج سفر آیت‌الله رئیسی به آنکارا متمرکز بود.

امیرعبداللهیان در این دیدار  ضمن تقدیر از تصمیم اخیر دولت ترکیه در قطع روابط اقتصادی و تجاری با رژیم صهیونیستی، این اقدام را مهم توصیف کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی با محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی، ضرورت ایفای نقش نیرومندتر و فعال تر کشورهای اسلامی به‌ خصوص ایران و ترکیه در حمایت از مساله فلسطین را یادآور شد.

وزیر امور خارجه کشورمان در بخش دیگری از این دیدار مواضع کشورمان را در روند عملیات مقتدرانه وعده صادق در چارچوب دفاع مشروع نیروهای مسلح ایران و در  تنبیه رژیم صهیونیستی تبیین کرد.

 امیرعبداللهیان در خصوص دیدار اخیر روسای جمهور دو کشور در آنکارا تاکید کرد: ارزیابی ما از مذاکرات روسای جمهور ایران و ترکیه و توافقات و پیگیری های صورت گرفته مثبت است، اما باید نتایج کامل توافقات محقق شود.

وزرای امور خارجه ایران و ترکیه همچنین دیدگاه مشترکی در مورد لزوم پیگیری مستمر توافقات سفر ابراهیم  رئیسی به ترکیه داشتند و  بر لزوم فعال تر شدن کمیته‌های مشترک همکاری دو کشور در زمینه‌های مختلف تاکید کردند.

هاکان فیدان وزیر خارجه ترکیه ضمن ابراز خرسندی از این دیدار، سفر موفقیت آمیز ابراهیم  رئیسی رئیس جمهور کشورمان به ترکیه را حائز اهمیت دانست و از نتایج آن ابراز خرسندی کرد 

هاکان فیدان توسعه روابط با ایران در همه زمینه‌ها را از اولویت‌های مهم ترکیه دانست و از تقویت همکاری های دو کشور در مجامع منطقه ای و ببن المللی استقبال کرد .

وزیر خارجه ترکیه با تشریح رویکرد و مواضع کشورش در قبال تحولات منطقه به خصوص اوضاع فلسطین بعنوان مهم ترین مساله جهان اسلام، موضع‌ همتای ایرانی خود مبنی بر ضرورت ایفای نقش فعال و پویاتر کشورهای اسلامی به خصوص ترکیه و ایران در سازمان همکاری اسلامی را مورد تاکید قرار داد.

دو وزیر همچنین در خصوص وضعیت فلسطین و راههای پایان بخشیدن به جنگ و جنایات سبوعانه رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین در نوار غزه و کرانه باختری تبادل نظر کردند.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • رشد اقتصادی پایدار در صنعت نفت با بهینه‌سازی مصرف انرژی
  • مجلس دوازدهم باید به بهبود معیشت مردم بپردازد
  • طرحی برای اخذ مالیات از دلالی‌های مخرب در بازارهای مختلف
  • چه کسانی در دوم انتخابات مجلس می‌توانند شرکت کنند؟/ اعتبارنامه منتخبان مجلس و خبرگان رهبری با طراحی جدید ارائه خواهد شد/ همه شعب اخذ رای امکان برخط بودن را دارند و استعلام‌ها به صورت برخط انجام می شود/ از بین ۹۰ نامزد در دور دوم انتخابات مجلس، ۲۵ نفر هم ا
  • اهتمام مجالس آسیا به‌ تقویت ابعاد نظارت همگانی
  • افزایش گرایش مردم به لیست‌ها در دور دوم انتخابات مجلس
  • تجلیل از تصمیم ترکیه در قطع روابط اقتصادی و تجاری با رژیم صهیونیستی
  • ۷۰ درصد ظرفیت شهرک صنعتی شورمست غیرفعال است
  • میزان تفکیک از مبدا پسماندها در اصفهان به بالای ۱۰ درصد رسید
  • میزان تفکیک از مبدا پسماندها به بالای ۱۰ درصد رسید/ مصمم هستیم کار نیمه تمامی باقی نماند