Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و رییس شورای سیاستگذاری گفتگوی ادیان با رییس جدید آکادمی ملی علوم جمهوری آذربایجان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش ایسنا، در این دیدار که با حضور دکتر جواد جهانگیرزاده سفیر و اصغر فارسی، رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در باکو و در محل آن آکادمی انجام گرفت، دو طرف در خصوص تعمیق و گسترش همکاری های علمی و فرهنگی تاکید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابوذر ابراهیمی ترکمان در ابتدای سخنان خود با تبریک به مناسبت انتصاب رامیز مهدی اف به پست ریاست آکادمی ملی علوم جمهوری آذربایجان که مهم‌ترین قطب علمی این کشور و منطقه قفقاز است، به ظرفیت های موجود برای همکاری های فرهنگی، علمی و تحقیقاتی بین دو کشور با توجه به اشتراکات فرهنگی و تاریخی و همچنین ظرفیت و پتانسیل عظیم مراکز و دانشگاه های جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به همایش ها و کنفرانس های مشترک برگزار شده در سال های اخیر همچون «از خورشیدبانو ناتوان تا پروین اعتصامی» در باکو و همایش «شمس تبریزی» در دانشگاه تبریز گفت: ما از هرگونه همکاری که در راستای قرابت شخصیت های علمی و فرهنگی و تعمیق و توسعه روابط ادبی و فرهنگی دو کشور باشد، استقبال می کنیم و بر اهمیت گسترش همکاری ها واقف هستیم.

ابراهیمی ترکمان در پایان بر ایجاد و انعقاد تفاهمنامه‌های علمی و تحقیقاتی بین آکادمی ملی علوم جمهوری آذربایجان و مراکز علمی در ایران تاکید کرد.

رامیز مهدی‌اف، رییس آکادمی ملی علوم جمهوری آذربایجان نیز ضمن اشاره به اشتراکات فرهنگی، تاریخی و مذهبی و همچنین جایگاه علمی و پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران در موضوعات مختلف علمی، به‌ویژه در حوزه های علوم نوین، خواستار همکاری با موسسات علمی و تحقیقاتی ایران در حوزه های مختلف شد.

رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ایران در اولین روز سفر به باکو با الهام علی اف، رییس جمهوری آذربایجان و دیروز نیز با ابوالفضل قارایف، وزیر فرهنگ این کشور دیدار و در خصوص توسعه همکاری های فرهنگی بین دو کشور گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

او به دعوت رسمی دولت جمهوری آذربایجان برای شرکت و سخنرانی در نشست رهبران دینی جهان به این کشور سفر کرده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۰۵۱۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی روند تقویت همکاری‌های دوجانبه ایران و آژانس در دیدار گروسی با اسلامی

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با رئیس سازمان انرژی اتمی دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، «رافائل گروسی» صبح امروز _سه‌شنبه هجدهم اردیبهشت_ با محمد اسلامی در حاشیه نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای در اصفهان دیدار و رایزنی کرد.

اسلامی و گروسی در جریان این دیدار به بررسی روند تقویت همکاری‌های دوجانبه و موضوعات مشترک ایران و آژانس پرداختند.

نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای روز گذشته (دوشنبه) با حضور رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان به صورت رسمی آغاز به کار کرد.

کد خبر 751396

دیگر خبرها

  • حوزه و دانشگاه دو نهاد فاخر علمی و فرهنگی در عرصه بین‌الملل
  • مجلات مطالعات اسلامی وپژوهش‌نامه تبلیغ و ارتباطات دینی رونمایی شد
  • بررسی روند تقویت همکاری‌های دوجانبه ایران و آژانس در دیدار گروسی با اسلامی
  • سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران نقشی بزرگی در گسترش و رشد علمی ایران ایفا کرده است
  • عموعابدینی: آمایش رشته‌های تحصیلی در دستور کار وزارت علوم و شورای انقلاب فرهنگی است
  • اسلامی: آماده‌ایم فناوری‌ها را به سایر کشور‌ها منتقل کنیم
  • معاون سازمان انرژی اتمی: ایران میزبان یک رویداد علمی - هسته‌ای در سطح بین‌المللی است
  • رییس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی منصوب شد
  • اعلام آمادگی ارمنستان برای برگزاری دومین نشست جهانی زنان تاثیر گذار
  • اعلام آمادگی ارمنستان برای برگزاری دومین نشست جهانی زنان تاثیرگذار