Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-05@23:18:43 GMT

وام نوسازی تاکسی‌های فرسوده افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۶۷۹۰۰

وام نوسازی تاکسی‌های فرسوده افزایش یافت

مدیرعامل شرکت تاکسیرانی شهر تهران از افزایش وام نوسازی تاکسی‌های فرسوده خبر داد.

به گزارش مشرق، علیرضا قنادان مدیرعامل شرکت تاکسیرانی شهر تهران،‌ درباره افزایش نرخ بنزین و تردد بیشتر مسافران با تاکسی‌های پایتخت همچنین مسافربرهای شخصی اظهارداشت: بخشی از مسافربرهای شخصی در قالب تاکسی‌های اینترنتی ساماندهی شده‌اند و در غیر اینصورت از هیچ سهمیه‌ سوخت برخوردار نخواهند بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان داشت: افزایش خودسرانه نرخ کرایه مسافربرهای شخصی نیز سبب شده که شهروندان بیشتر از تاکسی‌های رسمی و اینترنتی استفاده کنند و این مسأله بسیار حائز اهمیت است و به نفع رانندگان تاکسی محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: گفتگوی رانندگان تاکسی با مسافران شنود می‌شود تسهیلاتی برای رانندگان تاکسی به دلیل افزایش نرخ بنزین کرایه تاکسی‌ها گران نمی‌شود

وی با تأکید بر اینکه شهروندان می‌توانند گزارش تخلفات رانندگان تاکسی را به شماره ۱۸۸۸ اطلاع دهند،‌گفت:‌میزان گزارشات طی یک هفته گذشته تا کنون نسبت به مدت مشابه قبل که تغییر قیمت بنزین نداشته‌ایم بیشتر نشده است و این مسأله نشان می‌دهد که رانندگان تاکسی قانون‌مند بوده و نرخ‌ها را خودسرانه افزایش نداده‌اند.

قنادان از افزایش وام نوسازی تاکسی‌ها از ۴۰ میلیون به ۵۰ میلیون خبر داد و گفت:‌این وام از منابع شهرداری (درآمد حاصل از طرح ترافیک و...) تأمین می‌شود و با بهره ۴ درصد به رانندگان تاکسی ارائه خواهد شد.

وی با بیان اینکه ۷۸ هزار تاکسی در سطح شهر تهران وجود دارد گفت:‌در حال تهیه طرحی هستیم که رانندگان تاکسی بر اساس پیمایش خودروی خود سهمیه سوخت دریافت کنند که در صورتی که در کارگاه ویژه سوخت که سه معاون وزیر کشور، نفت و صنعت حضور دارند این موضوع بررسی و احتمالاً تصویب خواهد شد.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار سکه و ارز تحولات عراق تحولات لبنان سهمیه بندی بنزین شهر تهران بنزین تاکسی تعطیلی مدارس تاکسیرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۶۷۹۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشنهاد افزایش ۳۵ تا ۴۰ درصدی نرخ کرایه تاکسی در اهواز

تین نیوز

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اهواز با اشاره به پیشنهاد افزایش ۳۵ تا ۴۰ درصدی نرخ کرایه تاکسی، بر لزوم تصویب سریع نرخ جدید کرایه تاکسی ها تاکید کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، امیر صفی خانی با اشاره به وضعیت افزایش کرایه تاکسی ها قبل از تصویب نرخ جدید اظهار کرد: یک ماه قبل از عید نوروز لایحه نرخ های جدید کرایه تاکسی را تقدیم شورای شهر اهواز کردیم و این پیشنهاد در کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر بررسی و مقرر شد در صحن علنی شورای شهر بررسی و تصویب شود و انجام آن به جلسه بعدی موکول شد.

صفی خانی افزود: با توجه به اینکه امسال تاکنون جلسه ای در صحن علنی شورای شهر اهواز برگزار نشده، این موضوع نیز همچنان بررسی و تصویب نشده است.

وی با اشاره به میزان افزایش نرخ کرایه تاکسی ها گفت: در این لایحه، نرخ کرایه تاکسی ۳۵ تا ۴۰ درصد افزایش یافته است.

صفی خانی در خصوص افزایش خودسرانه کرایه تاکسی توسط رانندگان بیان کرد: وظیفه سازمان تاکسیرانی شهرداری اهواز این است مانند سایر کلانشهرهای ایران، نرخ کرایه تاکسی را تعیین و به شورای شهر ارجاع دهد و این کار در بهمن ماه سال ۱۴۰۲ انجام شد تا از ابتدای امسال کرایه ها بر اساس نرخ مصوب باشد. امیدواریم هر چه سریعتر این نرخ مصوب و در تابلوهای سطح شهر نصب شود.

صفی خانی با اشاره به گلایه رانندگان از تصویب نشدن افزایش نرخ کرایه افزود: تمام کلانشهرهای ایران بدون استثناء نرخ جدید کرایه تاکسی را مصوب و اجرا کرده اند اما در اهواز با وجود اینکه اکنون از نیمه اردیبهشت ماه هم گذشته ایم هنوز این موضوع اجرایی نشده است. آیا انصاف است همچنان راننده تاکسی به نرخ سال گذشته کرایه تاکسی بگیرد؟

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • پیشنهاد افزایش ۳۵ تا ۴۰ درصدی نرخ کرایه تاکسی در اهواز
  • ۳۰ میلیون تن کالا توسط ناوگان حمل و نقل جاده‌ای هرمزگان جابجا شد
  • نوسازی ۴۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در قالب نوسازی بافت‌های فرسوده تا پایان سال
  • مصرف سوخت در ایران ۲ تا ۳ برابر میانگین جهانی است
  • بسته‌های تشویقی شهرداری جهت رغبت در نوسازی بافت‌های فرسوده!
  • افزایش آمار جمعیت بدمسکن در کشور
  • نارضایتی برخی از تاکسی داران از درخواست معاینه فنی برای خودروی فرسوده هنگام تعویض
  • اعمال بسته نوسازی بافت فرسوده در ۵۸۱ شهر
  • گره اندر گره
  • میزان تسهیلات بافت‌های فرسوده اعلام شد