Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-28@23:12:25 GMT

حمله و اتهام‌ زنی انور قرقاش به ایران و ترکیه

تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۷۱۷۷۶

وزیر مشاور دولت امارات در امور خارجی ایران و ترکیه را عامل بی‌ثباتی در منطقه غرب آسیا معرفی کرد.

به گزارش فارس، «انور قرقاش»، قرقاش امروز شنبه (دوم آذر) طی سخنرانی در نشست «گفت‌وگوی منامه» گفت: «میزان دخالت ایران و ترکیه در امور کشور‌های منطقه طی دو دهه گذشته، همزمان با بی‌ثباتی در منطقه افزایش یافته است».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام اماراتی، سیاست‌های ایران و ترکیه در منطقه را «خصمانه» خواند و گفت که تهران، مسئول سیاست‌های توسعه‌طلبانه طی سه دهه گذشته است.

انور قرقاش همچنین به اقدامات کشور برای مقابله با ایران اشاره کرد و گفت که ابوظبی در سطح بین‌الملل خواسته برای مقابله با ایران تلاش شود، ولی این به معنای این نیست که امارات به دنبال جنگ است.

پانزدهمین اجلاس سالانه گفت‌وگوی منامه از جمعه شب آغاز شده و فردا یکشنبه به پایان می‌رسد (۲۲ تا ۲۴ نوامبر ۲۰۱۹). وزراء و مسئولان دولتی از حدود سی و پنج کشور از خاورمیانه، آفریقا، آسیا، استرالیا، اروپا و آمریکای شمالی به این اجلاس دعوت شده اند که حدود بیست نفرشان وزیر و معاون وزیر و مشاور امنیت ملی هستند.

منبع: فرارو

کلیدواژه: انور قرقاش ترکیه امارات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۷۱۷۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است

ارتشبد سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه در دیدار با وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با محکوم کردن حملات رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در سوریه، پاسخ ایران را مطابق با حق دفاع مشروع ایران دانست.

امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران ضمن تشکر از حمایت و مواضع فدراسیون روسیه در محکومیت اقدام غیرقانونی و ناقض قوانین بین‌المللی رژیم صهیونیستی و حمایت از اقدام مشروع ایران در پاسخ به گستاخی این رژیم اظهار داشت: حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است.

وزیر دفاع ایران با اشاره به تحرکات ناتو و برخی کشور‌های غربی در توسعه به شرق و حضور در جغرافیای امنیتی شانگهای بر استفاده از ظرفیت‌های سازمان همکاری شانگهای برای رفع تهدیدات مشترک تاکید نمود.

سرتیپ ستاد محمدرضا آشتیانی با اشاره به سوابق طولانی مناسبات دفاعی و نظامی دو کشور بر توسعه مناسبات فی مابین جهت استحکام ثبات و امنیت در منطقه و نفی یک جانبه گرایی در روند‌های جهانی تاکید نمود.

دو طرف در عین حال با توجه به تجربه موفق دو کشور در مقابله با تروریسم در منطقه بر ضرورت همکاری مشترک جهت مقابله با تهدیدات تروریستی، تجزیه طلبی و افراط گرایی که از اهداف اصلی سازمان همکاری شانگهای نیز می‌باشند تاکید کردند.

وزرای دفاع ایران و روسیه با تاکید بر اینکه تحولات منطقه قفقاز جنوبی برای منافع مشترک دو کشور حائز اهمیت می‌باشد تصریح کردند: حضور بازیگران فرا منطقه‌ای و مداخله گر در این مناطق بر خلاف منافع مشترک دو کشور می‌باشد و فرمت منطقه‌ای ۳+۳ که با حضور کلیه کشور‌های منطقه قفقاز در حال اجرا می‌باشد چارچوبی مناسب برای حل و فصل مشکلات می‌باشد.

منبع: روابط عمومی وزارت دفاع

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دفاعی امنیتی

دیگر خبرها

  • بازداشت ۳۸ نفر به ظن همکاری با داعش در ترکیه
  • حمله گسترده روسیه به زیرساخت های انرژی اوکراین در سه منطقه
  • ایران بازار عراق را از دست می‌دهد؟ | واکنش معاون وزیر صمت به رقابت ترکیه با ایران در بازار عراق
  • تاکید وزیر دفاع بر همکاری با هند در مقابله با داعش در منطقه
  • گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و پرتغال درباره کشتی توقیف‌شده اسراییلی
  • حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است
  • ترکیه به تلاش برای توقف جنگ وحشیانه علیه غزه ادامه می دهد
  • متلاشی شدن ۴۵۴ باند تبهکاری در ترکیه در ۱۰ ماه گذشته
  • رایزنی دو مقام نظامی ایران و چین درباره حمله به اسرائیل، مسائل امنیتی منطقه و ...
  • حمایت چین از حق مشروع ایران برای پاسخ به اسرائیل