Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده ارشد نیروی دریایی آمریکا به علت مخالفت با دستور دونالد ترامپ از طرف وزیر دفاع ایالات متحده برکنار شده است. ۰۴ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۷ بین الملل آمریکا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، ریچارد اسپنسر وزیر نیروی دریایی آمریکا به دلیل مخالفت با دستور توئیتری دونالد ترامپ و با دستور مستقیم مارک اسپر وزیر دفاع ایالات متحده از این سمت برکنار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در شرایطی است که برخی خبرگزاری‌ها اعلام کرده‌اند که مارک اسپر از وزیر نیروی دریایی آمریکا خواسته است تا استعفا کند.

دیدار رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا با پادشاه اردن

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا نیز در واکنش به این خبر گفت: مارک اسپر پس از مشاجره لفظی با اسپنسر در کاخ سفید به خاطر یک پرونده قضایی در نیروی دریایی، اعتمادش را نسبت به او از دست داده است. اسپنسر به درخواست وزیر دفاع آمریکا استعفای خود را تقدیم کرده است.

وزیر نیروی دریایی آمریکا پیش از این گفته بود که بر خلاف دستور رئیس جمهور آمریکا مبنی بر جلوگیری از اخراج ناوبان دوم ادوارد گالاگر به خاطر ارتکاب جنایات جنگی در عراق، روال حقوقی و قانونی علیه این کماندوی نیروی دریایی اعمال خواهد شد.

ترامپ پیش از این با انتشار پیام توئیتری فرمان عفو این کماندوی نیروی دریایی را صادر کرده بود. این اقدام ترامپ و درخواست برای باقی ماندن گالاگر در واحد نظامی محل خدمتش، در روابط بین رئیس جمهور و ارتش آمریکا کم سابقه ارزیابی شده است.

گالاگر بر این باور است که ترامپ از حامیان او است. وی متهم به شلیک به غیرنظامیان، کشتن یک اسیر داعشی با چاقوی شکار در عراق است ولی دادگاه نظامی وی را تبرئه کرده است.

نیروی دریایی آمریکا گالاگر را به دلیل انتشار عکس جسد اسیر نوجوان داعشی، با کاهش درجه نظامی جریمه کرده است.

انتهای پیام/

R1036247/P36446/S8,1128/CT10 واژه های کاربردی مرتبط دونالد ترامپ

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دونالد ترامپ دونالد ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۸۵۴۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شویگو: آمریکا برای تسلط بر منطقه آسیا و اقیانوسیه تلاش می کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، وزیر دفاع روسیه اعلام کرد آمریکا تلاش می کند تا محوریت را در منطقه آسیا و اقیانوسیه به دست بگیرد.

«سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه روز جمعه اعلام کرد که ساختارهای نظامی و سیاسی با محوریت آمریکا در منطقه آسیا-اقیانوسیه مانند آکواس در تلاش هستند تا نظام امنیتی در منطقه را به نظامی با محوریت آمریکا تبدیل کنند.

وزیر دفاع روسیه، در نشست وزرای دفاع سازمان همکاری شانگهای، هشدار داد: در مورد این منطقه نیز شاهد تلاش های نظامند برای اصلاح نظام امنیتی منطقه از «آسه آن» محور به آمریکا محور هستیم. این کار با تقویت ساختارهای نظامی-سیاسی واشنگتن محور مانند آکواس انجام می شود.

کد خبر 6089114

دیگر خبرها

  • تا رفع مشکل سیل‌زدگان، خدمات‌رسانی نیروی دریایی ارتش انجام می‌شود
  • تداوم کمک‌رسانی نیروی دریایی ارتش به مناطق سیل‌زده در سیستان و بلوچستان
  • تا رفع مشکل سیل‌زدگان، خدمات‌رسانی نیروی دریایی ارتش انجام می شود
  • ترکیه در صدد ساخت نخستین ناو هواپیمابر بومی
  • طرح بلندپروازانه ترکیه برای ساخت ناو هواپیمابر
  • مسابقه‌ای برای کلاه‌سبزان نیروی دریایی
  • اوکراین| کی‌یف به صلاح خود از موشک‌های دوربرد استفاده می‌کند
  • عقب نشینی ناوهواپیمابر و یک ناوشکن آمریکایی از دریای سرخ
  • نتیجه حمایت آمریکا از تروریست‌ها، عملیات آنان در ایران و روسیه است
  • شویگو: آمریکا برای تسلط بر منطقه آسیا و اقیانوسیه تلاش می کند