Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیدعباس موسوی در نشست خبری امروز خود همچنین ۱۰ آذر، روز مجلس را گرامی داشت و بر نقش و جایگاه مجلس تاکید کرد.

به گزارش ایسنا او در این ارتباط افزود: دولت و وزارت خارجه رابطه خوبی با مجلس دارند و بار‌ها آقای ظریف در مجلس حضور پیدا کرده و به سوالات نمایندگان پاسخ داده است و این روند تعاملی ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اتفاقات اخیر در کشور گفت: این اتفاقات ناخوشایند بود و ناخوشایندتر از آن دخالت برخی از شخصیت‌ها و کشور‌های بیگانه در امور ایران بود.

موسوی با تاکید بر این که اغتشاش و دخالت خارجی در ایران محکوم و رد است گفت: حق قانونی و حق اعتراض مردم به رسمیت شناخته شده و در چارچوب قانون همه می‌توانند اعتراض کنند.

موسوی همچنین گفت: امروز فرستاده ویژه کره جنوبی به ایران سفر می‌کند و در آینده نزدیک نیز مقامات ارشد کشورمان هم به برخی از کشور‌ها سفر خواهند داشت که پس از نهایی شدن اطلاع رسانی می‌شود.
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهار کرد: امیدوارم طرح صلح امید با واکنش مثبت کشور‌های منطقه روبه‌رو شود و تا آنجا که می‌دانم مقامات سه کشور به نامه رییس‌جمهور در مورد این طرح پاسخ داده‌اند و احتمالا دیگر کشور‌ها نیز درحال بررسی این نامه هستند.

موسوی اعلام کرد: در جریان سفر فرمانده کل ارتش پاکستان به ایران و دیدارهایش با مقامات ارشد کشورمان در ارتباط با آخرین وضعیت چند گروگان ایرانی که توسط گروه‌های تروریستی ربوده شده‌اند و به پاکستان منتقل شده‌اند رایزنی و گفتگو شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه اعلام کرد: در ۶ دسامبر (۱۵ آذر) نشست کمیسیون مشترک برجام با حضور ایران و کشور‌های ۱+۴ در سطح معاونین وزیران امورخارجه برگزار می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا این نشست در وین برگزار خواهد شد؟ گفت: احتمالا در آنجا برگزار خواهد شد.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: روحانی نامه مشترک برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۸۸۲۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراض نمایندگان به وحیدی درباره تغییرات شهرستان ری

نمایندگان استان تهران در نامه‌ای خطاب به وزیر کشور درباره هرگونه تعرض به یکپارچگی شهرستان ری در تقسیمات جدید کشوری اعتراض خود را اعلام کردند. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه پارلمانی خبرگزاری تسنیم، سید علی یزدی‌خواه نماینده مردم، تهران، ری، اسلامشهر و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی از تدوین نامه‌ای خطاب به وزیر کشور خبر داد که در آن به تصمیمات برای تقسیمات جدید کشوری و تعرض به یکپارچگی شهرستان ری اعتراض شده است.

وحیدی: تشکیل استان تهران غربی در حال بررسی است متن این نامه که به امضای جمعی از نمایندگان تهران رسیده به شرح ذیل است:

جناب آقای دکتر وحیدی
وزیر محترم کشور

سلام علیکم؛
با صلوات بر محمد(ص) و آل محمد(ص)؛ همانگونه که استحضار دارید، ملک ری یکی از کهن ترین شهرهای جهان با قدمت بیش از 8 هزار سال بوده و شیخ البلاد و عروس جهان اسلام با هویت تاریخی، تمدنی و مذهبی خود با تعبیر زیبای رهبر فرزانه انقلاب به عنوان قبله تهران معرفی گردیده است.

پیرو اخبار واصله در خصوص طرح تشکیل استانهای تهران غربی و شرقی، تاکید می گردد طرح مذکور به هیچ وجه نباید منجر به جابجایی محدوده جغرافیایی فعلی شهرستان ری و بخش‌های پنجگانه مرکزی، کهریزک، فشافویه، قلعه نو، خاوران، محدوده فرودگاهی حضرت مام(ره) و منطقه ویژه اقتصادی ری گردد.

هرگونه تغییر و جابجایی در محدوده سیاسی کنونی، علاوه بر صدمه به هویت و تاریخ این شهرستان، خسارات جبران ناپذیری بر سرمایه های مادی و معنوی مردم ولایت مدار شهرستان ری وارد و موجبات اعتراض شدید اهالی و ساکنین را فراهم می آورد.

لذا تقاضامند است دستور فرمائید از هرگونه تغییر و جابجایی در محدوده جغرافیایی شهرستان ری احتراز و قبله تهران بدون کوچکترین خدشه و به صورت یکپارچه در حریم حرم حضرت عبدالعظیم (ع) حفظ گردد و جزیی از استان تهران مرکزی باقی بماند.

بدیهی است با توجه به مطالبات مردمی جهت تحقق این مهم، از همه اختیارات و ظرفیت های قانونی مجمع نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی استفاده خواهد گردید.

به گزارش تسنیم، اخیرا معاون سیاسی وزیر کشور از ادامه روند تشکیل استان تهران شرقی خبر داد و گفته بود این تقسیمات فرآیندی دارد که در حال پیگیری است و تاکنون در کمیسیون سیاسی دولت مصوب شده و بر اساس قانون باید در دولت و مجلس بررسی شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اسد خطاب به وزیر بحرینی: همبستگی کشورهای عربی به ثبات در منطقه می‌انجامد
  • نگاهی به تمام جنجال‌های کریمی قدوسی | گاف تاریخی نماینده مشهد چه بود؟
  • ثبت نام اینترنت فیبر نوری + جزئیات
  • قالیباف: جداول بودجه برای نخستین بار به رای گذاشته می‌شود
  • قالیباف: نباید به مجلس ظلم شود، نخستین بار است که مجلس یازدهم جداول را به رأی نمایندگان می گذارد
  • درخواست کریمی قدوسی از دولت افغانستان برای بررسی رگ و ریشه اش /سخنگوی سپاه ادعای جنجالی را تکذیب کرد /گاف تاریخی نماینده مشهد چه بود؟
  •  نشست مشترک مسئولان قضایی گلستان با جامعه کارگری و کارفرمایی استان برگزار شد
  • اعتراض نمایندگان به وحیدی درباره تغییرات شهرستان ری
  • کریمی قدوسی و ادعای سلاح هسته ای!
  • موسی غضنفرآبادی: ابهامات شورای نگهبان در لایحه حجاب را برطرف کردیم