Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@02:15:03 GMT

۳۶هکتار از اراضی ملی دهلران آزادسازی شد

تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۰۲۶۶۱

۳۶هکتار از اراضی ملی دهلران آزادسازی شد

ایسنا/ایلام رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دهلران گفت: با دستور مقام قضایی ۳۶هکتار بنای غیرمجاز در اراضی ملی دهلران آزادسازی شده است.

«نصر الله پارسه» اظهار کرد: در راستای اجرای تبصره ۱ ماده ۵۵ قانون حفظ اراضی ملی با دستور دادستان شهرستان دهلران چندین بنا و ساخت سازهای بدون مجوز از جمله دیوارکشی، محوطه سازی و همچنین حدود  مشخص شده توسط افراد فرصت طلب در پلاک 1فرعی از 35اصلی در بخش مرکزی شهرستان قلع و قمع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی تصریح کرد: پس از دریافت حکم قضائی با حضور فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان و شهرستان دهلران و همچنین نیروی انتظامی برابر قانون با متخلفین برخورد و مصالح که برای ساخت و ساز در عرصه های ملی دپو شده بود امحاء شدند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دهلران ادامه داد: افراد از هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی ملی خودداری کنند چرا که یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان دهلران برابر قانون با تشکیل پرونده متخلفین را به دستگاه قضایی معرفی خواهد کرد.

پارسه تصریح کرد: حفاظت بهینه از عرصه های ملی و برخورد قاطعانه با متخلفین مربوطه، جزء اولویت‌های نخست این اداره است و با متصرفان غیرقانونی اراضی ملی و متخلفین در این حوزه به شدت برخورد خواهد شد.

پارسه  گفت: حفاظت و احیاء عرصه های ملی شهرستان مستلزم مشارکت همه جانبه و آگاهانه اقشار مختلف مردم و دوستداران و همیاران طبیعت و همکاری دستگاه های مربوطه در شهرستان است و از مردم انتظار می‌رود که به محض مشاهده تخریب و تصرف اراضی ملی مراتب را از طریق تلفن رایگان امداد جنگل(۱۵۰۴) و یا خط تلفن ۳۳۷۲۴۵۵۹ اطلاع دهند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۰۲۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد با متخلفین تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی در مهریز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، بررسی میزان تغییر کاربری غیر مجاز اراضی کشاورزی، برخورد با متخلفین تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی و بررسی نحوه اجرای احکام دادگاه موضوع قلع و قمع بنا و اعاده وضعیت اراضی کشاورزی به حالت سابق در دستور کار این بازدید قرار داشت.

سرپرست جهاد کشاورزی مهریز گفت: جهاد کشاورزی یک نهاد انقلابی بوده و از مهمترین رسالت‌های آن حفظ اراضی کشاورزی در راستای افزایش تولید و اشتغالزایی در روستا‌ها است.

محسنی الحسینی اظهار داشت: با توجه به تاکید ریاست سازمان جهاد کشاورزی در جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی، سعی خواهیم کرد هر گونه سوء استفاده از اراضی واگذاری را به حداقل برسانیم.

وی افزود: از همشهریان محترم نیز خواهشمندیم هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی را به شماره ۱۳۱ اطلاع رسانی کنند.

دیگر خبرها

  • ضرورت استفاده از هوش مصنوعی و پهپاد‌ها برای حفاظت از جنگل‌ها
  • رفع تصرف ۸۰۰۰ متر مربع از اراضی ملی در رحیم آباد رودسر
  • رفع تصرف ۸۰۰۰ متر از اراضی ملی در رحیم آباد رودسر
  • رفع تصرف ۱۲۰۰ متر مربع از اراضی ملی در رضوانشهر
  • رفع تصرف ۲۸۰۰ مترمربع از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • رفع تصرف اراضی ملی در رضوانشهر
  • آزادسازی اراضی ملی بابل با حکم دادگاه
  • بازگشت ۳۷۰ هکتار از اراضی جنگلی مازندران به طبیعت
  • دستگیری قاچاقچیان چوب در لفور سوادکوه
  • برخورد با متخلفین تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی در مهریز