Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-29@02:37:01 GMT

رشد ۳۵ درصدی قیمت مسکن در آبان ماه

تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۲۷۴۴۶

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، بر اساس تازه‌ترین گزارش بانک مرکزی از تحولات بازار مسکن شهر تهران در آبان‌ماه سال جاری تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی این شهر در این ماه به ۴۱۰۰ واحد مسکونی رسید که نسبت به ماه گذشته ۱۹.۵ درصد افزایش و نسبت به ماه مشابه سال قبل ۴۰.۷ درصد کاهش داشته است.

در ماه مورد گزارش متوسط قیمت خرید فروش یک مترمربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران ۱۲ میلیون و ۴۶۰ هزار تومان بود که نسبت به ماه گذشته و ماه مشابه سال قبل به ترتیب دو درصد کاهش و ۳۵.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۸ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

بررسی توزیع تعداد واحد‌های مسکونی در شهر تهران به تفکیک عمر بنا در آبان‌ماه سال جاری حاکی از آن است که از مجموع ۴۰۶۴ واحد مسکونی معامله شده واحد‌های تا پنج سال ساخت با سهم ۴۲ درصد بیشترین سهم را به خود اختصاص داده‌اند که سهم این واحد‌ها در مقایسه با آبان‌ماه سال گذشته حدود دو واحد درصد کاهش یافته است.

همچنین توزیع تعداد معاملات انجام شده برحسب مناطق شهر تهران در آبان‌ماه حاکی از آن است که منطقه ۵ با سهم ۱۷.۲ درصدی از کل معاملات دارای بیشترین تعداد معاملات در این ماه بوده است.

این در حالی است که بیشترین متوسط قیمت یک مترمربع زیربنای مسکونی معامله شده معادل ۲۳ میلیون و ۴۸۰ هزار تومان مربوط به منطقه ۱ و کمترین آن شش میلیون و ۵۰ هزار تومان به منطقه ۱۸ تعلق داشته است که این ارقام نسبت به ماه مشابه سال گذشته به ترتیب ۱۹.۶ و ۴۶.۱ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران در هشت ماهه نخست سال جاری به حدود ۳۹ هزار و ۹۰۰ واحد مسکونی رسیده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۵۶.۲ درصد کاهش داشته همچنین در این مدت متوسط قیمت یک مترمربع بنای واحد مسکونی در شهر تهران ۱۲ میلیون و ۶۸۰ تومان بوده که نسبت به دوره مشابه سال قبل ۷۴.۱ درصد افزایش داشته است.

توزیع فراوانی تعداد واحد‌های مسکونی معامله شده برحسب قیمت یک مترمربع بنا در آبان‌ماه سال جاری حاکی از آن است که واحد‌های مسکونی در دامنه قیمتی ۷.۵ تا ۹ میلیون تومان با سهم ۱۲ درصد بیشترین سهم را از تعداد معاملات شهر تهران به خود اختصاص داده است و پس از آن دامنه قیمتی ۹ تا ۱۰.۵ و۶ تا ۷.۵ میلیون تومان به ترتیب با اختصاص سهم‌های ۱۱.۵ و ۱۰.۱ در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. به این ترتیب ۵۵.۴ درصد از واحد‌های مسکونی با قیمتی کمتر از متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی شهر تهران معامله شده است.

همچنین عمده معاملات انجام شده برای واحد‌های ۵۰ تا ۶۰ متر و ۶۰ تا ۷۰ متر با سهم یکسان ۱۴.۹ درصد بوده است از سوی دیگر این گزارش نشان می‌دهد که در آبان‌ماه سال جاری واحد‌های مسکونی با ارزش ۳۰۰ تا ۴۵۰ میلیون تومان بیشترین سهم را از معاملات شهر تهران با سهم ۱۴.۹ درصد داشته است و در مجموع حدود ۵۳.۵ درصد از معاملات به واحد‌های مسکونی با ارزش کمتر از ۹۰۰ میلیون تومان اختصاص داشته است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: فیلم جوکر لایحه بودجه 99 زلزله آلبانی سیف الله یزدانی استیضاح زنگنه یارانه حمایتی آنفولانزا مقتدی صدر سید ابوالفضل میرمحمدی بانک مرکزی بازار مسکن رشد قیمت مسکن فیلم جوکر لایحه بودجه 99 زلزله آلبانی سیف الله یزدانی استیضاح زنگنه یارانه حمایتی آنفولانزا مقتدی صدر سید ابوالفضل میرمحمدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۲۷۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۱۰۰ قطعه زمین نهضت ملی مسکن به متقاضیان گنابادی واگذار شد

ناصر چیتگر گفت: این زمینها در مجموع برای احداث حدود ۲ هزار و ۱۸۸ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن و هر زمین برای ساخت ۲ واحد مسکونی به ۲ نفر از افراد متقاضی واگذار شد.

وی ادامه داد: ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن گناباد اکنون در ۱۲ سایت در حال احداث است که از این میان سایت ۲۴۰ هکتاری بزرگترین سایت برای اجرای این طرح در استان خراسان رضوی است.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گناباد تصریح کرد: پنج هزار واحد مسکونی در سایت ۲۴۰ هکتاری احداث می شود و تاکنون یک هزار و ۳۵۲ قطعه زمین برای احداث ۲ هزار و ۷۰۰ واحد توسط اداره راه و شهرسازی برای احداث واحدهای نهضت ملی مسکن تحویل داده شده است.

وی بیان کرد: علاوه بر این تعدادی زمین در سایر سایتهای نهضت ملی مسکن گناباد به متقاضیان واگذار شده که مراحل ساخت واحدهای آنان در حال اجرا است.

چیتگر اظهار کرد: ۹۷۰ واحد نهضت ملی مسکن گناباد در مرحله پی ریزی (فوندانسیون) ، ۵۲۰ واحد اسکلت بندی و سقف و همچنین ۲۰۰ واحد نازک کاری و مراحل پایانی خود را طی می کند.

رییس اداره راه و شهرسازی گناباد هم گفت: از مجموع ۱۳ هزار و ۶۰۰ نفر که تاکنون برای طرح نهضت ملی مسکن مناطق شهری گناباد ثبت نام کردند، شرایط نخست ۱۰ هزار و ۶۰۰ نفر تایید و افزون بر ۶ هزار نفر هم تایید نهایی شدند.

سعید خواجه افزود: بیش از ۴۰۰ هکتار زمین در یک سال گذشته برای اجرای نهضت ملی مسکن به محدوده مناطق شهری و روستایی این شهرستان الحاق شد، در حالیکه از ابتدای انقلاب تا آغاز به کار دولت سیزدهم تنها ۷۵ هکتار زمین به محدوده این شهرستان الحاق شده بود.

مرکز شهرستان گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • سمنان پیشرو در نهضت ملی مسکن/ ۱۹ هزار واحد مسکونی در دست ساخت است
  • تحویل واحدهای مسکن ملی به متقاضیان تا پایان امسال
  • ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در سه نوع برای تمام اقشار
  • اجرا ۲۰ هزار میلیارد تومان پروژه در سازمان ملی مسکن
  • واگذاری ۱۱۰۰ قطعه زمین نهضت ملی مسکن به متقاضیان گنابادی
  • ۱۱۰۰ قطعه زمین نهضت ملی مسکن به متقاضیان گنابادی واگذار شد
  • آغاز ساخت هزار و ۶۸۰ واحد مسکونی در مراغه
  • آغاز ساخت یک هزار و ۶۸۰ واحد مسکونی در مراغه
  • جزئیات مصوبه ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بهای مسکونی
  • ۳۵ هزار واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی واگذار شد