سالار عقیلی در شب تولدش خواند
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۴۹۸۳۲
خبرگزاری آریا - ضبط تیتراژ پایانی سریال تلویزیونی «وارش» به کارگردانی احمد کاوری شب گذشته با حضور سالار عقیلی و پیمان خازنی به پایان رسید.
به گزارش خبرگزاری آریا، این خواننده سرشناس کشورمان درباره این همکاری گفت: همزمان با دیدن بخش هایی از این سریال و حضور پیمان خازنی در مقام آهنگ ساز علاقه مند شدم این پیشنهاد را بپذیرم.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
وی درباره اینکه این روزها خواننده های موسیقی سنتی به سمت خواندن آثاری با درون مایه پاپ رفته اند اظهار داشت: استادانی چون زنده یاد غلامحسین خان بنان و محمدرضا شجریان بیشتر از نیم قرن در یک مسیر هنری گام برداشته اند و همین موجب ماندگاری نام و آثارشان شد. در مسیر ماندن خیلی مهم است و من هم تلاش می کنم مسیری را که از آغاز آموختهام پی بگیرم و طبق همان زیباییشناسی پیش بروم. پیمان خازنی که پیش از این آلبوم به «یاد من باش» را با سالار عقیلی روانه بازار کرده است درباره این همکاری گفت: من به واسطه کامبیز دارابی مجری طرح به این پروژه دعوت شدم و پس از تماشای قسمت های اولیه سریال وارش متوجه شدم که با یک سریال کاملاً ایرانی مبتنی بر اصالت های فرهنگی مواجهم که در دل آن پرداختن به فرهنگ ایرانی در چند دهه اهمیت فراوانی دارد. این مسئله علاوه بر جذابیت های پنهانش چالش های بزرگی برای من داشت.
این آهنگساز در خصوص بافت موسیقایی اثرش افزود: در تیتراژ آغازین و پایانی این سریال از ژانر موسیقی ارکسترال بهره بردهام. دلیلش هم این بود که ماجراهای رخ داده در وارش مربوط به دهه های 20 تا 60 شمسی است و طبیعی است که در چنین حالتی تاریخ و حماسه پررنگ می شوند. برای ساخت موسیقی چنین اثری لازم است علاوه بر استفاده از سازهای ارکستر سمفونیک رویکردی ملی و هویتی داشت. نمونه بارز چنین آثاری بدون هیچ تشبیه و مقایسهای در آثار زنده یاد استاد مرتضی حنانه و جناب استاد فرهاد فخرالدینی قابل ملاحظه است.
پیمان خازنی در پایان با ابراز خرسندی از همکاری جدیدش با سالار عقیلی گفت: «وارش» یک سریال ایرانی به تمام معناست و من این ایرانی بودن و اصیل رفتار کردن را در کاراکتر هنری سالار عقیلی احساس کردم. پس به نظرم رسید که ایشان بهترین گزینه برای خوانندگی تیتراژ این سریال هستند.
موسیقی تیتراژ سریال وارش در استودیو هنر و با میکس و مسترینگ پیام سوری انجام شده است.
منبع: خبرگزاری آریا
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۴۹۸۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
وقتی «خانه خدا» سینماها را شلوغ کرد
همزمان با آغاز سفر عمره زائران ایرانی و در آستانه فرارسیدن موسم حج، از فیلم مستندی میتوان یاد کرد که حدود ۶ دهه قبل، از خانه خدا و مناسک حج ساخته شد و تماشاگران زیادی را به سینماها کشاند.
به گزارش ایسنا،مستند «خانه خدا» محصول ۱۳۴۵ است که به عنوان اولین مستند جدی ایران و به باور برخی، کاملترین سند سینماییِ جهان درباره مناسک حج - تا زمان ساخت فیلم - شناخته میشود.
«خانه خدا» فیلمی منحصر به فرد درباره مراسم و مناسک حج و از نخستین فیلمهای مستند است که در سال ۱۳۴۵ در سینماهای تهران و چند شهر دیگر به نمایش عمومی درآمد و با اقبال گسترده مردم روبهرو شد. این مستند حتی توانست به بازارهای جهانی راه پیدا کند و در بخش گستردهای از کشورهای مسلمان به نمایش درآید.
درباره نحوه تولید «خانه خدا» ابهامات زیادی وجود دارد. پژوهشگران مختلف در نوشتههای خود، اطلاعاتی ضد و نقیض، درباره عوامل این مستند ارائه دادهاند. برخی مونتاژ فیلم را نتیجه کار ابراهیم گلستان دانستهاند و تعدادی نیز نام ابوالقاسم رضایی و جلال مقدم را به عنوان تدوینگر آوردهاند. در برخی منابع پژوهشی گفتار فیلم را از آنِ ابراهیم گلستان میدانند حال آن که نظر محقّقانی دیگر بر آن است که روایت اولیه را محمود سعادت و حمزه رحمانی نوشتهاند و گلستان تنها متن آن دو را بازنگری و ویرایش کرده است. حتی در مورد کارگردان فیلم هم اتفاق نظر وجود ندارد. در عنوانبندی نام کارگردان نیامده و شاید همین سبب شده برخی این عنوان را به جلال مقدم منتسب کنند.
درباره این مستند محمد تهامینژاد گفته است: «از زمان تولید «خانه خدا» تا کنون همواره این پرسش مطرح شده که کارگردان این فیلم چه کسی بوده؛ این در حالی است که در تیتراژ فیلم، از اشاره مستقیم به این عنوان پرهیز شده و تهیهکننده (استودیو ایرانفیلم که محل فعلی خانه سینماست) ترجیح داده هیچ اسمی از کارگردان نباشد.
سالها قبل، جلال مقدم در گفتوگویی با مجله «نگین» گفته بود این فیلم کارگردان مشخصی نداشته و به همین دلیل نام کسی در تیتراژ قید نشده است اما نکته اینجاست که در نسخه ویدیویی این فیلم و در تیتراژ انگلیسی آن که سالها قبل در آمریکا توزیع شد، نام ابوالقاسم رضایی به عنوان کارگردان و جلال مقدم به عنوان مشاور تهیهکننده قید شده است. همچنین در نامهای که در حاشیه یکی از نمایشهای محدود این فیلم (درخانه شهریاران جوان) توسط زندهیاد نعمت حقیقی فرستاده شد به صراحت به این نکته تاکید و اشاره شده بود که فیلم «خانه خدا» متعلق به ابوالقاسم رضایی و ساخته اوست.»
در این زمینه بخوانید:
بالاخره «خانه خدا» را چه کسی ساخته است؟
گفته شده است که ابوالقاسم رضایی چهار فیلمبردار (احمد شیرازی، محمود ایثاری، عباس دستمالچی و نعمت حقیقی) را با تجهیزات کامل به عربستان سعودی برد و هر یک از آنها جدا از هم صحنههایی را روی نوار سلولویید ضبط کردند؛ بدون آن که سهم هر یک پس از تدوین فیلم مشخص باشد. در تیتراژ این فیلم که ابتدا با آوازی از علی بهاری آغاز میشود اسامی همه عوامل با عنوان "حاجی" ذکر شده است.
از مستند «خانه خدا»، نگاتیوی باقی نمانده و چند سال قبل از روی پزیتیوهای بهجامانده از آن، نسخهای به سفارش فیلمخانه ملی ایران در «شرکت پیشگامان سینمای آریا» ترمیم و بازسازی شد که در بهار سال ۱۳۹۶ در جشنواره جهانی فیلم فجر به نمایش درآمد و دو سال بعد هم کانون فیلمِ خانه سینما با برگزاری یک نشست تخصصی آن را دوباره نمایش داد.
در طول این سالها چنین فیلمی با این ویژگیها و با تغییرات ایجاد شده در مکانهای برپایی مناسک حج ساخته نشده، در صورتی که براساس برخی منابع مستند «خانه خدا» گویا به ۸۲ کشور فروخته شده بود و تولیدی بسیار سودآور محسوب میشده است.
در ادامه بخشی از مراحل بازسازی مستند «خانه خدا» را که در فیلمخانه ملی ایران انجام شده و نسخه کامل آن در فضای مجازی موجود است، مشاهده میکنید:
انتهای پیام