Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مرکزی معاون هماهنگی و نظارت اقتصادی و زیربنایی معاون اول رئیس جمهوری گفت: مسئولان استانی باید از تمام ظرفیت و اختیارات خود در استان جهت رفع مشکلات واحدهای صنعتی استفاده کنند.

سعید شیرکوند در ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان مرکزی اظهار کرد: استان مرکزی به ویژه شهر اراک یکی از کانون‌های صنعتی کشور بوده و هست و وقتی صحبت از کارخانجات مهم و اساسی به میان می آید، نام اراک در کنار آنها قرار می‌گیرد برای مثال در بیشتر گزارشات واحدهای صنعتی نام آذرآب اراک به عنوان یک واحد صنعتی بزرگ ذکر می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به شرایط ایجاد شده برای کارخانجات مهم اراک از جمله واگن پارس، آذرآب و هپکو، چگونگی به زانو درآمدن قول‌ها و وعده‌ها در رابطه با این کارخانجات آنهم در عرض حدود سه ماه، قابلیت بررسی در حد نوشتن یک پایان نامه را دارد.

معاون هماهنگی و نظارت اقتصادی و زیربنایی معاون اول رئیس جمهوری بیان کرد: مسائل مربوط با امور مالیاتی، بیمه تامین اجتماعی و برخی از بانک‌های عامل از مشکلات مشترک هپکو، آذرآب و واگن پارس است که باید برای رفع آنها برنامه‌ریزی کرد.

شیرکوند با بیان اینکه مسئولان استانی باید از تمام ظرفیت و اختیارات خود در استان جهت رفع مشکلات واحدهای صنعتی استفاده کنند، ادامه داد: البته باید با بررسی چگونگی بروز این مشکلات راه را برای ایجاد مشکلات بعدی برای این واحدها یا سایر واحدها مسدود کرد که این مهم نیازمند یک مدیریت جهادی است تا تغییر نگاه به این مسائل به عنوان یک مورد ضروری مورد توجه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: ریاست قوه قضاییه و مقام معظم رهبری بر رونق تولید و نگاه ویژه دستگاه‌ها به این بخش، تاکید ویژه داشته و دارند اما با این حال بازهم کارشکنی‌هایی از سوی برخی دستگاه‌ها انجام و سبب سنگ‌اندازی در راستای فعالیت واحدهای تولیدی می‌شود.

معاون هماهنگی و نظارت اقتصادی و زیربنایی معاون اول رئیس جمهوری خاطرنشان کرد: در راستای رفع مشکلات واحدهای تولیدی بزرگ در اراک، در گذشته برخی وزرا به استان سفر کرده و در راستای گره گشایی اقداماتی انجام داده‌اند، اما ظاهرا این گره‌گشایی‌ها هم‌آهنگ و هم راستا با هم نبودند به همین سبب ناچار به تشکیل جلسه‌ای در حضور معاون اول رئیس جمهوری به منظور بررسی ابعاد مختلف این مشکلات شدیم.

شیرکوند تاکید کرد: مشکلات و مسائل واحدهای بزرگ صنعتی اراک شامل هپکو، آذرآب و واگن پارس دوشنبه جاری در نشستی به ریاست معاون اول رئیس جمهور بررسی و تصمیم نهایی اتخاذ می‌شود.

وی افزود: امیدواریم بتوانیم با همکاری تمام دستگاه‌ها و همفکری در وهله نخست، تکلیف مالکیت و مدیریت این دستگاه‌ها را روشن کرده تا شرایطی ایجاد شود که امکان شنیدن اخبار ناگوار از استان مرکزی و اراک به حداقل و صفر برسد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۰۵۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی و رفع مشکلات ۱۷ طرح تولیدی و صنعتی چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛معاون امور صنایع اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت استان گفت: مشکلات ۱۷ طرح تولیدی و صنعتی مرتبط با چرخه اقتصادی این استان بررسی و رفع این مشکلات مصوب شد.
بهنام خسروی افزود: بیشترین مشکلات این طرح‌های تولیدی و صنعتی با بانک‌ها، شرکت شهرک‌های صنعتی و شرکت آب منطقه‌ای استان بود.
وی افزود: پس از بررسی‌های کارشناسی و تصمیم‌گیری مسئولان چهارمحال و بختیاری زمینه رفع مشکلات این طرح‌ها فراهم و راهکار‌های عملیاتی برای اجرای آن مصوب شد.
خسروی گفت: در این راستا وضعیت تسهیلات بانکی ۲ طرح تولیدی و صنعتی در چهارمحال و بختیاری تعیین‌تکلیف شد.
وی یادآور شد: همچنین با تصمیم اعضای ستاد تسهیل و رفع موانع تولید چهارمحال بختیاری مشکلات سه طرح تولیدی و صنعتی دیگر رفع شد که باعث تکمیل و بهره‌برداری از این طرح‌ها در آینده‌ای نزدیک می‌شود.
هم اکنون در این استان بیش از هزار واحد صنعتی در حال فعالیت است که ۳۶ واحد از این مجموعه واحد‌های بزرگ و دارای اشتغال بالای ۱۰۰ نفر و ۳۲ واحد متوسط با اشتغال بین ۵۰ تا ۱۰۰ نفر و بقیه واحد‌های صنعتی کوچک هستند.
تاکنون با صدور بیش از ۲ هزار جواز تأسیس و افزون بر ۴۰۰ طرح با سرمایه گذاری بالای ۶۰ درصد طرح‌های صنعتی اجرایی شده که برای کمک به تکمیل این طرح گام‌های بلندی برداشته شده است.

دیگر خبرها

  • بررسی و رفع مشکلات ۱۷ طرح تولیدی و صنعتی چهارمحال و بختیاری
  • افزایش تخصیص ارز به واحدهای تولیدی اردبیل
  • صنعتگران اردبیلی در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادرات ایران
  • کمک به رفع مشکل واحدهای تولیدی
  • صادرات ۹ میلیارد دلاری استان تهران
  • یک واحد تولیدی راکد بعد از ۱۰ سال در دشتستان احیا شد
  • ابتکار جدید یک هسته فناور در سوددهی واحدهای صنعتی
  • بازگشت ۴ هزار واحد تولیدی به چرخه صنعت
  • بررسی مشکلات چند واحد تولیدی در شهرک صنعتی بوکان
  • فاز توسعه ۶۰ هکتاری شهرک صنعتی اردبیل آماده بهره‌برداری است