Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرهنگ ابراهیم حسن آبادی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: با تاکید دادستان کل کشور و دادستان‌های استان‌ها اجرای این حکم‌های معوق در دستور کار قرار گرفته است و امیدواریم تا پایان سال بیشتر این حکم‌ها اجرا ‌شود.

وی بیان کرد: درمدت ۱۱ ماه گذشته با همکاری نیروی انتظامی ۲۱ فرمانده یگان حفاظت استان‌های کشور معرفی شده‌اند و تلاش می‌شود تا پایان سال جاری برای همه استان ها فرمانده یگان حفاظت اموراراضی معرفی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسن آبادی تاکید کرد: یگان حفاظت امور اراضی وظیفه صیانت و پاسداری از اراضی کشاورزی را برعهده دارد که این امر فقط با همکاری آحاد مردم و همه سازمان‌ها امکان پذیر نیست.

وی گفت: دستگاه قضا و نیروی انتظامی از جمله دستگاه‌هایی هستند که در اجرای قانون و حفاظت از اراضی کشاورزی می‌توانند به عنوان بازوی اجرایی نقش اساسی و کلیدی داشته باشند.

فرمانده یگان حفاظت سازمان امور اراضی کشور ادامه داد: امنیت یک موضوع فرابخشی و محصول اجتماعی است و برای داشتن امنیتی پایدار نیازمند مشارکت همه آحاد مردم و سازمان‌ها هستیم.

وی گفت: برای رسیدن به امنیت پایدار در بخش کشاورزی بایستی از همه ظرفیت‌ها همچون خدمات جهاد کشاورزی مثل کانون کشاورزان خبره و انجمن‌های صنفی و همیاران افتخاری پلیس در ناجا به عنوان «حافظان زمین»، «حافظین کشاورزی» یا «زمین بان» بهره‌مند شویم.

حسن‌آبادی ادامه داد: از مساحت ۱۶۵میلیون هکتاری زمین در کشور نزدیک به ۱۸ تا ۱۹ میلیون هکتار معادل ۱۴ درصد از این مساحت امکان بهره‌برداری و قابلیت کشاورزی دارد براین اساس ایران در زمینه خاکی که بتواند امنیت غذایی را تامین، حفظ و افزایش دهد با محدودیت روبرو است، پس اگر خاک را حفظ نکنیم در آینده دچار مشکل می‌شویم.

وی ادامه داد: در زمان حاضر ۴۰۰ دستگاه خودرو واکنش سریع و خط ۱۳۱ دراختیار یگان حفاظت از امور اراضی کشور است که با گرفتن اخبار تغییر کاربری اراضی از مردم با این خودروها امکان اعزام به محل و شناسایی فراهم می‌شود و اگر تغییر کاربری خلاف مقررات انجام شده باشد براساس تبصره ۲ ماده ۱۰ دستور قلع بنا در دستور کار قرار می‌گیرد که در این ارتباط تاکنون در استان بوشهر ۱۷۲مورد شناسایی و اقدام شده‌است.

حسن آبادی، یکی از زیرساخت‌های فعالیت این یگان را جذب سرباز از طریق ستاد کل نیروهای مسلح دانست و گفت: این یگان جوان و تازه تاسیس است که از پایان سال گذشته فعالیت خود را آغاز کرده‌است.

فرمانده یگان حفاظت امور اراضی کشاورزی کشور افزود: یگان حفاظت می‌تواند خدمت عملی خودش را در حفاظت صیانت و پاسداری اراضی را به نحو احسن با مشارکت همه آحاد مردم و سازمان‌ها انجام دهد.

وی یکی از راه‌ها برای جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی را شناسایی بنگاه‌های معاملات ملکی غیرمجاز دانست و افزود: این بنگاه‌ها زمینه وقوع جرم را ایجاد می‌کنند و مراکزی که بدون مجوز اقدام به فروش و قطعه قطعه کردن اراضی می‌کنند از طریق اماکن نیروی انتظامی و اتاق اصناف شناسایی و پلمب شوند.

برچسب‌ها بوشهر سازمان امور اراضی کشور زمین خواری یگان حفاظت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر سازمان امور اراضی کشور زمین خواری یگان حفاظت بوشهر سازمان امور اراضی کشور زمین خواری یگان حفاظت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۵۹۱۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای مدیریت تلفیقی در ۳۰۰۰ هکتار زمین کشاورزی مازندران

سرپرست مدیریت حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران از اجرای طرح مدیریت تلفیقی (ICM) در سه هزار هکتار شالیزار مازندران به منظور تولید برنج سالم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، فرید بیگی، امروز _دوشنبه دهم اردیبهشت_ در جلسه ستاد گیاه پزشکی استان مازندران در ساری از اجرای روش مدیریت تلفیقی (ICM) در اراضی کشاورزی مازندران خبر داد و اظهار کرد: این روش با اهداف حاصل‌خیزی خاک، مدیریت آفات و بیماری‌ها، مدیریت آب، تناوب زراعی، کنترل علف‌های هرز و استفاده بهینه از نهاده‌های کشاورزی است.

وی افزود: برای تولید محصول سالم برنج به روش مدیریت تلفیقی (ICM)، مصرف بهینه کود، استفاده از تله‌نوری و مبارزه مکانیکی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

سرپرست مدیریت حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران از اجرای این طرح در سه هزار هکتار اراضی شالیزاری استان به‌منظور تولید برنج سالم خبر داد و گفت: این برنامه سال گذشته در ۱۴۰ هکتار اراضی شالیزاری مازندران اجرا شد.

بیگی با اشاره به اینکه بیماری زنگ زرد از جمله بیماری‌های مهم مزارع گندم است، تصریح کرد: تاکنون با بیماری زنگ زرد در ۱۹ هزار هکتار مزارع گندم استان مبارزه شیمیایی شد.

وی با تاکید بر اهمیت مبارزه با آفت شپشک توت روی کیوی یادآور شد: به لزوم مبارزه با این آفت و دریافت گواهی ارتقای سلامت کیوی (کد QR) دستور کار قرار گرفت که وجود این آفت مانع صادرات کیوی به خارج از کشور می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه با توجه به شرایط مناسب آب و هوایی سال گذشته برای فعالیت آفت مگس مدیترانه‌ای و شکار آفت در سال قبل و ادامه این شرایط مطلوب در سال جاری، مبارزه با مگس میوه با اولویت کانون‌کوبی مورد تاکید است، عنوان کرد: سال گذشته مبارزه شیمیایی با مگس میوه در ۵۰ هزار هکتار و مبارزه غیرشیمیایی با این آفت نیز در ۱۰۱ هزار هکتار از باغ‌های استان انجام و ۱۳۷ هزار مگس به‌وسیله تله‌های فرمونی و جلب‌شونده در ایستگاه‌های پیش‌آگاهی استان شکار شد.

کد خبر 749095

دیگر خبرها

  • ۵۵۰ هزارهکتار اراضی زراعی آذربایجان غربی دارای سند تک برگ شده اند
  • هرگونه استعلام تفکیک اراضی در سامانه استعلامات ثبتی انجام شود
  • اجرای مدیریت تلفیقی در ۳۰۰۰ هکتار زمین کشاورزی مازندران
  • حفاظت از اراضی کشاورزی با مشارکت مردم و دستگاه‌های ذی‌ربط امکان‌پذیر است
  • حفاظت از اراضی کشاورزی با مشارکت مردم و دستگاه‌های ذیربط امکان‌پذیر است
  • واگذاری ۱۹ هزار هکتار از اراضی ملی برای اجرای طرح‌های کشاورزی
  • ۸۴۲ هکتار از اراضی ملی به شهرک‌های صنعتی و کشاورزی واگذار شد
  • تضمین امنیت سرمایه گذاری و غذایی از اثرات بارز رفع تداخلات است
  • رفع تصرف ۲۰ هزار متر مربع از اراضی دولتی در گتوند
  • قیمت گذاری 15 پرونده امور زمین در عباس آباد