Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-05@21:21:37 GMT

بی‌اعتنایی اصلاح‌طلبان به درخواست خاتمی

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۷۷۱۰۲

بی‌اعتنایی اصلاح‌طلبان به درخواست خاتمی

یک فعال سیاسی بابیان اینکه دو جریان اصلاح‌طلب و اصولگرا حضور کمرنگی در فرآیند ثبت نام‌های مجلس داشتند، تصریح کرد: هرچه افراد معتبرتر و دارای سرمایه اجتماعی بیش‌تری در مجلس حضور پیدا کنند آن مجلس کارآمدتر خواهد بود.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، محمود میرلوحی با بیان اینکه "فضای انتخاباتی در دوران ثبت‌نام‌ها مقداری سرد بود" اظهار کرد: گرچه از حیث عدد ظاهرا تعداد داوطلبین حضور در مجلس شورای اسلامی بیش‌ از دوره‌های پیش است؛ اما چهره‌های شناخته شده دو جناح سیاسی کشور،‌ هم اصولگرایان و هم اصلاح طلبان در این مرحله حضور کمرنگی داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: مجلس از جاهایی است که باید سهم جوانان و زنان را در اولویت دانست، از سوی دیگر همواره در همه جای دنیا چهره‌های شناخته شده سیاسی بر صندلی‌های مجلس می‌نشینند. به نظر می‌رسد امسال این اولویت‌ها اصلا در نظر گرفته نشده و نمی‌شود.

وی در ادامه به اهمیت جایگاه مجلس و احاطه آن بر بستر سیاسی-اجتماعی اشاره کرد و گفت: هرچه افراد معتبرتر و دارای سرمایه اجتماعی بیش‌تری حضور پیدا کنند آن مجلس کارآمدتر خواهد بود.

این عضو حزب اتحاد ملت گفت: تا جایی که می دانم حتی وقتی آقای خاتمی به عده‌ای گفتند تا در عرصه انتخابات حضور پیدا کنند هم آنان حاضر نشدند ثبت‌نام کنند. نه فقط اصلاح‌طلبان که حضور اصولگرایان هم سرد بود، لاریجانی و امثال او نیامدند.

میرلوحی در ارتباط با این موضوع که کدام یک از جناح های سیاسی می‌توانند کرسی‌های بیش‌تری در مجلس به دست آوردند، گفت: این موضوع خیلی مبهم است. اصل صلاحیت‌ها که هنوز معلوم نیست. امیدواریم شورای‌نگهبان تغییری در رویکردهایش بدهد.

وی ادامه داد: جواز ورود اصولگرایان از قبل برای انتخابات صادر شده و دغدغه‌ای ندارند، اما اصلاح‌طلبان دغدغه دارند که سه ماه مانده به انتخابات موقعیتشان چگونه می‌شود. اصللاح‌طلبان نمی‌دانند آیا جواز ورود به انتخابات را دارند یا رد شدند؟

وی در پایان گفت: اگر تلاش شود که انتخابات رقابتی برگزار شود و سعی کنند همه کسانی که در چارچوب قانون اساسی هستند تایید صلاحیت شوند می‌توان به آینده این انتخابات امید داشت. امسال از شور انتخاباتی خبری نیست؛ مراسم‌های ۱۶ آذر را ببینید. آقای جلیلی رفتند دانشگاه شهید بهشتی تعداد خیلی محدودی از دانشجویان به آن جلسه رفتند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: انتخابات مجلس یازدهم آنفلوانزا استان تهران جنوبی بودجه 99 پست پلاس عبدالمالک ریگی جشنواره سینماحقیقت لیلا واثقی پایتخت 6 پوکی استخوان میرلوحی اصلاح طلبان انتخابات مجلس محمد خاتمی ثبت نام چهره های شاخص انتخابات مجلس یازدهم آنفلوانزا استان تهران جنوبی بودجه 99 پست پلاس عبدالمالک ریگی جشنواره سینماحقیقت لیلا واثقی پایتخت 6 پوکی استخوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۷۷۱۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس در استان اردبیل آشنا شوید

دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه پارس آباد،اصلاندوز، بیله سوار هم‌مان با سراسر کشور در استان اردبیل برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان اردبیل هم‌زمان با سراسر کشور در یازدهم اسفند سال ۱۴۰۲ در پنج حوزه انتخابیه استان برگزار شد و با اعلام نتایج رسمی منتخبان مردم در چهار حوزه انتخابیه استان به‌صورت رسمی و قطعی مشخص شد و فقط در حوزه انتخابیه پارس‌آباد، اصلان‌دوز، بیله سوار با کسب نکردن حد نصاب توسط نامزدهای انتخاباتی این دوره انتخابات به دور دوم کشیده شد.

در حوزه انتخابیه پارس‌آباد، اصلان‌دوز، بیله‌سوار، ابراهیم فهیمی گیگلو با کسب ۱۸ هزار و ۴۷۲ رأی و امیدعلی رعنایی با کسب ۱۷ هزار و ۶۳۲ رأی در دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی هم‌زمان با دیگر نقاط کشور به رقابت خواهند پرداخت.

امیدعلی رعنایی متولد سال ۱۳۴۶ بیله‌سوار و پاسدار بازنشسته با ۲۵ درصد جانبازی از سال ۱۳۶۰ با عضویت در بسیج و سپاه، از رزمندگان دوران دفاع مقدس به شمار می‌رود.

وی که دانش‌آموخته مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد رشته علوم سیاسی است، سه جلد کتاب تألیف کرده و در دانشگاه محقق اردبیلی، دانشگاه فرهنگیان و پیام نور، دانشگاه آزاد اسلامی و علوم پزشکی اردبیل و چند مرکز آموزش عالی سابقه تدریس دارد، مربی عقیدتی و هادی سیاسی سپاه استان در تدریس دروس سیاسی و تاریخ معاصر ایران و تحلیل سیاسی بوده و به عنوان کارشناس سیاسی و جنگ نرم در مرکز فرهنگی قفقاز فعالیت داشته است.

رعنایی، مسئول فرهنگی و اجتماعی سپاه بیله‌سوار، مسئول امور مربیان عقیدتی سیاسی سپاه کرج، مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان اردبیل، مسئول تأیید محتوای و نظارت بر امور فرهنگی سپاه استان، مسئول سیاسی تیپ ۳۷ حضرت عباس (ع) سپاه استان، سردبیر ماهنامه سبلان سپاه استان و دبیر جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی استان اردبیل هم بوده است.

ابراهیم فهیمی گیگلو متولد ۱۳۴۴ در شهرستان اصلاندوز دانش آموخته مقطع کارشناسی در رشته مدیریت دولتی و علوم پایه و مقطع کارشناسی ارشد در رشته حقوق عمومی از دانشگاه علامه طباطبایی است.

وی از اعضای حزب جمهوری اسلامی ایران و حزب موتلفه اسلامی، قائم مقام شورای هماهنگی نیروهای انقلاب اسلامی مناطق ۹ و ۱۴ تهران، عضو شورا و مسئول هماهنگی و سرناظر حوزه‌های انتخابیه مناطق تهران در شورای نگهبان بوده و فعالیت مستمر در بسیج سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و حضور داوطلبانه در جبهه داشته است.

فهیمی گیگلو عضو فعال در انجمن اسلامی آموزش و پرورش استان تهران و اتحادیه انجمن‌های اسلامی آذربایجان شرقی و اردبیل بوده و فعالیت در بسیج دانشجویی، تشکل‌های جامعه اسلامی دانشگاه‌ها و بسیج عشایری را در سابقه خود دارد.

وی پیش از این، مدیر حقوقی اداره کل هماهنگی و نظارت بر هیأت‌های رسیدگی به تخلفات اداری کارمندان و شهرداری‌های استان تهران، رئیس گروه هیأت تجدید نظر و رسیدگی به تخلفات اداری کارمندان شهرداری تهران، مدیر دفتر وزیر آموزش پرورش در دولت نهم، مدیر هماهنگی امور هیأت‌های امنای وزارت آموزش و پرورش، مشاور نمایندگان مجلس شورای اسلامی طی سنوات متمادی و مدیر راه اندازی شرکت‌های تولید کشاورزی و دامپروری، عمرانی، بازرگانی بوده است.

به گزارش ایمنا، هیچ‌کدام از این دو نامزد انتخاباتی سابقه نمایندگی در مجلس شورای اسلامی را نداشته است.

کد خبر 750695

دیگر خبرها

  • اصلاح‌طلبان؟ خیر، متشکرم!
  • ادعای‌های متعارض اصلاح‌طلبان در خصوص انتخاب هیئت رئیسه مجلس/ از نگاه چپ‌ها قالیباف با پایداری ائتلاف می‌کند یا با اعتدالی‌ها؟
  • حال و هوای انتخاباتی در ۱۵ استان
  • درخواست انتخاباتی یک نماینده مجلس از مردم
  • با نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس در استان اردبیل آشنا شوید
  • ردادی: مردم با حضور در انتخابات مجلسی قوی را رقم بزنند
  • افغانستانی‌ها بمانند یا بروند؟!/ ردّ پای ۲۰ ساله لیدر اصلاح‌طلبان در مشکلات مردم و ایران
  • افغانستانی‌ها بمانند یا بروند؟!/ ردّ پای 20 ساله لیدر اصلاح‌طلبان در مشکلات مردم و ایران
  • آنچه باید درباره انتخابات 21 اردیبهشت‌ بدانید | معرفی 6 فهرست انتخاباتی در دور دوم
  • نباید از اهمیت مشارکت در دور دوم انتخابات غافل شد