Web Analytics Made Easy - Statcounter

بزرگداشت مرحوم موسوی‌قهار در خانه مداحان، اجرای سوگواره «یاس نبوی» در ۲ هزار بقعه، امام‌زاده و مسجد شاخص کشور و آغاز دور جدید مدیریت در مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ازجمله اخبار قرآن و معارف در ۲۴ آذرماه است.

به گزارش خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، آنچه در ادامه می آید مروری است بر مهمترین اخبار این حوزه در بیست و چهارمین روز از آذرماه ۹۸:

 

اجرای سوگواره «یاس نبوی» در ۲ هزار بقعه، امامزاده و مسجد شاخص کشور

 

 

حجت الاسلام «محمد نوروزپور» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان از اجرای سوگواره ملی «یاس نبوی» همزمان با ایام فاطمیه خبر داد و اظهار کرد: این طرح به مناسبت ایام فاطمیه (از فاطمیه اول تا فاطمیه دوم) در بقاع متبرکه، امامزادگان و مساجد شاخص سراسر کشور اجرا می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اجرای این طرح در دو هزار مسجد و امامزاده سراسر کشور، افزود: این طرح به منظور آشنایی با شخصیت و سیره حضرت فاطمه(س) در ایام فاطمیه اجرا می شود، ضمن اینکه به امامزادگان و بقاع متبرکه سراسر کشور نیز در راستای اجرای این طرح مبلغ اعزام می شود تا به معرفی ابعاد شخصیتی و سیره و سبک زندگی فاطمی بپردازند.

 

وی با اشاره به اجرای این طرح به مدت ۲۰ روز در اماکن مذهبی، تاکید کرد: برپایی خیمه های معرفت، برپایی نمایشگاه های فرهنگی در جوار امامزادگان و عرضه کتاب هایی که درباره حضرت فاطمه(س) تالیف شده و همچنین عرضه محصولات فرهنگی و نرم افزارهای مرتبط با آن حضرت(س) نیز ذیل این سوگواره ملی انجام می شود.

 

یادبود مرحوم موسوی‌قهار در خانه مداحان

 

 

جلسه هفتگی خانه مداحان اهل بیت(ع) به مناسبت یادبود مرحوم «سید قاسم موسوی قهار»، ذاکر اهل بیت(ع) و مناجات خوان معروف، روز چهارشنبه، ۲۷ آذرماه از ساعت ۷ تا ۱۰ صبح برگزار می‌شود.

 

براساس این گزارش، این مراسم به سرپرستی غلامرضا سازگار، بیان حدیث توسط یدالله بهتاش و نظامت مهدی آصفی و سیدعلی سادات رضوی برگزار می‌‌شود.

 

گفتنی است، خانه مداحان اهل بیت(ع) واقع در میدان سپاه، بعد از پل چوبی، چهاراره فخرآباد، خیابان شهید مشکی است.

 

بازگشت نفر دوم مسابقات بین‌المللی قرآن تونس به کشور

 

«حسین پورکویر»، نماینده کشورمان در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم تونس بامداد امروز (یکشنبه، ۲۴ آذرماه) با استقبال جمعی از مسئولان و فعالان قرآنی وارد کشور شد.

 

مهدی قره شیخلو، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف، سید‌علی سرابی، قائم مقام شورای عالی قرآن، علی صالحی متین مدیر آموزش و ارزیابی شورای عالی قرآن، علی قاسم‌آبادی معاون نظارت شورای عالی قرآن و حسن مهری از مدیران مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه باحضور در فرودگاه امام خمینی (ره) از پورکویر استقبال کردند.

 

پورکویر در رشته قرائت این مسابقات شرکت کرده بود که مقام دوم رقابت‌ها را از آن خود کرد. وی در حالی به این مقام رسید که اختلافش با نفر اول تنها ۹ صدم نمره بود.

 

پور کویر به دلیل کسب رتبه برتر در مسابقات سراسری قرآن کریم جواز حضور در مسابقات بین‌المللی قرآن تونس را کسب کرد.

 

 

در این دوره از رقابت‌ها نمایندگان الجزایر و ترکیه اول و سوم شدند. همچنین در رشته حفظ کل قرآن نمایندگان لیبی، الجزایر و عربستان اول تا سوم شدند. البته امسال از جمهوری اسلامی ایران برای اعزام حافظ قرآن به این مسابقات دعوت به عمل نیامد.

 

تاکنون امین پویا، شهید حسن دانش و مهدی شایق موفق به کسب مقام اول این رقابت‌ها در رشته قرائت شده‌اند، همچنین آقایان سیدمحمد کرمانی و محمدحسن موحدی مقام دوم این مسابقات را در کارنامه دارند و محمود نوروزی در این مسابقات سوم شده است. البته در رشته حفظ این مسابقات تاکنون هیچ یک از نمایندگان کشورمان مقامی کسب نکرده‌اند.

 

معرفی برترین‌های جشنواره «میرداماد» با حضور آیت‌الله رئیسی

 

 

اختتامیه هفتمین دوره جشنواره علمی پژوهشی میرداماد، امروز (یکشنبه، ۲۴ آذرماه) از ساعت ۹ صبح در محل مسجد امام رضا(ع) واقع در مدرسه علمیه امام خمینی (ره) تهران آغاز شده است.

 

بنابر این گزارش، آیت الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضائیه سخنران اصلی این آیین است.

 

ببنا بر این گزارش، معرفی مقالات برتر طلاب مدرسه علمیه امام خمینی(ره) و تقدیر از طلاب برتر این مدرسه از جمله برنامه های این آیین اختتامیه است.

 

آغاز دور جدید مدیریت در مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی

 

 

طی حکمی حضرت آیت الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی، حجت‌الاسلام «حمید شهریاری» را به دبیرکلی مجمع تقریب مذاهب اسلامی منصوب کردند.

 

متن حکم رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب حجت‌الاسلام آقای حاج شیخ حمید شهریاری دامت توفیقاته

به پیشنهاد شورای عالی مجمع تقریب مذاهب اسلامی جنابعالی را که بحمدالله از دانش و تجربه‌ی لازم برخوردار می باشید به دبیرکلی آن مجمع منصوب میکنم و امیدوارم در ادامه‌ی تلاشهائی که در مدیریتهای پیشین به کار رفته، جناب‌عالی نیز به توفیقات بزرگ دست یابید. امروز نشانه‌های ناکامیِ سیاست‌های تفرقه‌افکن میان برادران مسلمان بیش از همیشه مشهود است، و این در حالی است که تلاش استکبار جهانی برای ایجاد تفرقه در دهه‌های اخیر بیش از همیشه بوده است. بحمدالله  امروز در سراسر جهان اسلام عقلانیت برخوردار از هدایت الهی، نخبگان و فرزانگان و خیرخواهان را بیش از پیش به پایداری در برابر فتنه‌ها و خصومتهای مذهبی تشویق میکند و این به طور کامل نقطه‌ی مقابل سیاستهای کفر و استکبار جهانی است که به آتش‌افروزی میان مسلمانان دل بسته و به فرقه‌سازی روی آورده است و بحمدالله در چندین آزمایش به سختی شکست خورده است.

انتظار از مجمع تقریب آن است که با استفاده از ظرفیت بی انتهای عقلانیت اسلامی که در نیروهای فکری و علمی جهان اسلام وجود دارد بویژه برگزیدگان جوان و پر نشاط، گام بلندی در تقریب فکری و عملی مذاهب اسلامی، برداشته و حرکتی را که از چند دهه پیش آغاز شده نوسازی نماید، بحول الله و قوّته- لازم میدانم از زحمات ارجمند عالم بزرگوار جناب حجت‌الاسلام والمسلمین آقای اراکی در مدت تصدی این مسئولیت سنگین تشکر کنم. توفیقات الهی را برای همگان خواستارم.(۱)

سیّدعلی خامنه‌ای

۲۴ آذر ۱۳۹۸

 

کتب ده‌گانه انقلاب اسلامی در دانشگاه‌های کشور رونمایی می‌شود

 

 

مراسم رونمایی از کتب دهگانه انقلاب اسلامی در دانشگاه‌ های کشور، دوشنبه، 25 آذرماه از ساعت ۱۴ تا ۱۶ در دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار می شود.

 

بنا بر این گزارش، حجت‌ الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ ها و حجت‌الاسلام والمسلمین علی ثقفی، رئیس بنیاد فرهنگ و اندیشه انقلاب اسلامی در این نشست به بیان ویژگی های کتاب ده گانه مکتب انقلاب اسلامی خواهند پرداخت.

 

این گزارش می افزاید، مقام معظم رهبری در ۱۲ آذر ماه ۱۳۹۷، نظام فکری و نظام عملی پیش روی انقلاب اسلامی را در جمع مسئولان و كارگزارن نظام جمهورى اسلامى ايران ترسیم کردند.

 

یادآور می‌شود، دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی در تهران، انتهای بزرگراه همت غرب، دهکده المپیک، میدان دهکده، واقع شده است.

 

هم‌افزايی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و جامعه الزهرا(س) در زمینه‌های فرهنگی

 

 

در راستای توسعه همکاری‌ها و هم‌افزايی برنامه‌ها و اقدامات فرهنگی اداره‌كل همكاری‌های فرهنگی و امور ايرانيان خارج از كشور سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و جامعه الزهرا(س) و حوزه علمیه خواهران قم، نشستی با حضور مدیران ارشد دو سازمان در شهر مقدس قم برگزار شد.

 

در ابتدای اين نشست، «حجت‌الاسلام والمسلمین انديشه»، مديركل حوزه رياست جامعه الزهرا(س) و حوزه علمیه خواهران و مديران ارشد جامعه الزهرا(س) در حوزه بین‌الملل، «اسماعيلی»، رئيس مدرسه كوثر، «مطهری»، مديركل روابط بین‌الملل جامعه الزهرا(س)، «داوود الموسوی»، مديركل فرهنگی، «وثاقتی»، مسئول مركز تخصصی طلاب غير ايرانی و«فرخنده»، مسئول مركز فارغ‌التحصيلان غير ايرانی این مرکز، ضمن ارائه گزارش و تشريح عملکرد اين مجموعه علمی و آموزشي به طرح مباحثي در زمينه اهميت حضور طلاب زنان خارجی در جامعةالزهرا(س)، آموزش زبان فارسی و فرهنگ ايرانی به طلاب خارجی، ارتباط با ايرانيان خارج از كشور و ضرورت‌هاي هم‌افزايي و مشاركت در فعاليت‌های مختلف به ویژه در امور زنان و ایرانیان خارج از کشور پرداختند.

 

ضرورت توسعه همکاری‌های دوجانبه

 

در ادامه، «محمدعلی كيانی»، مديركل همكاری‌های فرهنگی و امور ايرانيان خارج از كشور سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در سخنانی، فعاليت‌های اين اداره‌كل و تشریح وظایف سازمان در فعالیت‌های خارج از کشور را برشمرد.

 

وی همچنین، با تأكيد بر هم‌افزايی و ضرورت افزايش مشاركت دوجانبه افزود: اداره‌كل همكاری‌های  فرهنگی به شكل عملياتی و اجرايی در حوزه فرهنگی، هنری، ايرانيان و زنان عمل می‌كند و انتظار اين است كه فعاليت‌های مشترك، عرصه‌های عملی را در بر بگيرد.

 

كيانی از جامعةالزهرا(س) جهت مشارکت و حضور در كارگروه فرهنگ و رسانه شورای عالی ايرانيان خارج از كشور و کارگروه امور بین‌الملل زنان دعوت به حضور و همکاری کرد تا از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های این مجموعه برای توسعه و گسترش فعالیت‌ها در امور زنان اقدامات شایسته صورت گیرد.

 

بنابر گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در پایان اين نشست، كارشناسان اداره توسعه ارتباطات فرهنگی بين‌المللی زنان اداره‌کل همکاری‌های فرهنگی و امور ایرانیان خارج از کشور به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود پرداختند و مقرر شد همکاری‌های هدفمند برنامه‌ریزی شود تا از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استفاده مطلوب به عمل آید.

 

پایان پیام/9

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد کانون های مساجد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان بوشهر خبرگزاری شبستان طرح ملی فهما مسجد مسجد اردبیل مجلس بسته خبری ایام فاطمیه قرآن و معارف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۱۰۳۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب رتبه برتر در حوزه های عمران، حقوقی و فرهنگی توسط منطقه آزاد اروند

به گزارش «تابناک» به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد اروند، در همایش ملی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور که با حضور «سید احسان خاندوزی» وزیر امور اقتصادی و دارایی، مدیران عامل، معاونین و مدیران این مناطق در مشهد برگزار شد، «اروند» توانست در حوزه های حقوقی، عمران و زیربنایی و فرهنگی عنوان برتر را کسب نماید.

دیگر خبرها

  • تدارک ۶۴۵ شعبه اخذ رأی برای دور دوم انتخابات
  • اهداء تخته فرش به بقعه متبرکه امامزاده شاه محمد بخش اسیر
  • منطق زنان و خانواده انقلاب اسلامی در دنیا اجرا شود
  • موزه پبده از بی نظیرترین موزه‌های کتب و نسخ خطی قرآن کریم
  • هنر‌های قرآنی از منظر میراث فرهنگی حائز اهمیت است
  • جریان دانشجویی بستر خوبی برای پای کار آمدن قشر خاکستری در فعالیت‌های فرهنگی است
  • وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: می‌خواهیم فیلم با کیفیت درباره «اقبال لاهوری» بسازیم
  • کسب رتبه برتر در حوزه های عمران، حقوقی و فرهنگی توسط منطقه آزاد اروند
  • بررسی سیر تحول هنرهای قرآنی/ اهمیت نگاه میراث فرهنگی به هنر قرآنی
  • مأموریت ویژه جامعه قرآنی ارتقای ظرفیت‌های معنوی کشور است