Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-29@07:18:58 GMT

آنچه در مورد جراحی وازکتومی باید بدانیم

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۳۵۱۱۸

آنچه در مورد جراحی وازکتومی باید بدانیم

صدای ایران- دکتر مجتبی عاملی متخصص کلیه و مجاری ادراری گفت:جراحی وازکتومی، طبق قوانین فعلی کشور ما این جراحی کاملاً آزاد است البته گفته بودند که این جراحی غیر قانونی است، ولی بعد به این شکل تصویب شد که اگر به تشخیص پزشک متخصص برسد، این جراحی قابل انجام است.
دکتر مجتبی عاملی در گفتگو با خبرنگار صدای سلامت پایگاه خبری صدای ایران در باره جراحی وازکتومی گفت:البته بیمارستان‌های دولتی، خودشان را ملزم به این جراحی نمی‌کنند، ولی اگر ما تشخیص بدهیم که نیاز به انجام این جراحی دارد کاملاً قانونی و قابل انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
در این روش جراحی، ما لوله‌های اسپرم‌بر را که از بیضه به سمت پروستات و مجرای ادراری می‌روند، قطع می‌کنیم و با نخ می‌بندیم و در حقیقت فرد هیچ مشکلی از نظر نعوظ و مسائل جنسی نخواهد داشت فقط اسپرم وارد منی بیمار نمی‌شود و قدرت باروری خودش را از دست می‌دهد. نکته بعدی این است که آیا این جراحی بازگشتی دارد یا نه؟
وی ادامه داد: جوابش اینست، بله بازگشت این جراحی وجود دارد این بیماران در لحظه‌ای که تصمیم به این عمل جراحی می‌گیرند، هیچ وقت به برگشت آن فکر نکنند یعنی زمانی این کار را انجام دهند که قطعاً و قطعاً تصمیم به عدم باروری برای همیشه دارند.

این متخصص کلیه و مجاری ادراری افزود: گاهی در زندگی افراد اتفاقاتی رخ می‌دهد که نیاز به امر باروری می‌شود، اگر جراحی وازووازوستومی در ۳ سال ابتدایی وازوکتومی انجام شود معمولاً موفقیت بالای ۵۰ درصد دارد، ولی زمانی که ۱۰ یا ۱۲ سال از این جراحی گذشته، موفقیت وازووازوستومی در این بیمار پایین است و برای بچه‌دار شدن نیازمند این خواهند بود که از روش‌های کمک‌باروری استفاده کنند.
دکتر عاملی گفت: بنابراین زمانی این بیماران برای این روش جراحی مراجعه بکنند که تصمیم قطعی بر حذف باروری در زندگی زناشوئی خودشان دارند، این روش جراحی عارضه خاصی ندارد و روشی کاملاً ایمن است و این روش را به آقایانی که همسرشان نمی‌توانند جلوگیری انجام دهند توصیه می‌کنیم.
ویدئو گفتگوی صدای ایران با دکتر مجتبی عاملی فوق تخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری را در ادامه ببینید:  

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: صدای ایران متخصص کلیه و مجاری ادراری سنگ کلیه وازکتومی اسپرم بیماری کلیوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۳۵۱۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خارج کردن تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲٫۵ ساله

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، دکتر امیر حسابی شامگاه شنبه در این راستا افزود: ظهر شنبه هشتم اردیبهشت‌ماه، طی یک عمل جراحی تومور ۱۴ سانتی‌متری از کلیه کودک ۲٫۵ ساله در بیمارستان کودکان بندرعباس خارج شد.

حسابی اظهار کرد: این عمل از بزرگ‌ترین عمل های جراحی کودکان است که پیش از این هم در بیمارستان کودکان بندرعباس انجام شده و تمامی موارد موفقیت‌آمیز بوده است.

فوق تخصص جراحی اطفال بیمارستان فوق تخصصی کودکان بندرعباس نیز که انجام این عمل جراحی را برعهده داشت، گفت: دختر بچه ۲/۵ ساله، ۲ هفته پیش متوجه برآمدگی در شکم شده بود که بررسی‌ها نشان داد، توموری حدود ۱۴ سانتی‌متری در کلیه چپ این کودک وجود دارد.

دکتر سعیده مجیدی افزود: این تومور از نوع بدخیم بود که باید به طور کامل برداشته می‌شد، خوشبختانه عمل جراحی بیمار به‌خوبی انجام شده و حال عمومی کودک مساعد است.

بیمارستان فوق تخصصی کودکان بندرعباس بهمن ماه پارسال با ظرفیت ۱۱۲ تختخواب با حضور رییس جمهور به بهره‌برداری رسید.

عملیات اجرایی بیمارستان فوق تخصصی کودکان بندرعباس در سال ۱۴۰۰ و با همکاری پالایشگاه نفت‌ بندرعباس با هدف ایفای مسئولیت‌های اجتماعی آغاز و در سال ۱۴۰۲ به دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تحویل داده شد.

با تاکید ریاست جمهور در زمینه توسعه درمان و آموزش پزشکی، این بیمارستان طی ۲ سال تکمیل شد.

عملیات اجرایی و تجهیز این طرح با هزینه‌ای افزون بر پنج هزار میلیارد ریال به اتمام رسید و دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان برای تامین تجهیزات پزشکی و اداری حدود ۲ هزار میلیارد ریال هزینه کرد.

این بیمارستان دارای امکاناتی در تراز استانداردهای جهانی ازجمله بخش‌های اتاق عمل، مراقبت‌های ویژه نوزادان وکودکان، بخش‌های بستری داخلی، جراحی اتاق عمل، عفونی، ریه، خون، سرطان، نورولوژی، قلب، تصویربرداری، رادیولوژی، سونوگرافی، سی تی اسکن، آزمایشگاه و اورژانس است.

دیگر خبرها

  • خارج کردن تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲٫۵ ساله
  • تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲ ساله بندرعباسی خارج شد
  • انجام نخستین عمل رادیکال نفروکتومی در بیمارستان شهید بهشتی تفت
  • وزیر صمت: پایش همه کشور در بخش معدن تا پایان سال
  • چرا برای کاهش وزن نباید سراغ «پیکرتراشی» بروید؟
  • چرا نباید سراغ «پیکرتراشی» بروید؟
  • نامطمئن بودن روش پیکر تراشی برای لاغری
  • چرا برای کاهش ‌وزن‌ نباید سراغ «پیکرتراشی» بروید؟
  • عمل جراحی آنوریسم مغزی در نیشابور با موفقیت انجام شد
  • پاسخ ایران نسبت به رژیم صهیونیستی تنبیهی بود، زدند و ما محکم زدیم