Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر لزوم حمایت حوزه و دانشگاه از یکدیگر گفت: منظور از وحدت این است که این دو نهادی که هر دو نهاد علمی و نخبه‌پرور است، هر دو حامی یکدیگر و مکمل یکدیگر باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، آیت الله «سید ابوالحسن مهدوی» در همایش وحدت حوزه و دانشگاه که در مدرسه علمیه صدر بازار اصفهان برگزار شد، گفت: مراد از وحدت حوزه و دانشگاه این نیست که علوم دانشگاه به حوزه بیاید و در حوزه تدریس شود یا علوم حوزه در دانشگاه تدریس شود؛ بلکه منظور از وحدت این است که این دو نهادی که هر دو نهاد علمی و نخبه‌پرور است، هر دو حامی یکدیگر و مکمل یکدیگر باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: علومی که در حوزه خوانده می‌شود، علومی است که مربوط به کمال روح انسان و سازندگی معنوی انسان است و علومی که در دانشگاه تدریس می‌شود، اساساً مربوط به زندگی ظاهری و مادی انسان است.


استاد اخلاق حوزه های علمیه اصفهان تصریح کرد: یک شخص هم جسم و هم روح دارد و برای جسمش نیاز به علوم دارد، برای روحش هم نیاز به علوم دارد و این دو نهاد حوزه و دانشگاه از این جهت می‌توانند مکمل یکدیگر باشند و الا اگر فقط علوم حوزوی خوانده بشود و علوم روز که مربوط به زندگی انسان‌هاست خوانده نشود، در این جهت ناچار می‌شویم دست نیاز به سوی دشمنان دراز کنیم.



وی افزود: اگر هم در دانشگاه فقط علوم زندگی و دنیای انسان و مادیات خوانده بشود؛ اما از معنویت خبری نباشد؛ ممکن است کسانی که آنجا رشد می‌کنند، به جای خدمت به جامعۀ خودشان خیانت بکنند.


آیت الله مهدوی خاطر نشان کرد: بنابراین، منظور از وحدت این دو نهاد این است که مکمل یکدیگر باشند و اساتید حوزه مرتب در دانشگاه حضور پیدا کنند و بالعکس، مرتب جمع‌های مشترک و نشست‌های مشترک داشته باشند و اهدافشان را خوب بیان کنند و از یکدیگر حمایت کنند.


وی با بیان اینکه وظیفه دانشگاه تأمین سلامت جسم انسان و وظیفه حوزه تامین سلامت فکر و روح انسان است، اضافه کرد: وحدت حوزه و دانشگاه یعنی این دو در کنار هم یک انسان سالم به جامعه تحویل دهند.



امام جمعه موقت اصفهان متذکر شد: امیدوارم آنچه که در این جهت خواستۀ امام بزرگوارمان بود و رهبر معظم انقلاب هم در این سال‌ها مرتب روی آن پافشاری داشتند، خوب تحقق پیدا کند و بیش از پیش شاهد وحدت بین این دو قشر باشیم و جامعۀ خودمان را هم در ترقی بالاتر ببینیم.
 

پایان پیام/126

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد بارندگی و سیلاب وحدت حوزه و دانشگاه کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد طرح ملی فهما کانون های مساجد وحدت حوزه و دانشگاه انسان کامل اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۶۲۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر علوم وارد یاسوج شد

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با استقبال استاندار و مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد وارد فرودگاه بین المللی شهدای یاسوج شد.

محمدعلی زلفی صبح روز شنبه ۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ با هدف شرکت در مراسم گرامیدشت هفته معلم و حضور در دانشگاه و دیدار با اعضای هیئت علمی، کارکنان و دانشجویان و همچنین بازدید از فعالیت‌ها و پیشرفت‌های اخیر در بخش‌های مختلف دانشگاه یاسوج به این شهر سفر کرد.

دیدار با آیت الله حسینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر یاسوج، حضور در دانشگاه یاسوج و افتتاح سر در دانشگاه، زیارت مقبره شهید گمنام، کلنگ‌زنی دومین خوابگاه متاهلی دانشگاه یاسوج، بازدید از چندین پروژه فعال و در حال ساخت و مصاحبه با شبکه سراسری به صورت زنده از خبر ۱۴، نشست با اعضای هیات رئیسه دانشگاه یاسوج، نشست آمایش آموزش عالی(با حضور امام جمعه، استاندار، رؤسای دانشگاه ها و...)، نشست با اعضای هیات علمی دانشگاه یاسوج در قالب نشست گرامیداشت هفته معلم (استاد) و تجلیل از برگزیدگان و سرآمدان علمی و... برنامه‌های این سفر یک روزه است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اختصاص ردیف بودجه‌ای به ۳۰ دانشگاه برتر
  • نشست هم اندیشی استادان و نخبگان دانشگاهی دانشگاه پیام نور خوزستان
  • وزیر علوم: جوسازی‌های ایجادشده در خصوص اخراج استادان صحت ندارد
  • نشست اعضای شورای پژوهشی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی با اساتید دانشگاه ارومیه
  • به همت پژوهش سرای برهان کتاب «عشق برتر» منتشر شد
  • وزیر علوم وارد یاسوج شد
  • موافقت حماس با درخواست چین برای برگزاری نشست «آشتی ملی»
  • حماس با درخواست چین برای برگزاری نشست « آشتی ملی » موافقت کرد
  • حماس با درخواست چین برای برگزاری نشست «آشتی ملی» موافقت کرد
  • برگزاری آزمون سراسری رشته علوم تجربی در کرمانشاه