Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله علیرضا اعرافی، عصر امروز در نشست آموزشی ترویجی ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش که در بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد، گفت: باید از فعالان حوزه تربیت تقدیر و تشکر کرد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به نقش کلیدی سند تحول در نظام آموزش و پرورش، اظهار کرد: در این سند، رویکرد جامعی برای تربیت بر اساس اندیشه دینی کاملاً دیده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه هر چقدر در حوزه منابع انسانی به عنوان پایه حرکت که سرمایه گذاری کنیم، باز هم کم است، افزود: تعلیم و تربیت دارای پارادوکس‌های زیادی است که باید حذف شود.

اعرافی در ادامه بیان کرد: تعلیم و تربیت، زمانی موفق است که بتواند مقاومت‌های روبروی خود را بشکند و مبلغان و معلمان را به گونه‌ای تربیت کند که بتوانند از آن‌ها عبور کنند.

وی با بیان اینکه بیانیه گام دوم انقلاب به ما این مقاومت و عبور را یاد داده است، ابراز کرد: مدیریت حوزه‌ها تلاش کرده که به قلمروهای گوناگون در حوزه علمیه بپردازد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به منابع درون استانی نیاز دارد، گفت: دانش افزایی و داشتن مبلغ شایسته، جلسات مؤثر هم اندیشی برای انجام برخی برنامه‌ها، از جمله اقدامات لازم در این حوزه است.

کد خبر 4803774

منبع: مهر

کلیدواژه: گام دوم انقلاب حوزه علمیه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بوشهر ایلام تعطیلی مدارس گرگان شهرکرد قزوین خطبه های نماز جمعه انتخابات مجلس شورای اسلامی بیرجند یاسوج شب یلدا بارش برف شیراز آلودگی هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۸۹۹۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی ۹۳ هزار معلم نمونه با ارزیابی‌های چندگانه

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، علی فرهادی، سخنگوی آموزش و پرورش در نشست خبری اظهار کرد: قریب به ۱۶ میلیون و ۵۰۰ دانش‌آموز و اولیا در کشور داریم و بخش اعظمی از جامعه متأثر از نظام تعلیم و تربیت است و این امر وظیفه خبرنگاران است.

سخنگوی آموزش و پرورش با بیان اینکه ریشه سربلندی ایران عزیزمان در تربیت و ریشه تربیت را می‌توانیم در معلمان جستجو کنیم، ضمن تبریک هفته معلم و گرامی‌داشت مرتضی مطهری، تصریح کرد: مرتضی مطهری معلم انقلاب بود و در سایه روشنگری بینش و قدرت معلمی و مفاهیم انقلاب در اختیار جوانان قرار گرفت و از آموزه‌های ایشان هنوز بهره‌مند می‌شویم.

وی معلمی را مسئولیت سنگینی دانست، ابراز کرد: این شغل را با سایر مشاغل نمی‌توان مقایسه کرد، معلمی عشق است، شغل نیست.

فرهادی ادامه داد: آموزش و پرورش ۹۸۰ هزار نفر پرسنل کنونی دارد که در نظام رتبه‌بندی شرکت کردند و در بخش آموزش فعال هستند و کانون و اجتماع معلمان است.

سخنگوی آموزش و پرورش ابراز کرد: اعتماد عمومی به معلمان و مدرسه سرمایه گرانی است که باید سعی در حفظ آن کنیم و در گرو این سرمایه امنیت برای کشورمان بیافرینم.

وی افزود: انتخاب معلم نمومنه یک حرکت  نمادین است.این اتفاق یک قدر مطلق دقیق نیست، بلکه نسبی است و توانمندی‌هایی آن‌ها را شناسایی می‌کنیم.

سخنگوی آموزش و پرورش گفت: نحوه شناسایی معلم اینگونه نیست که خود را کاندیدا کنند بلکه از طریق نظرخواهی از سایر معلمان، دانش‌آموزان و اولیا طرح نویی راه‌اندازی شد، زیرا بسیاری از معلمان از این کار معذورند و توازن معلمی، آن‌ها را محدود می‌کند؛ اما امسال این شناسایی به شکلی رقم خورد و ما به ارزیابی‌های چندگانه معلم، دانش‌آموز و اولیا ۹۳ هزار معلم در سطح مدرسه به عنوان نمونه انتخاب می‌شود.

ادامه دارد...

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • معلم انقلابی باید در کشور تربیت شود
  • تقویت مدارس دولتی با اولویت مدارس دولتی مناطق حاشیه‌ای
  • جذب بیش از ۱۰۰۰ دانشجو معلم در گیلان
  • شناسایی ۹۳ هزار معلم نمونه با ارزیابی‌های چندگانه
  • نقاط حادثه‌خیز شهر قم اصلاح شود/ لزوم احداث پارکینگ مورد نیاز
  • تکریم معلمان، زمینه تحول همه حوزه‌ها را فراهم می‌کند
  • تربیت طلبه، یک کار انبیایی از ناحیه خداوند است
  • بانوان طلبه سنگربانان عرصه تربیت هستند
  • کیفیت بخشی مدارس مهم‌تر از توسعه کمی آن‌ است
  • سند تحول آموزش و پرورش به طور کامل اجرا شود