Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@23:35:12 GMT

کتاب «رنگ در عکاسی» به چاپ یازدهم رسید

تاریخ انتشار: ۴ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۴۳۹۴۶

کتاب «رنگ در عکاسی» به چاپ یازدهم رسید

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «رنگ در عکاسی» نوشته هارالد مانته با ترجمه پیروز سیار به‌تازگی توسط انتشارات سروش به چاپ یازدهم رسیده است.

این‌کتاب جلد دوم و مکمل کتاب «ترکیب‌بندی در عکاسی» است که در کنار هم مجموعه‌ای را برای شناخت‌ پایه‌ای هنر عکاسی تشکیل می‌دهند. هارالد مانته که یکی از پیروان مکتب باوهاوس است در دو کتاب مذکور، کوشیده نظریه‌های چند تن از استادان هنرسرای مذکور را درباره هنر نقاشی بر هنر عکاسی انطباق دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او قوانین ترکیب رنگ‌ها را تشریح می‌کند و با عکس‌هایی که فراهم آورده مثال‌هایی در اختیار علاقه‌مندان هنر عکاسی می‌گذارد.

در «رنگ در عکاسی»، عکس رنگی برابر عکس سیاه‌وسفید، ابزار کاملاً تازه‌ای است که شایسته است به‌صورت نویی نیز به کار گرفته شود. از نظر این‌مولف،‌ با عکاسی رنگی از اشیائی که برابر دوربین قرار می‌گیرند، فقط بازتابی رنگی صورت نمی‌گیرد. بازی رنگ‌ها در قاب عکس موضوع زیبایی‌شناختی پیچیده‌ای است که اشراف بر آن نیازمند آموزش جدی و تجربه طولانی است.

در این کتاب خواننده نسبت به جنبه‌های مختلف «نظریه رنگ‌ها»، که به‌طور عمده از یوهانس ایتن و کتاب هنر رنگ او الهام گرفته، شناخت پیدا می‌کند و با تأثیرات روانی رنگ‌ها، وکیفیت و گونه‌های مختلف توافق و تضاد رنگ‌ها آشنا می‌شود.

چاپ یازدهم این‌کتاب با ۱۰۷ صفحه مصور رنگی، شمارگان هزار نسخه و قیمت ۵۰ هزار تومان عرضه شده است.

کد خبر 4806542 صادق وفایی

منبع: مهر

کلیدواژه: انتشارات سروش تجدید چاپ ترجمه عکاسی ترجمه کتاب و کتابخوانی ادبیات رایزنی فرهنگی ادبیات کودک و نوجوان ادبیات جهان خانه کتاب دفاع مقدس تجدید چاپ جشنواره قصه گویی بازار نشر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گردشگری میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۴۳۹۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برترین‌های دومین جشنواره ملی و بین‌المللی عکاسی در سنندج معرفی شد

به گزارش خبرنگار مهر، دومین جشنواره ملی عکاسی در سنندج به عنوان یکی از برنامه‌های شاخص هفته سنه با حضور ۵۰ نفر از عکاسان برجسته از استان‌های مختلف کشور به صورت اردو محور در سنندج برگزار و ظهر سه شنبه با معرفی برترین‌ها به کار خود پایان داد.

این جشنواره در یک بخش با موضوع بناهای تاریخی سنندج، مستندنگاری، طبیعت و فضای گردشگری سنندج برگزار شد.

عکاسان مطرح ملی و بین‌المللی برای شرکت در این جشنواره رزومه خود را از ۲۷ فرودین ماه تا سوم اردیبهشت ماه جاری به دبیرخانه جشنواره ارسال و در نهایت این جشنواره در روز ششم اردیبهشت ماه کار خود را آغاز کرد و امروز با معرفی برترین‌ها به ایستگاه آخر رسید.

در مجموع ۲۴۷ نفر از عکاسان مطرح در کل کشور رزومه خود را برای شرکت در این جشنواره ارسال کرده بودند و براساس تصمیم گیری تیم داوری متشکل از ۵ داوران بومی و غیربومی مطرح کشور ۵۰ نفر از عکاسان شرکت کننده که بهترین و بالاترین رزومه را ارائه کرده بودند انتخاب و در این فستیوال یک هفته ای با هم به رقابت کردند.

۳۵ نفر از شرکت کنندگان در این جشنواره از استان های مختلف، آذربایجان شرقی، ارومیه، سیستان و بلوچستان، تهران، همدان، خوزستان، اراک، مشهد، مازندران و … بودند که دارای رزومه ملی و بین المللی هستند.

کد خبر 6093177

دیگر خبرها

  • رنگ سال ۱۴۰۳ چیست؟
  • برترین‌های دومین جشنواره ملی و بین‌المللی عکاسی در سنندج معرفی شد
  • دومین جشنواره ملی و بین‌المللی عکاسی در سنندج پایان یافت
  • کتاب «تعالیم اسلام» به قلم علامه طباطبایی به چاپ یازدهم رسید
  • عکاسی از اسب فضایی با جزییات دقیق
  • تصاویر نجومی یازدهم اردیبهشت (۳۰ آوریل)
  • واکاوی ابعاد جهش تولید با مشارکت مردم در «نقش ما» منتشر شد
  • کتاب «نقش ما» وارد بازار نشر شد
  • راهنمای خرید کتاب 504 + معرفی و دانلود 504
  • ترجمه «قلمروزدایی علم و دین» روانه بازار نشر شد