Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرانجام وعده ها جمع آوری بخاری های نفتی محقق شد و ۲۴ هزار کلاس درس مجهز به سیستم گرمایشی استاندارد شدند.

خبرگزاری شبستان، گروه اجتماعی - معصومه بدخشان: وعده جمع آوری بخاری های نفتی را سید جواد حسینی سرپرست وزارت آموزش و پرورش در تابستان سال جاری داد.
سپس با سکانداری وزارت آموزش و پرورش توسط محسن حاجی میرزایی این وعده در پاییز هم ادامه دار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پیش از این نیز مهرالله رخشانی مهر، رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور از جمع آوری سیستم های گرمایشی غیراستاندارد خبر داده و تاکید کرده بود؛ استفاده از بخاری‌های نفتی خط قرمز این وزارتخانه است و با برنامه‌ریزی‌هایی که انجام شده به زودی همه بخاری‌های نفتی از مدارس جمع‌آوری خواهد شد.
سرانجام این وعده ها محقق شد و در روز پنجم دی ماه سال جاری جشن پایان ۲۴ هزار بخاری نفتی برگزار شد.

علمک گاز شرط سیستم گرمایشی استاندارد

پیش از این نیز «محسن حاجی‌میرزایی» درباره جمع آوری بخاری نفتی از مدارس گفت: تمام مدارسی که علمک گاز به آنجا رفته بخاری مناسب دراختیارشان قرار گرفته است. برای سایر مدارس از سیستم‌های دیگر که خطر کمتری دارد استفاده می‌کنیم. با تخصیص اعتبارات و تاکیداتی که داشتیم، از استان ها خواسته ایم تا شرایط ایمن را در کلاس های درس مهیا کنند تا قبل از شروع فصل سرما این اتفاق خواهد افتاد.

برای این وعده و هدف که مسئولان وزارت آموزش و پرورش اندیشیده بودند ۵۷۰ میلیاردتومان هزینه شد و ۲۴ هزار کلاس درس مجهز به سیستم گرمایشی مناسب شدند‌.

در همین باره نیز؛ مهرالله رخشانی مهر نیز با اشاره به جمع آوری سیستم های گرمایشی ناایمن گفت: بعد از حادثه شین آباد موضوع بخاری های غیر استاندارد بررسی و اعلام شد آن زمان تعداد ۳۶۰ هزار بخاری غیراستادارد در کلاس درس وجود داشته است و در حال حاضر تعداد۸۸ هزار کلاس درس وجود دارد که سیستم غیر استاندارد دارند. بنا بر مصوبه مجلس شورای اسلامی قرار شد ۲۰ درصد از عوارض گاز به استاندارد سازی سیستم های گرمایشی اختصاص یابد‌.

رخشانی مهر بیان کرد:مجموع کلاس های درسی که با بخاری نفتی گرم می شد اما علامک گاز تا مدرسه رفته بود ۲۴ هزارو ۴۵ بوده است که با هدف گذاری که انجام شد در سال جاری این مدارس مجهز به سیستم گرمایشی استاندارد شدند و بخاری های نفتی جمع آوری شد.

وی با بیان اینکه۲۵ هزار کلاس درس هم وجود دارند که زیر ساخت گاز ندارد گفت: هدف گذاری بعدی ما همین است که این مدارس علامک دار گاز شوند.

وی افزود: ۶۳ هزار بخاری گازی غیراستاندارد هستند به‌طوریکه بردن شعله گاز به مدارس ممنوع است که برای رفع آن از انواع سیستم‌های نو گرمایشی استفاده خواهیم کرد.

رخشانی‌مهر خبر داد: امسال در هیات دولت و لایحه بودجه سال ۹۹ اتفاقات خوبی اتفاق افتاده است و محل عوارض گاز از ۲۰ درصد به ۵۰ درصد خواهد رسید.

بیشترین بخاری های نفتی جمع آوری شده از استان خراسان رضوی و کمترین بخاری نفتی برای استان تهران و همدان بوده است که البته استان سیستان و بلوچستان هم جز استان هایی است که مدارس آن داری سیستم غیر استاندارد گرمایشی است و به دلیل نبود زیر ساخت‌های گاز کشی در آن مناطق دانش آموزان هم از سیستم گرمایشی استاندارد محروم هستند.

پایان پیام/260

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد خبرگزاری شبستان استان بوشهر طرح ملی فهما کانون های فرهنگی هنری مساجد شب یلدا شیراز اصفهان کانون های مساجد بخاری نفتی مدارس وزارت آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۵۹۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۴ عملیات مقابله با آلودگی‌های دریایی در استان بوشهر انجام شد

به گزارش خبرنگار مهر، محمد شکیبی نسب بعد از ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در عملیات‌های یاد شده حدود ۲ هزار اقلام مصرفی جذب کننده مواد نفتی از سطح دریا و هشت هزار و ۸۰۰ لیتر امحاء کننده ترکیبات هیدروکربنی مورد استفاده قرار گرفت.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر بیان کرد: از جمله اقدام‌های برجسته در فرایند پیشگیری و مقابله با آلودگی دریایی استان بوشهر در سال ۱۴۰۲ می‌توان به عملیات گسترده امحاء و جمع آوری آلودگی نفتی در اثر نشت نفت از یکی از خطوط لوله نفتی در آب‌های بندر گناوه اشاره کرد.

شکیبی نسب ادامه داد: آماده سازی بارج مخصوص جمع آوری و ذخیره مواد زائد نفتی و راه اندازی شناور تخصصی مقابله با آلودگی نفتی با نام دریا پاک یک و همچنین برگزاری مانورهای متعدد مقابله با آلودگی‌های نفتی از دیگر اقدام‌های برجسته برای اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در سال ۱۴۰۲ بود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: در سال گذشته و در راستای اشاعه فرهنگ محیط زیست دریایی برای کودکان، پس از تدوین مطالب متناسب با سن جامعه هدف چهار جلد کتاب چاپ و در بین دانش آموزان توزیع شد.

وی اظهار کرد: در راستای اشاعه فرهنگ محیط زیست دریایی فعالیت‌های فرهنگی متنوع مانند تدوین و چاپ کتاب کودک، پاکسازی سواحل استان، خلق شخصیت‌های عروسکی متناسب برگرفته از کتاب‌های چاپ شده و برگزاری نمایش عروسکی در دستور کار قرار دارد.

شکیبی نسب ادامه داد: از دیگر اقدامات انجام شده می‌توان به تخصیص یک دستگاه کامیون با مخزن هفت هزار لیتری و استقرار آن در بندر بوشهر جهت دریافت مواد زائد از کشتی‌های متردد در این بندر بود.

شکیبی نسب ادامه داد: از هدف‌های آتی در زمینه حفاظت از محیط زیست دریایی و افزایش توان عملیاتی در آب‌های استان می‌توان به ارتقا تجهیزاتی شناور تخصصی مقابله با آلودگی شناور دریا پاک یک اشاره کرد.

وی گفت: همچنین این شناور به تجهیزات لازم جهت رسیدگی به دریانوردان در زمینه فوریت‌های پزشکی تجهیز خواهد شد.

کد خبر 6091319

دیگر خبرها

  • فروش بیش از ۵۲۶ میلیارد و ۹۷۲ میلیون تومان فرآورده‌های نفتی
  • ۱۴ عملیات مقابله با آلودگی‌های دریایی در استان بوشهر انجام شد
  • ۳۰۰۰میلیارد تومان اعتبار مصوب نفت برای استان در نظر گرفته شد
  • گوشی جدید ناتینگ، ۲ روز دیگر رونمایی می‌شود
  • سنجش کلاس اولی‌ها و پیش‌دبستانی‌ها تا پایان اردیبهشت ادامه دارد
  • اتصال دوباره واحد شماره ۲ بخاری نیروگاه شهید رجایی به شبکه سراسری
  • پایتخت گل در انتظار فناوری نوین/مکان‌یابی غلط به مشکلات دامن زد
  • گزیده‌های نفتی هفته
  • تجهیز سیستم گرمایشی مدارس همدان با طرح شهید عرب
  • اجرای رسمی طرح باک پُر از روز شنبه در مرز رسمی پرویزخان