Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@00:19:33 GMT

۷۵۰۰ دفتر اسناد رسمی در کشور وجود دارد

تاریخ انتشار: ۶ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۶۵۴۲۴

۷۵۰۰ دفتر اسناد رسمی در کشور وجود دارد

به گزارش خبرنگار مهر، سید موسی ساداتی کرد خیلی عصر جمعه در گردهمایی دفترداران و دفتر یاران اسناد رسمی استان سمنان به میزبانی تالار خوارزمی دانشگاه آزاد دامغان بابیان اینکه هفت هزار و ۵۰۰ دفتر اسناد رسمی در کشور وجود دارد، بیان کرد: طی سال گذشته یک هزار و ۲۰۶ میلیارد تومان از مطالبات در حوزه‌های مختلف در این دفاتر وصول‌شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ۴۶ درصد از وصول مطالبات از سوی دفاتر اسناد رسمی به‌حساب سازمان جمعیت هلال‌احمر و هشت درصد نیز دیگر نیز به‌حساب شهرداری‌ها و مابقی به‌حساب خزانه واریز می‌شود.

رئیس کمیته پارلمانی سردفتر داران و دفتر یاران کشور خاطرنشان کرد: ۴۰ درصد از پرونده‌های تشکیل‌شده در نزد محاکم قضائی ناشی از سند عادی است که حجم ورودی پرونده‌ها به محاکم قضائی را افزایش می‌دهد.

ساداتی کرد خیلی تصریح کرد: یک هزار نفر دفتر یار نیز در دفاتر اسناد رسمی کشور مشغول به فعالیت و ارائه خدمت به مراجعه‌کنندگان هستند.

وی بابیان اینکه دفترداران و دفتر یاران مشاورانی آگاه، امین و مسئولیت شناس هستند، اظهار داشت: سردفتر داران و دفتر یاران باید آگاهی کافی به قوانین داشته باشند و آگاهی و اطلاعات خود را به‌روز کنند.

رئیس کمیته پارلمانی سردفتر داران و دفتر یاران کشور خاطرنشان کرد: هیچ تشکیلاتی همچون دفتر اسناد رسمی نظارت نمی‌شود و امین بودن مهم‌ترین کار دفاتر اسناد رسمی است.

ساداتی کرد خیلی از وجود ۱۱ طرح و لوایح ثبتی در دستور کار نمایندگان خانه ملت خبر داد و اظهار داشت: طرح اصلاح قانون پیش‌فروش، ارتقا اعتبار سند رسمی، اصلاح قانون بانکداری، اصلاح قانون دفاتر اسناد رسمی، لایحه اصلاح برخی از قوانین و مقررات مالیاتی، طرح محل کار پزشکان، وکلا و دفاتر اسناد رسمی، قانون تجارت الکترونیک، طرح الحاق یک ماده به قانون مالیات‌های مستقیم (عایدی املاک)، شورای رقابت و کارگروه کسب‌وکار و لایحه قانون بودجه سال ۹۹ از مهم‌ترین طرح و لوایح در نزد نمایندگان در مجلس شورای اسلامی است که در دستور کار قرار دارد.

وی گفت: دفاتر اسناد رسمی نقش مهمی در جلوگیری از فرار مالیاتی و وصول و اخذ مطالبات بدهکاران به دولت و اشخاص حقیقی و حقوقی دارند.

کد خبر 4808712

منبع: مهر

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی دفتر اسناد رسمی دامغان بوشهر ایلام آلودگی هوا تعطیلی مدارس شهرکرد خطبه های نماز جمعه قزوین بیرجند گرگان انتخابات مجلس شورای اسلامی شب یلدا شیراز مشهد آبگرفتگی معابر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۶۵۴۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرقد هانی بن عروه از یاران خاص امام علی(ع) مسجد کوفه

دریافت 40 MB کد خبر 6090924

دیگر خبرها

  • گسترش همکاری‌های سازمان ثبت و سازمان انرژی هسته‌ای
  • مرقد هانی بن عروه از یاران خاص امام علی(ع) مسجد کوفه
  • مجمع تشخیص مصلحت نظام منشأ بزرگ فساد را می‌خشکاند؟!
  • دولت قانون ساماندهی اجاره بها را تا قبل از شروع فصل جا به جایی مستاجران اجرایی کند
  • صدور اسناد تک برگی برای همه موقوفات تا پایان سال جاری
  • مخالفان اعتبازدایی از اسناد عادی از افشای اموالشان می‌ترسند
  • موزه پبده از بی نظیرترین موزه‌های کتب و نسخ خطی قرآن کریم
  • تا پایان سال آینده تهران ۷۵۰۰ اتوبوس فعال خواهد داشت
  • حفظ فرهنگ وهویت هر ملت مستلزم نگهداری اسناد هویت دار
  • نگهداری ۴۲هزار نسخه خطی در سازمان اسناد وکتابخانه ملی کشور