Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران با اشاره به اینکه قیمت تجهیزات مورد استفاده در فیزیوتراپی ۴ برابر افزایش داشته است، گفت: این در حالی است که تعرفه های فیزیوتراپی رشدی نداشته و شرایط را برای ما سخت کرده است

احمد موذن زاده در یک نشست خبری که در ساختمان انجمن فیزیوتراپی ایران برگزار شد، افزود : در زمینه تجهیزات الکتروتراپی حدود ۷۰ درصد وابسته به کشورهای مختلف هستیم که عمده وارادات ما از ژاپن، چین و آسیای جنوب شرقی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران گفت: تجهیزات فیزیوتراپی در ایران بیش از ۹۰ درصد خودکفا شد و میزان وابستگی ما به کشورهای دیگر در این زمینه کاهش یافته است.


وی اظهار داشت: طی دو سال اخیر شرکت های دانش بنیان با وجود تحریم های ظالمانه آمریکا، توانستند در زمینه تجهیزات فیزیوتراپی خلاها را پر کرده و بخش تجهیزات الکتروتراپی تقویت شود.

موذن زاده با اشاره به اینکه قیمت تجهیزات مورد استفاده در فیزیوتراپی  ۴ برابر افزایش داشته است، گفت: این در حالی است که تعرفه های فیزیوتراپی رشدی نداشته و شرایط  را برای ما سخت کرده است. اکنون سه هزار و ۵۰۰ مرکز فیزیوتراپی داریم که تاخیر در پرداخت مطالبات از سوی سازمان بیمه تامین اجتماعی در طول یک سال مشکلاتی را برای این مراکز ایجاد کرده و باعث شده که میزان پرداحتی از بیمار افزایش یابد.

وی تصریح کرد: ۵۰ درصد هزینه مراکز فیزیوتراپی بخش خصوصی را مردم پرداحت می کنند در حالی که این رقم نباید بیش از ۳۰ درصد باشد.

به گفته وی لازم است برای کاهش هزینه ها از جیب بیمار سرانه سلامت توسط مجلس شورای اسلامی مورد بازنگری قرار گیرد و بیمه سلامت تقویت شود و برخی از تجهیزات  فیزیوتراپی و الکترتراپی که خدمات تخصصی هستند توسط سازمان های بیمه گر پوشش داده شوند.

رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران گفت: کشور ما توانایی تبدیل به قطب آموزشی فیزیوتراپی در منطقه خاورمیانه را دارد. دانش فیزیوتراپی ارتقاء یافته و باید به سمت تخصصی شدن ارائه خدمات در زمینه بیماری های مختلف حرکت کنیم.

موذن زاده افزود:  انجام خدمات فیزیوتراپی در منزل باید توسط افراد دارای صلاحیت این حرفه ای نجام شود و کارت شاسایی نیز ارائه دهند براین اساس افرادی که کارهای درمانی فیزیوتراپی و الکتروتراپی در منازل و باشگاه های ورزشی انجام می دهند  باید دارای تحصیلات دانشگاهی رشته مربوطه باشند. متاسفانه برخی از افراد دارای مدرک کارشناسی تربیت بدنی در باشگاه های ورزشی اقدام به ارائه این خدمات می کنند که مشکلات بسیا ری را برای افراد به وجود آورند.


مسئولان به ایجاد مراکز آب درمانی کمک کنند


عبدالرحمان اهوازیان دبیر انجمن فیزیوتراپی ایران نیز در ادامه گفت: آب درمانی یکی از مهم ترین و ضروری ترین خدمات در زمینه فیزیوتراپی است که با توجه به افزایش بیماریها و بالا رفتن هرم سنی جمعیت لازم است این مراکز ایجاد شوند و مسئولان باید در این زمینه به ما کمک کنند.

وی خدمات فیزیوتراپی در کشور را رو به افزایش  دانست و گفت: مشکلات عضلانی در بین ایرانیان رو به رشد بوده و ضرورت دارد خدمات فیزیوتراپی در سراسر کشور به طور عالادنه دایر شود.

اهوازیان درباره دستگاه ایکس بادی در مراکز ورزشی گفت: این دستگاه در زمینه فیزیوتراپی در مراکز ورزشی وجود دارد که باید افراد صاحب صلاحیت و دارای مدرک دانشگاهی نیز از خدمات این دستگاه برای ورزشکاران استفاده کنند./ایرنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۱۷۱۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر بهداشت خبر داد؛ افزایش مراکز دندانپزشکی دولتی

بهرام عین‌اللهی، از برنامه وزارت بهداشت برای گسترش مراکز دندانپزشکی دولتی خبر داد و گفت: در دولت سیزدهم تا کنون ۶۷ مرکز جدید دندانپزشکی در بخش دولتی ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه تلاش ما فعالیت مراکز دندانپزشکی دولتی به صورت دو یا سه نوبته در طول شبانه روز است، افزود: یکی از راه‌های تقویت خدمات دندانپزشکی، افزایش تعداد مراکز و ساعات کاری آن ها در بخش دولتی است و حتی به دنبال برون سپاری خدمات دندانپزشکی هستیم تا دندانپزشکان بتوانند با استفاده از امکانات بخش دولتی، خدمات مورد نیاز را با تعرفه دولتی به مردم ارائه کنند.

عین اللهی، حضور در بین مردم و دیدار چهره به چهره با آن ها را از برنامه‌های وزارت بهداشت در دولت عنوان کرد و گفت: در سفرهای استانی رئیس جمهور، میز ارتباطات مردمی وزارت بهداشت برای رسیدگی به مشکلات مردم برپا شده و سبب آشنایی با مشکلات مردم و اتخاذ تصمیماتی برای مقابله با کاستی‌ها می‌شود.

وزیر بهداشت، بیشتر مشکل مردم در این منطقه از تهران را مربوط به بیمه اتباع بیگانه فاقد شناسه و دسترسی به برخی داروهای خاص دانست و افزود: در این منطقه داروخانه‌های زیادی فعال هستند؛ اما نیاز است که خدمات دارویی تقویت و داروخانه‌های مرجع همانند ۱۳ آبان از سوی دانشگاه علوم پزشکی ایران، راه اندازی شود. البته برخی از مشکلات مردم این منطقه مربوط به سایر دستگاه‌های اجرایی است که به آن ها منعکس می‌شود.

عین اللهی همچنین در خصوص دسترسی به برخی داروهای بیماران خاص، گفت: داروها دو دسته‌اند؛ برخی از آن ها جنبه درمانی و برخی دیگر جنبه نگهداری دارند. متأسفانه برخی بیماری‌های ژنتیکی، دارو و درمان مؤثری ندارند و داروهای آن ها بیشتر جنبه نگهداری دارند. خوشبختانه شرکت‌های دانش بنیان داروهای مشابه خارجی را با کیفیت بالا تولید می‌کنند؛ اما برخی بیماران به استفاده از داروهای خارجی اصرار دارند که این موضوع، تخصصی و نیازمند نظرات پزشکان متخصص است اما آنچه مسلم است، نه تنها در کشور بلکه در بسیاری از کشورهای منطقه، تقاضا برای داروهای تولید شده در شرکت‌های دانش بنیان ایرانی وجود دارد.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • تعرفه معاینه فنی تنها یک سوم از هزینه این خدمات را پوشش می‌دهد
  • درخواست افزایش تعرفه معاینه فنی خودرو در سال ۱۴۰۳
  • در ۸ سال دولت احمدی‌نژاد، قیمت نان ۳۲ برابر شد!
  • مومنی، اقتصاددان: در هشت سال دولت احمدی نژاد، قیمت نان 32 برابر شد!
  • بهره‌مندی ۱۷۷ هزار البرزی از خدمات رایگان روانشناسی مراکز بهداشت
  • پیاده‌سازی توسعه بهره‌وری در هوشمندسازی صنعت فولاد
  • بهره برداری از واحد تخصصی فیزیوتراپی کف لگن در شهرکرد
  • افزایش مراکز دندانپزشکی دولتی
  • خدمات فنی و مهندسی متخصصان ایرانی ماندگار است
  • وزیر بهداشت خبر داد؛ افزایش مراکز دندانپزشکی دولتی