Web Analytics Made Easy - Statcounter

تلاش برای ترساندن اروپا اشتباه است، استنکاف صدا و سیما از پخش مستقیم سخنرانی روحانی با وجود هماهنگی قبلی، توضیحات مجمع تشخیص درباره حواشی کاخ مرمر، معافیت مالیاتی مراحل خدمات تهیه و تولید فعالیت‌های هنری برخی از اخبار سیاسی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، تلاش برای ترساندن اروپا اشتباه است، استنکاف صدا و سیما از پخش مستقیم سخنرانی روحانی با وجود هماهنگی قبلی،  توضیحات مجمع تشخیص درباره حواشی کاخ مرمر، معافیت مالیاتی مراحل خدمات تهیه و تولید فعالیت‌های هنری از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در دوشنبه هفتم بهمن ماه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تلاش برای ترساندن اروپا اشتباه است/ باید با اروپا به نوعی به منافع مشترک برسیم

« حشمت الله فلاحت پیشه »‌در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان در مورد آینده روابط ایران و اروپا در راستای حفظ برجام گفت: مولفه های سیاسی و امنیتی مولفه هایی هستند که بی ارتباط با شرایط جغرافیایی و سیاسی نیستند لذا وقتی مرزهای ما با اروپا از لحاظ سیاسی و امنیتی به هم نزدیک است، مولفه ها دیگر ذهنی نیست بلکه مولفه های سیاسی و امنیتی به مولفه های امنیتی هم تبدیل می شوند لذا اروپایی ها نگران این هستند که مهمترین توافق بر مبنای منع اشاعه تبدیل به یک امر اختلافی شود و به همین دلیل کاری که اروپایی ها کردند به گونه ای از کاربرد مستقیم مکانیسم ماشه استفاده کردند.

 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این امر نشان می دهد که آنها نمی خواهند فضای رادیکالی بر موضوع هسته ای حاکم شود و ما باید از این قضیه استقبال کنیم.

 

وی ادامه داد: ما دو جریان در موضوع هسته ای و سیاست خارجی داریم، یک جریان رادیکالی، افراطی و انتحاری که ترامپ و نتانیاهو و برخی از مرتجعین عرب سرمنشأ آن هستند و یک جریان خنثی و در عین حال به شدت ترسیده در این جریان وجود دارد که اروپایی ها در راس آن هستند.

 

خروج ایران از برجام صحنه آرایی جدیدی را در جهان شکل می دهد

« علیرضا رحیمی »‌در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به آینده روابط ایران با اروپا در قالب برجام گفت: به نظر می رسد مواضع محکم جمهوری اسلامی ایران در خصوص پرونده هسته ای اتحادیه اروپا و کشورهای اروپا را با غافل گیری بیشتری مواجه کرد؛ مواضعی که اخیرا اتحادیه اروپا گرفت هم از واقع بینی فاصله داشت و هم رویکرد تند سیاسی به نفع آمریکا بود.

 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: آنها علیرغم اینکه بارها اعلام کرده بودند که هدف اصلی شان حفظ برجام است ولی در مسیر تضییع برجام و تحریک ایران برای خروج از برجام گام برداشتند، در صورتی که جمهوری اسلامی ایران بارها اعلام کرده است تا وقتی که منافع اش حفظ شود در این توافق نامه می ماند ولی منافع ایران نیز روز به روز توسط آمریکا و اتحادیه اروپا ضعیف تر شد.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: قاعدتا اتحادیه اروپا یکی از گام هایی که پیش رو دارد که بتواند این توافق نامه با را استحکام حفظ کند، این است که منافع جمهوری اسلامی ایران در برجام را تقویت و به حداکثر برساند.

 

استنکاف صدا و سیما از پخش مستقیم سخنرانی روحانی با وجود هماهنگی قبلی

« علی رضا معزی» ، معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رییس جمهوری در توییتر نوشت: هم اکنون رییس جمهور در حال سخنرانی در همایش اسنداران و فرمانداران سراسر کشور است و صداوسیما علی رغم هماهنگی های به عمل آمده از پخش زنده سخنان رییس جمهور امنتاع میکند تماس با مدیران مربوطه بی جواب است و کسی پاسخگو نیست.

 

توضیحات مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره حواشی کاخ مرمر

روابط عمومی مجمع با صدور توضیحاتی به اظهارات فتاح رئیس بنیاد مستضعفان پیرامون ساختمان برگزاری جلسات مجمع و همچنین محسن هاشمی، ریاست شورای شهر تهران پاسخ داد. در این جوابیه آمده است:

به دنبال اظهارات ریاست محترم بنیاد مستضعفان در برنامه نگاه یک و گزارش تهیه شده از سوی خبرگزاری صدا و سیما وبرخی رسانه های دیگر ، به اطلاع عموم می رساند: پس از رحلت مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی در سال ۱۳۹۵، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام نامه‌ای در خصوص محل برگزاری جلسات مجمع به محضر رهبر انقلاب نوشتند و تقاضا کردند که جلسات مجمع به ساختمان مجلس قدیم منتقل شود. رهبر معظم انقلاب اسلامی با پیشنهاد دبیر مجمع موافقت کردند و طی دوسال گذشته هیچ کدام از روسای مجمع در آن ساختمان مستقر نشدند و هیچ جلسه‌ای از مجمع تشخیص مصلحت نظام در آنجا تشکیل نشده است.

لذا با هماهنگی آقای سعیدی‌کیا، ریاست وقت بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، با وجود آنکه تنها بخشی از ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی در اختیار مجمع قرار گرفت، مجمع تشخیص مصلحت نظام، مجموعه ی کاخ مرمر را به بنیاد تحویل داد و از اردیبهشت سال ۹۷ جلسات مجمع تشخیص مصلحت نظام در مکان جدید برگزار گردیده است.
مراحل بازگشایی موزه کاخ مرمر پس از تحویل این مجموعه از سوی مجمع تشخیص مصلحت نظام مربوط به سایر نهادها و مراجع تصمیم‌گیر بوده و انتظار آن بود که گزارش امور صادقانه از سوی مدیران و مراجع خبری به اطلاع افکار عمومی رسانده شود.

 

مراحل خدمات تهیه و تولید فعالیت‌های هنری از مالیات معاف شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه جلسه علنی امروز(دوشنبه ۷بهمن) مجلس شورای اسلامی و در ماده ۹ لایحه مالیات بر ارزش افزوده مصوب کردند، عرضه کالاهای زیر از پرداخت مالیات و عوارض معاف می باشند:

۱ـ انواع گوشت و فرآورده های گوشتی مطابق با فهرستی که هر سال وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا پایان دی ماه برای اجرا در سال بعد به سازمان امور مالیاتی ارسال می کند.

۲ـ تخم مرغ نطفه دار و تبدیل آن به جوجه یک روزه

۳ـ انواع شمش طلا (وارداتی و داخلی) و انواع حواله های کاغذی یا الکترونیکی دارای پشتوانه صد در صد طلا

براساس یکی از بندهای  دیگر این ماده خدمات زینک، چاپ و انتشار روزنامه اعم از کاغذی یا الکترونیکی، چاپ کتاب، نشریه و خدمات نشر و توزیع آنها و هرگونه تبلیغات در روزنامه‌ها و نشریات به استثنای موسسات کمک آموزشی و کنکور از پرداخت مالیات و عوارض معاف شدند.

طبق بندی دیگر از این ماده کلیه مراحل خدمات تهیه، تولید، پخش و عرضه فیلم، سریال و موسیقی و تئاتر از پرداخت مالیات و عوارض معاف می‌باشند.

براساس بندی دیگر از این ماده خدمات مالی و اعتباری اعطای تسهیلات توسط صندوق‌های حمایتی، ضمانت صادرات، سرمایه‌گذاری، بیمه‌ای و پژوهش و فناوری که به موجب قانون یا با مجوز قانون تاسیس شده یا می‌شوند در چارچوب اساسنامه آنها از پرداخت مالیات و عوارض معاف می‌باشند.

 

روحانی: پاسدار اسلامیت و جمهوریت نظام هستیم/نگذاریم ترامپ موفق شود

حجت الاسلام حسن روحانی در همایش استانداران و فرمانداران سراسر کشور‏ گفت: خداوند می‌پرسد حالا صبر، تحمل و بردباری و ایستادگی دارید در این آزمون بزرگی که شما را در زندگی برابر آن قرار داده ام؟ شرایط امروز ما متفاوت است، امروز در آستانه سی و هفتمین انتخابات ملی قرار داریم، از آن انتخابات اولی که در فروردین سال ۵۸ آغاز شد که همه پرسی و رفراندوم بود.

 

رئیس جمهوری افزود: البته بعضی‌ها از کلمه رفراندوم خوششان نمی‌آید حال اینکه پایه انتخابات ما از رفراندوم است از همه پرسی آغاز شده است نظام ما روی رفراندوم پایه ریزی شده است آن همه پرسی اول بود که تعیین کرد نظام ما جمهوری اسلامی است.

 

 روحانی گفت: همان همه پرسی اول بود که به ما گفت: دو چیز را تا پایان این نظام مدنظر قرار دهید، اولی اسلامیت و دومی جمهوریت، بنابراین مردم رای دادند به جمهوری اسلامی همه ما باید پاسدار اسلام و جمهوریت باشیم، یعنی پاسدار رضایت عامه، پاسدار نظر و خواست مردم به همین رای دادیم نظام ما از دهم، یازدهم و دوازدهم فروردین ۵۸ شروع شد.

 

رئیس جمهور افزود: یک پایه قانون اساسی ما هم رفراندوم است، یعنی قانون اساسی هم بعد از انتخابات اعضای خبرگان قانون اساسی بار دیگر با همه پرسی قانون اساسی شد.

 

روحانی با بیان اینکه اگر تاکید بر رفراندوم می‌کنم برای این است که اخیرا بعضی‌ها به این کلمه رفراندوم یا همه پرسی حساسیت پیدا کردند، گفت: برخی از حساسیت‌ها نه به اندازه بیماری جدید کرونا خطرناک است، باید مراقب بود، این بیماری سرایت نکند و یک اصل مهم و اساسی را که در کشورمان و در قانون اساسی ما است، نظر دیگری نسبت به آن پیدا کنیم، قانون اساسی پایه کار ماست، همه ما بدون استثنا مشروعیت خود را از قانون اساسی می‌گیریم.

 

داوطلبان بومی شهرستانی در اولویت جذب قرار می‌گیرند

مایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه جلسه علنی امروز دوشنبه (7بهمن)مجلس شورای اسلامی با بررسی با اولویت طرح اصلاح ماده ۴۴ قانون مدیریت خدمات کشوری موافق کردند.

محمدمهدی مفتح به عنوان یکی از نمایندگان متقاضی بررسی با اولویت این طرح گفت: در قانون استخدامی جذب ۱۰ هزار نفر برای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و آموزش و پرورش پیش‌بینی شده بود که اولویت بومی برای آنها برداشته شده و ما این موضوع را پیگیری کردیم و دیدیم که ابلاغ دیوان عدالت اداری است.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: من موضوع را با معاون اول رییس جمهور و رییس سازمان امور استخدامی مطرح کردم و قرار شد عبارتی به قانون مدیریت خدمات کشوری اضافه شود که در استخدام‌های اصلی، اولویت بومی در نظر گرفته شود. با توجه به این‌که نتایج آزمون در حال نهایی شدن است امیدواریم این طرح در مجلس شورای اسلامی به تصویب برسد.

براساس این طرح ، شورای توسعه مدیریت مکلف است برای جذب داوطلبان بومی شهرستانی به استثنای شهر تهران، کلانشهرها و مراکز استان‌ها اولویت قائل شود.

طبق تبصره این ماده، این قانون از تاریخ تصویب لازم‌الاجراست و شامل کلیه مواردی که زمان ثبت نام اعلام نشده است نیز می‌شود./

 

 

 

 

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد مسجد مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد رویداد ملی فهما فهما اندیمشک کانون های فرهنگی هنری مساجد اخبار سیاسی خبرگزاری شبستان اخبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۸۳۰۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیحات معتمدی درباره جلسه با ورزشکاران شانس المپیکی

سرپرست دبیری فدراسیون دوومیدانی گفت: با وجود اینکه زمان محدودی در فدراسیون هستم، اما باید از هر ثانیه این فرصت برای کمک بهینه به ورزشکاران استفاده کنم. - اخبار ورزشی -

پژمان معتمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، درباره آخرین وضعیت برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون دوومیدانی اظهار داشت: برای مشخص شدن زمان مجمع، باید قوانین و قواعد را رعایت کنیم. یکی از این قواعد، برگزاری مجمع انتخاباتی 45 روز بعد از نشست هیئت رئیسه و مورد دوم برگزاری آن 75 روز بعد از انتخابات کمیسیون‌ها است. با توجه به همین موضوع، فکر می‌کنم انتخابات در نیمه خرداد برگزار شود، اما با توجه به تعطیلی 14 و 15 خرداد، به نظر می‌رسد که هفته سوم ماه آینده، زمان مناسبی برای برگزاری مجمع انتخاباتی باشد. تاریخ دقیقی در نشست هیئت رئیسه مشخص نشد، اما با هماهنگی با وزارت ورزش، قطعاً به زودی زمان انتخابات مشخص و اعلام خواهد شد.

وی درباره جلسه با ورزشکارانی که شانس کسب سهمیه المپیک دارند، گفت: جلساتی را با تفتیان، صابری، پیرجهان و رسولی داشتم و با توجه به عدم حضور فرزانه فصیحی و حمیده اسماعیل‌نژاد، قرار است با آنها از طریق فضای مجازی تماس بگیرم و صحبت کنم. ملی‌پوشانی که شانس کسب سهمیه دارند، پیشنهادات خود را ارائه کردند و برنامه مسابقاتی که می‌توان برای حضور در آنها اقدام کرد، ارائه شد.

سرپرست دبیری فدراسیون دوومیدانی ادامه داد: چند مشکل داریم؛ یکی از این مشکلات موضوع دریافت ویزای شینگن است که سخت شده است. زمان و مکان مسابقات و اردوها را دریافت و برنامه‌ها را تا 10 تیر ماه مصوب کردیم.

معتمدی تصریح کرد: با وجود اینکه زمان محدودی در فدراسیون هستم، اما باید از هر ثانیه این فرصت برای کمک بهینه به ورزشکاران استفاده کنم. قرار است در قالب یک کارگروه تخصصی با ورزشکاران قرارداد ببندیم و کارها را هرچه زودتر انجام دهیم.

وی درباره انتقاداتی که هر از چند گاهی از سوی حسین رسولی مطرح می‌شود و در پاسخ به این سؤال که آیا حقوق و پول این ورزشکار پرداخت شده است یا نه؟ گفت: تا جایی که اطلاع دارم، پول مصوب ماهیانه این ورزشکار پرداخت شده است. کمیته ملی المپیک هم حمایت‌های خوبی داشته، ولی ما بدون این حمایت‌ها نیز باید کارمان را انجام دهیم. درخصوص رسولی نیز معتقدم که مدل انتقادش مورد پسند نیست. ورزشکاران باید ابتدا مسائل و مشکلات را به فدراسیون منتقل کنند و اگر به نتیجه نرسیدند، مصاحبه انجام دهند. ورزشکارانی مثل رسولی الگوی نفرات جوان و نوجوان و حتی مدال‌آوران هستند و انتظار می‌رود که بزرگی کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جزئیات حواشی ایجاد شده در شورای شهر تهران
  • بیمه و حقوق شوراهای اسلامی ازطرح‌های پیشنهادی به مجلس دوازدهم است
  • مجمع تشخیص مصلحت نظام منشأ بزرگ فساد را می‌خشکاند؟!
  • شورا رکن چهارم نظام تصمیم‌گیری کشور/ انتقاد از تضعیف جایگاه شوراها
  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود
  • نامه مهم قالیباف به رئیسی
  • دو قانون مصوب مجلس از سوی قالیباف به دولت ابلاغ شد
  • توضیحات معتمدی درباره جلسه با ورزشکاران شانس المپیکی
  • امام جمعه تهران خطاب به متدینین: انگ زدن به یکدیگر مصلحت نیست
  • دشمنان شکست خورده در حال تدارک استراتژی جدید برای ضربه زدن به نظام هستند