Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس سازمان اورژانس کشور از آمادگی تیم‌های واکنش سریع مبارزه با بیماری‌های واگیر و آمبولانس‌های ویژه CBRNE برای انتقال و سرویس دهی به بیماران احتمالی ویروس کرونا خبر داد. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، رییس سازمان اورژانس کشور از آمادگی تیم‌های واکنش سریع مبارزه با بیماری‌های واگیر و آمبولانس‌های ویژه CBRNE برای انتقال و سرویس دهی به بیماران احتمالی ویروس کرونا خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



 پیرحسین کولیوند با بیان این مطلب افزود: علیرغم پیشرفت‌های علم پزشکی در زمینه‌های پیشگیری و درمان بیماری‌های واگیر، هر از گاه برخی از این بیماری‌ها از جمله انواع نوپدید به عنوان یک معضل سلامتی در سراسر جهان مطرح می‌شوند و با توجه به اینکه اورژانس پیش بیمارستانی اغلب به عنوان خط مقدم مقابله با حوادث است، از این رو مراکز دیسپچ و مراکز فرماندهی عملیات اورژانس برای تشخیص به موقع و مقابله با بیماری‌های واگیر آمادگی لازم از نظر دانش، مهارت و تجهیزات مورد نیاز را دارند و برنامه ریزی هماهنگ توسط مراکز امدادی و درمانی جهت امادگی پرسنل صورت گرفته و در مانور‌های شبیه سازی شده نحوه امدادرسانی آموزش داده و ممارست شده است.

وی افزود: در پایتخت و کلان مناطق و بسیاری از استان‌ها برای مقابله با بیماری‌های واگیر، تیم‌های واکنش سریع تشکیل شده است تا در مواجهه با این بیماری‌ها و در صورت اعلام سطح هشدار لازم، برای سرویس دهی به بیماران یا افراد مشکوک وارد عمل شوند.

رییس سازمان اورژانس کشور ادامه داد: در مورد بیماری‌های واگیر و به طور اخص ویروس کرونای جدید، مسوول اصلی، مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت است. تاکنون گزارشی از ابتلا و ورود این ویروس به کشور نداریم، اما حسب ضرورت و در صورت اعلام سطح هشدار بالاتر، تیم‌های واکنش سریع سازمان اورژانس کشور و مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان‌ها با تجهیزات کامل و آمبولانس‌های مجهز CBRNE متناسب با تهدید، وارد عمل خواهند شد

وی تاکید کرد: این تیم‌ها در حال حاضر در آمادگی کامل بوده و در صورت نیاز و ضرورت متناسب با سطح هشدار در کنار سایر اعضای تیم‌های واکنش سریع به خدمات رسانی خواهند پرداخت.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: کرونا ویروس کرونا کولیوند واکنش سریع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۹۷۲۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مانوری برای محک آمادگی در برابر حوادث احتمالی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ مانور ایمنی در سد و نیروگاه سیمره با حضور مسئولان تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تأمین اجتماعی، شبکه بهداشت و درمان، اچ اس‌ای سد سیمره و با هدف ارتقاء توانمندی نیرو‌های امدادی در جهت پیشگیری و کاهش حوادث احتمالی در محیط کار در سد و نیروگاه سیمره برگزار شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • حدود ۱۹ هزار بیمار تالاسمی در کشور داریم
  • عضو انجمن آسم و آلرژی : ۹ تا ۱۳ درصد مردم کشور آسم دارند / آلودگی هوای کلانشهرها از عوامل مهم ابتلا به آسم است
  • سودان: امارات بیش از ۴۰۰ محموله سلاح و مهمات برای نیروهای واکنش سریع فرستاده است
  • داروی ایرانی بیماران SMA وارد بازار می‌شود / برنامه وزارت بهداشت برای پویش ملی سرطان
  • ۱۵ هزار تخت بیمارستانی جدید تا پایان امسال راه‌اندازی می‌شود
  • مدیر عامل بنیاد بیماری‌های نادر ایران مطرح کرد؛ جلوگیری جدی از بیماری «کوتاه قامتی» در کشور
  • تزریق واکسن پنوموکوک در ۷ استان کشور آغاز شد
  • مانوری برای محک آمادگی در برابر حوادث احتمالی
  • تولید بیماری‌های احتمالی برای نسل آینده؛ حاصل بی‌توجهی به مامایی
  • آمار باورنکردنی بیماران مبتلا به دیابت در کشور