Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی  روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: در این راستا طی بازدید از ۵۰۰ مزرعه پرورش طیور در خراسان رضوی طی سال جاری، ۱۸ هزار مورد نمونه‌برداری و ۵۶ هزار آزمایش پیرامون آنفلوآنزای فوق حاد طیور انجام شده که همه آزمایش‌ها منفی بوده است.
دکتر شهرام شرقی با اشاره به اقدامات پیشگیرانه در این استان برای مقابله با آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان افزود: اطلاع‌رسانی به مرغداران و پرورش دهندگان طیور نسبت به افزایش شرایط امنیت زیستی، کنترل و بازرسی در مسیرهای نقل و انتقال پرندگان در مبادی ورود به استان، انجام گشت‌های مشترک با سپاه و نیروی انتظامی در ورودی محموله‌های مشکوک به استان و واکسیناسیون طیور از جمله این اقدامات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: طی سال جاری واکسیناسیون ۶۰۰ هزار پرنده حساس در خراسان رضوی شامل مزارع پرورش طیور پولت تخم‌گذار، بوقلمون گوشتی و مزارع پرورشی مرغ مادر انجام شده است.
وی گفت: ویروس آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان از طریق پرندگان آزاد پرواز و مهاجر انتقال می‌یابد، بنابراین اقدامات امنیتی و تشدید پست‌های قرنطیه در مبادی ورودی و همچنین آموزش و اطلاع‌رسانی مرغداران و پرورش دهندگان طیور از اهمیت بسزایی برخوردار است. 
شرقی افزود: برای پیشگیری و کنترل آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در سال جاری ۱۱ هزار مراقبت و بازدید از سطح مزارع پرورشی و اماکن نگهداری در خراسان رضوی انجام شد.

خراسان رضوی رتبه سوم تولید گوشت سفید و رتبه دوم تولید تخم‌ مرغ در کشور را به خود اختصاص داده است.
از ابتدای سال جاری تاکنون جوجه‌ریزی ۷۰ میلیون قطعه طیور در خراسان رضوی انجام شده است.

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 پرندگان خراسان رضوی گوشت نیروی انتظامی واکسیناسیون قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان خراسان رضوی انجام شده سال جاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۴۴۵۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاخیر ۵۰۰دقیقه‌ای پرواز مشهد به تهران

مدیر روابط عمومی شرکت فرودگاه های خراسان رضوی گفت: پرواز مشهد به تهران شرکت هواپیمایی چابهار به دلیل نقص فنی با تاخیر ۵۰۰ دقیقه‌ای انجام شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد،به نقل از روابط عمومی فرودگاه‌های خراسان رضوی،حسن جعفری اظهارداشت: پرواز مشهد به تهران شرکت هواپیمایی چابهار  به شماره 8759 قرار بود ساعت 21 و 35 دقیقه دیشب انجام شود که به دلیل نقص فنی هواپیما با تاخیر 500 دقیقه ای مواجه شد.

وی افزود: پذیرایی از مسافران در 2 نوبت انجام شد و مسوولان شرکت هواپیمایی هماهنگی لازم برای انتقال مسافران به سی آی پی را انجام دادند اما مسافران در سالن حضور داشتند و به سالن سی آی پی نرفتند.

مدیر روابط عمومی شرکت فرودگاه های خراسان رضوی ادامه داد: پس از رفع نقص، این پرواز در ساعت پنج و 55 دقیقه صبح امروز انجام شد.

انتهای پیام/282/.

دیگر خبرها

  • ۱۰ هزار و ۲۰۸ معلم جدید در خراسان رضوی جذب می‌شوند
  • توسعه صنعت نوغانداری، نیازمند تغییر الگوی مصرف 
  • پیش‌بینی برداشت ۲۸۰۰ jk گل محمدی در خراسان رضوی
  • پیش بینی کاهش دما در خراسان رضوی/آسمان ابری خواهد بود
  • تاخیر ۵۰۰دقیقه‌ای پرواز مشهد به تهران
  • خراسان رضوی هفته ای سرد و بارانی را پیش رو خواهد داشت
  • داورزن خراسان رضوی هزار و ۷۰۰ نفر شتر دارد
  • کشف ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرز‌های خراسان رضوی
  • کشف بیش از ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرزهای خراسان رضوی
  • ثبت ۵۷۴ واحد پرورش طیور از قزوین در سامانه سماصط