Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهردار بیرجند از نامگذاری میدان موسوم به فرودگاه بیرجند به نام سردار شهید قاسم سلیمانی و بزرگراه به سمت پلیس راه مصوب جلسه شورای اسلامی شهر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، «محمد علی جاوید» امروز (۱۵ بهمن) در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به خدمت رسانی بی منت به شهروندان اظهار داشت: تابلوی نامگذاری میدان موسوم به فرودگاه بیرجند به نام سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به زودی نصب می شود و عملیات بهسازی مسیر و نصب المان تامین اعتبار شده و در حداقل زمان ممکن انجام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

شهردار بیرجند ادامه داد: اولین پروژه دهه فجر شهرستان بیرجند و استان خراسان جنوبی احداث المان شهدای گمنام در محل پارک پروفسور معتمد نژاد بود که با حضور استاندار خراسان جنوبی رقم خورد.

 

وی با اشاره به اینکه برنامه ریزی برای کلنگ زنی دو پروژه دیگر شامل پارک انقلاب و پارک الهیه در دستور کار شهرداری در این ایام قرار دارد، یادآور شد: پارک الهیه با مساحت 2 هکتار و با اعتبار قریب به یک میلیارد تومان از محل منابع داخلی و دولتی در یکی از مناطق کم برخوردار شهر احداث می شود که امیدواریم ظرف مدت 6 ماه به بهره برداری برسد.

 

جاوید با اشاره به کلنگ زنی پروژه پارک انقلاب در این محله که یکی از قدیمی ترین محلات شهر است، اضافه کرد: با توجه به درخواست‌های متعدد شهروندان مبنی بر نبود فضای سبز، فضاهای تفرجگاهی و ... در این محله پیگیر زمین های دولتی از ادارات مختلف بودیم که انجام نشد و زمینی که متعلق به شهرداری بود جهت خدمت رسانی به شهروندان درخواست تغییر کاربری آن به فضای سبز به کمیسیون ماده 5 داده شد.

 

وی یادآور شد: برای سال جاری 250 میلیون تومان اعتبار جهت این پارک در نظر گرفته شده که در سال آینده نیز تامین اعتبار شده و ظرف مدت 5 تا 6 ماه به بهره برداری خواهد رسید.

 

شهردار بیرجند با اشاره به تکمیل ضلع شرقی پارک نشاط اذعان داشت: با توجه به برنامه ریزی های انجام شده در خصوص افتتاح فاز اول پارک خطی نشاط از میدان دانشگاه آزاد تا میدان سفیر امید در دهه فجر جاری در پی درخواست هیات اسکیت استان مبنی بر ایجاد زمین تخصصی برای این ورزش، احداث پیست استاندارد اسکیت از محل اعتبارات شهرداری در برنامه قرار گرفته است که پس از اتمام عملیات به بهره برداری خواهد رسید.

 

جاوید مبلغ اعتبار این پروژه را در سال جاری 5 میلیارد تومان و از محل منابع داخلی دانست و عنوان کرد: پروژه های زیرساختی در حوزه های مختلف شهرداری اجرا نموده ایم که از این میان می توان به عنوان به اجرای پروژه سالن همایش و مجموعه فرهنگسرای شهرداری و ساختمان درشکه خانه که تحت عنوان موزه شهر اختصاص می یابد در حوزه فرهنگی اشاره کرد.

 

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه پروژه های زیادی را در سطح شهر تعریف کرده ایم سال 99 سال جمع بندی و تکمیل پروژه ها می باشد.

 

شهردار بیرجند با اشاره به اینکه در حوزه خدمات شهری مهم ترین اقدام زیرساختی، ساماندهی جایگاه پسماند شهرداری می باشد که به مجموعه بسیار منظمی تبدیل شده و تا پایان سال تکمیل می گردد اشاره کرد و گفت: آخرین اقدام این پروزه نصب دستگاههای پردازش در سوله ایجاد شده می باشد که ظرف سال آینده انجام می شود.

 

جاوید ادامه داد: در حوزه ساماندهی بازارچه ها احداث بازار بلوار مسافر و در حوزه سیما و منظر شهری، پارکهای محله ای شامل پارک 9 دی، آیت الله بهجت، بهسازی پارک جنگلی و اصلاح سیستم آبیاری نیز انجام می شود.

 

وی با اشاره به اینکه قیر به اندازه کافی از محل منابع داخلی شهرداری خریداری شده است، در خصوص آسفالت معابری که زیرساخت آن فراهم و هزینه های مصوب نیز پرداخت گردیده پس از مساعد شدن شرایط آب و هوایی اعلام آمادگی کرد.

 

شهردار بیرجند همچنین به اجرای پروژه های مختلف در حوزه های شهرسازی و حمل و نقل اشاره کرد و افزود: دوشنبه های هر هفته برنامه ملاقات مردمی در بحث پاسخگویی به ارباب رجوع برگزار می شود که روز گذشته شصتمین دیدار برگزار و جمعه هفته جاری نیز در نماز جمعه تحت عنوان میز خدمت پاسخگوی شهروندان می باشیم.

 

 

 

پایان پیام/70

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه فجر کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد دهه فجر انقلاب اسلامی ایام دهه فجر کانون های فرهنگی هنری مساجد ایام الله دهه فجر مسجد ایام الله دهه فجر دهه فجر ۹۸ شهرداری بیرجند خراسان جنوبي فرودگاه بیرجند به نام سردار شهید محل منابع داخلی نامگذاری میدان بهره برداری شهردار بیرجند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۸۰۴۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به سردار سلیمانی گفتم اسارت شما هزینه زاست، به‌دست دشمن بیفتید چه؟

سردار چهارباغی خاطره‌ای از سردار سلیمانی نقل کرده و گفته است: بار‌ها دیدم حاج قاسم شخصا برای شناسایی عملیات به عمق دشمن می‌رفت.

به گزارش همشهری آنلاین، سردار چهارباغی در مراسم سالگرد شهادت سرلشگر شفیع زاده، فرمانده توپخانه سپاه در تبریز گفت: حاج قاسم اولین نفری بود که وارد نبل و الزهرا شد. بعد از نامه مشهور شیعیان، حاج قاسم وقتی خودش شخصا وارد شهر شد، مردم با نقل و برنج و هرچه داشتند به استقبال نیرو‌های مقاومت آمدند. مردم نبل و الزهرا باور نمی‌کردند مقاومت به شهر رسیده است، در جلوی مقاومت هم سردار سلیمانی قرار داشت. چنان شور و شعفی ایجاد شده بود که من فقط در آزادی خرمشهر دیده بودم.

وی افزود: ساعتی قبل از آغاز عملیات توپخانه، به حاج قاسم پیشنهاد دادم که چند روزی است نخوابیدید استراحت کنید و موقع آغاز عملیات بیدارتان می‌کنم. خواستیم رمز را بخوانیم که حاج قاسم چنان عمیق خوابیده بود با خودم گفتم «بگذاریم کمی استراحت کند»؛ با غرش توپخانه شهید سلیمانی بیدار شد. به اتاق عملیات آمد و گفت: چرا بیدارم نکردید؟! دلیل را جویا شدم و گفت: صدای من موجب می‌شود دشمن بفهمد قاسم اینجاست و دلش مطمئنا خالی خواهد شد، نیرو‌های خودی هم مطلع می‌شوند کنارشان هستم.

سردار چهارباغی در ادامه به اهمیت نیروی انسانی در نزد شهید سلیمانی اشاره کرد و گفت: بار‌ها دیدم حاج قاسم شخصا برای شناسایی عملیات به عمق دشمن می‌رفت؛ به او گفتم: اسارت شما هزینه زاست. بدست دشمن بیفتید چی؟ گفت: محمود، این بچه‌های افغانستانی، پاکستانی، سوری، عراقی، لبنانی، ایرانی و همه در مقاومت عین فرزندان خودم هستند. تا مطمئن نشوم نمی‌گذارم جایی بروند.

دیگر خبرها

  • کلنگ‌زنی ۲ پروژه تقاطع تکیه و چمن و پارکینگ طبقاتی در سنندج
  • فاز دوم خط ۲ مترو ؛ چهارمین بازدید شبانه مدیریت شهری شیراز
  • آخرین وضعیت بزرگراه شهید بروجردی در غرب تهران | این بزرگراه به آزادگان و آزادراه تهران- ساوه متصل خواهد شد
  • جزئیات اتوبان 5 هزار میلیاردی برای باز کردن گره ترافیک تهران
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت مسیح
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت عیسی
  • بهره‌برداری از تقاطع غیرمسطح تندگویان در مردادماه امسال
  • نامگذاری خیابانی در تهران به نام اولین روزنامه نگار شهید ایران
  • به سردار سلیمانی گفتم اسارت شما هزینه زاست، به‌دست دشمن بیفتید چه؟
  • آغاز عملیات پروژه بهسازی آسفالت بلوار شهید سلیمانی قم و انسداد مسیر