Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیته پیشگیری از بیماریهای واگیردار سازمان بهزیستی کشور از تخصیص اعتبار ویژه برای پیشگیری از ویروس کرونا به مراکز نگهداری معلولان و سالمندان خبر داد. ۰۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۰ اجتماعی تهران نظرات - اخبار اجتماعی -

محمد نفریه در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم با اشاره به شیوع کرونا در کشور اظهار کرد:  سازمان بهزیستی با توجه به اینکه گروه‌های مختلفی را تحت نظارت و پوشش دارد تمهیداتی را برای پیشگیری و مقابله با این ویروس پیش‌بینی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: گروه‌های هدف سازمان بهزیستی عبارتند از سالمندان، معلولان، معتادان بهبود یافته و یا در فرآیند درمان و... که قاعدتاً نیاز به حمایت بیشتری نسبت به سایر افراد جامعه دارند که در همین رابطه سازمان بهزیستی کشور تفاهمنامه‌ای را با وزارت بهداشت به امضاء رسانده و در این زمینه بخشنامه‌هایی را به ادارت سازمان بهزیستی در سراسر کشور ابلاغ کرده است.

نفریه افزود: بر همین اساس بخشنامه‌های در بازه‌های زمانی پنجم، دوازدهم و همچنین بیست و هفتم بهمن‌ ماه به ادارات بهزیستی سراسر کشور ابلاغ شده و تمهیدات لازم برای مقابله با ویروس کرونا و پیشگیری از بیماران احتمالی اتخاذ شده است.

رئیس کمیته پیشگیری از بیماریهای واگیردار سازمان بهزیستی کشور در پاسخ به این پرسش که تا به امروز مورد مشکوکی از جامعه هدف بهزسیتی به ویروس کرونا مشخص شده است، گفت: در این زمینه با توجه به هماهنگی صورت گرفته قرار شده گروه‌های هدف سازمان بهزیستی چنانچه به ویروس کرونا مبتلا شوند با همکاری وزارت بهداشت به مناطق درمانی منتقل و بقیه افراد مراکز غربالگری شوند.

وی ادامه داد: همچنین تمهیداتی برای سایر مراکز تحت نظارت سازمان بهزیستی از جمله مهدهای کودک در نظر گرفته شده و طبق بخشنامه ابلاع شده به بهزیستی‌های سراسر کشور ابلاغ شده است که در صورت شرایط بحرانی می‌توانند نسبت به تعطیلی مهدهای کودک اقدام کنند و این مسئله به آنها اعلام شده است.

نفریه همچنین از تامین اعتبار برای تهیه ماسک و مواد ضدعفونی در مراکز نگهداری معلولان، سالمندان اشاره کرد و گفت: برهمین اساس برای هر فرد مبلغ 30 هزار تومان برای تهیه اقلام اشاره شده در اسفند ماه در نظر گرفته شده که این رقم به حساب مراکز نگهداری و به صورت متمرکز واریز شده است.

تهران| نتیجه آزمایش کرونای محسن هاشمی مشخص شدتمهیدات شهرداری تهران درباره ویروس کرونامحسن هاشمی برای تست کرونا به بیمارستان می‌رود

انتهای پیام/

R1491/P/S2,25/CT1 واژه های کاربردی مرتبط سازمان بهزیستی ویروس کرونا

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان بهزیستی ویروس کرونا سازمان بهزیستی ویروس کرونا سازمان بهزیستی مراکز نگهداری ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۰۲۵۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهزیستی چه خدماتی به «خانواده‌های دارای فرزند چندقلو» می دهد؟

نرجس خاتون اسعدی خلیلی، گفت: دفتر امور خانواده و بانوان معاونت سلامت اجتماعی سازمان بهزیستی کشور متولی ارائه خدمات، حمایت‌های اجتماعی و همچنین مداخلات به هنگام، مناسب و در دسترس مددکاری اجتماعی به بانوان سرپرست خانوار و دارای فرزند چندقلو است تا ضمن توانمندسازی آنان در تحقق اهدافی چون ارتقای سلامت، رفاه و توسعه اجتماعی در کشور گام بردارد.

وی با بیان اینکه این سازمان پس از ابلاغ قانون جوانی جمعیت، نسبت به تحت پوشش قرار دادن تمام خانواده‌های نیازمند دارای فرزند دو قلو و بیشتر پشت نوبت دریافت خدمات اقدام کرد، ادامه داد: در حال حاضر ۴۱ هزار و ۵۰۰ خانوار دارای فرزند چندقلو تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند و از تمام خدمات قابل ارائه سازمان بهره‌مند می‌شوند.

مدیرکل امور خانواده و بانوان بهزیستی کشور درباره حمایت‌هایی که از سوی سازمان بهزیستی به این خانواده‌ها ارائه می‌شود؟ تصریح کرد: در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و سیاست‌های کلی جمعیت ابلاغی مقام معظم رهبری، در حال حاضر حدود ۴۱ هزار خانواده‌ دارای فرزند دوقلو در دهک درآمدی ۱ تا ۵ تحت پوشش سازمان هستند.

وی ادامه داد: همچنین خانواده‌های دارای فرزندان سه قلو و بالاتر در دهک درآمدی ۱ تا ۷ نیز تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار گرفته‌ و از خدمات بهره‌مند می‌شوند.

اسعدی خلیلی خاطرنشان کرد:  این خانوارها از مستمری ماهیانه برخوردار بوده و همچنین خدمات غیر مستمر به خانواده های دارای فرزند چند قلو نیز ارائه می‌شود.

مدیرکل امور خانواده و بانوان بهزیستی کشور با اشاره به خدمات غیرمستمر به خانواده‌های دارای فرزند چندقلو تصریح کرد: دفتر امور خانواده و بانوان معاونت سلامت اجتماعی سازمان بهزیستی کشور نسبت به ثبت اطلاعات کودکان واجد شرایط دریافت شیرخشک در سامانه سلامت وزارت بهداشت (جهت دریافت شیرخشک رایگان) اقدام می‌کند.همچنین این خانواده‌ها از کمک هزینه ودیعه مسکن، وام اشتغال و خدمات مشاوره‌ای بهره‌مند می‌شوند.

منبع: خبرگزاری ایلنا

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • انتقاد مدیریت بحران استان از نبود تخصیص اعتبار بحران به استان
  • بیش از ۳۴۰۰ مرکز مشاوره درکشور به مردم خدمات سلامت روان می دهند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • تسهیلات خاص برای خانواده‌های دارای فرزند چندقلو
  • بهزیستی چه خدماتی به «خانواده‌های دارای فرزند چندقلو» می دهد؟
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • حفظ فرهنگ وهویت هر ملت مستلزم نگهداری اسناد هویت دار
  • مشارکت مردمی در بهزیستی خراسان جنوبی ۱۱۶ درصد افزایش یافت
  • نگهداری ۴۲هزار نسخه خطی در سازمان اسناد وکتابخانه ملی کشور