Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت میکروب آزما پارس گفت: کیت تشخیص ویروس کرونا از سوی محققان یکی از شرکت‌های فناور در پارک علم و فناوری لرستان ساخته شد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، شرکت میکروب آزما پارس با مدیریت علی غلامی، از شرکت‌های فناور مستقر در پارک علم و فناوری لرستان موفق به ساخت کیت تشخیص ویروس کرونا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

غلامی در خصوص فرآیند ساخت این کیت گفت: قبل از اینکه ویروس وارد کشور شود ژنوم این ویروس که در پایگاه اطلاعاتی آمریکا قرار گرفت، کیت را برای آن طراحی کردم.

مدیرعامل شرکت میکروب آزما پارس با بیان اینکه کیت را براساس استاندارد‌های جهانی ساخته و طراحی شده، تصریح کرد: قطعه‌ای از ژنوم ویروس را به صورت شبیه سازی شده در آورده و سنتزشد و در آزمایش کیت بسیار عالی جواب گرفتم.

وی ادامه داد: بعد از اینکه ویروس وارد کشور شد، یک نمونه ویروس را به صورت RNA از آزمایشگاه امام رضا (ع) اراک تهیه شده و فرآیند‌های لازم را انجام و سپس با کیت تولیدی شرکت آن را آزمایش و به صورت کاملاً موفقیت آمیز جواب مثبت به دست آمده است.

مدیرعامل شرکت میکروب آزما پارس با تاکید بر اینکه یک نمونه مورد بالینی از اراک با کیت‌های تولیدی ما تست شده و موفقیت آمیز بوده است، گفت: الان تنها نیاز است کیت تولیدی را با کیتی که از سوی وزارت بهداشت وارد شده و در مراکز درمانی استفاده می‌شود، مقایسه کنیم.

وی با اشاره به اینکه حدوداً روزانه می‌توانیم ۱۵۰ تا ۲۰۰ کیت تشخیص ویروس کرونا بسازیم که هر کیت نمونه ۵۰ بیمار را شناسایی می‌کند، اظهار کرد: هزینه کیت تولیدی ما کمتر از یک سوم کیتی است که وزارت بهداشت می‌خرد و هزینه آن به حدود ۳ میلیون تومان کاهش یافته است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: پارک علم و فناوری لرستان ویروس کرونا درمان کرونا بیماری واگیر کیت تشخیص ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۸۳۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از پروژه فروسیلیس منگنز ازنا در چند ماه آینده

ایسنا/لرستان مدیرعامل شرکت‌شهرک‌های صنعتی لرستان گفت: پروژه فروسیلیس منگنز ازنا پیشرفت بسیار خوبی دارد و ظرف دوسه ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

فرزاد محمدی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: توسعه فناوری یکی از زیرپروژه‌های اصلی شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان است.

وی با بیان اینکه یکی از چالش‌هایی که در کشور و به تبع آن در استان وجود دارد موضوع فناوری است، گفت: در این راستا به منظور رفع موانع تکنولوژی و فنی واحدهای صنعتی احیا شده که ماموریت و رسالت آن شناسایی نیازهای فناورانه است فن‌بازار در استان تشکیل شد.

مدیرعامل شرکت‌ شهرک‌های صنعتی لرستان گفت: در حال حاضر نیازهای فناوری چندین واحد صنعتی در استان شناسایی و مرتفع شدند.

محمدی بیان کرد: در استان چندین واحد صنعتی را دانش‌بنیان کردیم؛ همچنین با حمایت‌های مالی واحدهای تحقیق و توسعه مورد حمایت قرار گرفته شده‌اند.

وی در ادامه اظهار کرد: در منطقه ویژه اقتصادی ازنا، اولین سرمایه‌گذاری خارجی جذب شد و این موضوعی بود که در سال‌های گذشته شاهد آن نبودیم.

مدیرعامل شرکت‌شهرک‌های صنعتی لرستان با بیان اینکه این سرمایه‌گذار چینی پروژه فروسیلیس منگنز را در ازنا در حال احداث دارد، یادآور شد: خوشبختانه این واحد پیشرفت بسیار خوبی دارد و ظرف دوسه ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • بومی سازی کاتالیست‌هایی که در تولید بنزین استفاده می‌شود
  • معرفی نیروی مستعدجویای کار به شرکت‌های حاضر در نمایشگاه ایران هلث
  • همکاری اتاق‌های بازرگانی و پارک علم و فناوری بین‌المللی
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • استقرار اتاق‌های بازرگانی فناوری در پارک فناوری بین‌المللی ایران
  • تلفیق هنرنمایی طبیعت با فناوری نوین، نجات کشاورزی کم بازده دیم
  • بهره‌برداری از پروژه فروسیلیس منگنز ازنا در چند ماه آینده
  • تشخیص سرطان و بافت‌های بیماری‌زا با مواد رادیواکتیو توسط محققان کشور
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد