Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی اسدی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ایجاد و تجهیز هر چه بیشتر خانه‌های ورزش روستایی، ساکنان منطقه را برای ورزش تشویق و ترغیب می‌کند و همین امر سبب بهبود نشاط و شادی و در نتیجه کاهش آسیب‌های جسمی و روحی خواهد شد.

وی ادامه داد: از سوی دیگر فراهم کردن مباحث رفاهی در مناطق روستایی تاثیر مستقیمی بر کاهش مهاجرت به شهرها و خالی شدن روستاها از سکنه دارد که ورزش یکی از مهم‌ترین مقوله‌های رفاهی و مرتبط با سلامت روحی روانی به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی اضافه کرد: برای ایجاد خانه‌های ورزش روستایی، مکان‌های بلااستفاده و یا با استفاده کم را تجهیز می‌کنیم و این محل مکانی مناسب برای ورزش روستاییان می‌شود که خصوصیت آن حضور خانواده ها در کنار یکدیگر و ورزش گروهی است.

اسدی ایجاد و تجهیز هر چه بیشتر فضاهای ورزش روستایی را مستلزم همکاری بیشتر نهادها دانست و خاطرنشان کرد: دهیاری‌ها و دفتر روستایی استانداری اصفهان می‌توانند در مسیر توسعه ورزش در مناطق روستایی بسیار موثر باشند، از این رو درخواست داریم که همکاری‌ها را بیشتر کنند.

وی تصریح کرد: خانه‌های ورزش روستایی بیشتر بصورت خودگردان اداره می‌شوند و با توجه به کمبود اعتبارات کنونی از صرف میلیاردها تومان برای ساخت سالن‌های ورزشی جلوگیری می کند.

رییس هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی اصفهان اظهارداشت: استعدادهای برتر متعددی در روستاها هستند و برای توسعه بیشتر ورزش و تقویت تیم‌ها و معرفی حتی به تیم‌های ملی باید برای شناخت هرچه بیشتر این ظرفیت و استعدادها کوشید.

تا به امروز ۴۲۱ خانه ورزش روستایی در سطح استان به همت هیات روستایی و بازی‌های بومی محلی و اداره کل ورزش و جوانان استان تجهیز و افتتاح شده است.

براساس نتایج سرشماری ۹۵، جمعیت استان اصفهان پنج میلیون و ۱۲۰ هزار و ۸۵۰ نفر متشکل از یک میلیون و ۶۰۸ خانوار است که از این تعداد ۱۹۶ هزار خانوار روستایی هستند.

بیش از ۳۱۱ هزار ورزشکار سازمان یافته در استان اصفهان فعالیت می‌کنند و افزون بر یکهزار و ۳۵۰ باشگاه ورزشی در این خطه وجود دارد، سرانه ورزشی این استان در سال گذشته به ۰.۳۶۵ متر مربع به ازای هر نفر رسید که در مقایسه با سال ۹۲، حدود ۱.۱۱ برابر رشد داشته است.

تاکنون افزون بر ۲ هزار و ۴۰۰ بازی بومی محلی در کشور شناسایی شده است.

برچسب‌ها فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی محلی روستائیان توسعه روستایی اصفهان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی محلی روستائیان توسعه روستایی اصفهان فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی محلی روستائیان توسعه روستایی اصفهان روستایی و بازی های بومی محلی خانه های ورزش روستایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۸۴۶۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتلای ورزش کارگری با استفاده از ظرفیت‌های موجود

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: همه ظرفیت مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را در اختیار هیئت قرار خواهیم داد تا سیاست‌های مجموعه دولت که شامل وزارت ورزش و جوانان و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است، در استان اجرایی شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، میثم مداحی در حاشیه برگزاری مجمع انتخاباتی هیئت ورزش‌های کارگری استان اصفهان ضمن قدردانی از فدراسیون و اداره کل ورزش و جوانان استان، گفت: هیئت استان اصفهان حدود دو سال بود که با سرپرستی اداره می‌شد و خوشبختانه امروز هیئت تعیین تکلیف شد.

وی افزود: مجمع امروز که در انتخابات حاضر بود، پشتوانه بسیار خوبی برای هیئت محسوب می‌شود و همین جا اعلام می‌کنم که ما نیز که همه ظرفیت مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را در اختیار هیئت قرار خواهیم داد تا سیاست‌های مجموعه دولت که شامل وزارت ورزش و جوانان و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است، در استان اجرایی شود.

نشست رئیس فدراسیون ورزش کارگری با کارگروه ورزش حزب موتلفه اسلامیجواد رمضی باز هم رئیس فدراسیون ورزش کارگری شد

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خطاب به کاندیداهای مجمع گفت: امروز دیگر رقابت تمام شده و باید رفاقت جایگزین رقابت شود؛ همه کسانی که کاندید شدند، ظرفیت بزرگی دارند و خواهشمندیم که از این ظرفیت در راستای گسترش و اعتلای ورزش کارگری استفاده کنند.

وی ادامه داد: ورزش کارگری اصفهان در گذشته حرف‌های زیادی در سطح کشور داشت و امیدواریم بتوانیم این مسیر را ادامه دهیم.

انتهای پیام/170

دیگر خبرها

  • همایش کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در هفشجان
  • کاهش آسیب های اجتماعی با حضور در یادواره شهدا
  • تاکید نماینده ولی فقیه بر رسیدگی بیشتر مسئولان به آسیب های اجتماعی
  • کاهش آسیب‌های اجتماعی با راه‌اندازی مراکز آموزش شهروندی
  • ایجاد نشاط اجتماعی در جوامع محلی با برگزاری مسابقات ورزشی
  • رتقای سرانه مطالعه از مهم‌ترین راهکار‌های کاهش آسیب‌های اجتماعی
  • روشی که طول عمر شما را بیشتر می‌کند
  • اعتلای ورزش کارگری با استفاده از ظرفیت‌های موجود
  • کاهش مقابله با آسیب‌های اجتماعی مرتبط با زن و خانواده
  • افزایش ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب فارس